kiki, zoekt iemand om mee te dumpsterdiven

Moderators: Rick, Martine

Plaats reactie
kiki

kiki, zoekt iemand om mee te dumpsterdiven

Bericht door kiki » za aug 13, 2016 19:56

Hoi, ik ben kiki, twintiger, en ik ben op zoek naar iemand, meerdere personen kan ook, om mee te dumpsterdiven in (één van) de omgevingen Amsterdam, het Gooi en Utrecht; dit zijn voor mij goed bereikbare omgevingen. Bij interesse graag een pm.

Rorrim
Moderator
Leefwijze: veganist

Re: kiki, zoekt iemand om mee te dumpsterdiven

Bericht door Rorrim » wo aug 17, 2016 11:36

Welkom! Heb je dat dumpsterdiven al eens eerder gedaan? Ik kan niet zeggen dat ik ervoor in ben, maar ik ben wel benieuwd waarom je zoiets zou doen als er volop aanbod in de winkels ligt. Is het omdat je iets wil doen tegen overproductie of zijn er nog andere redenen?
Veganisme bewijst de redelijkheid temidden van waanzin.

Pim

Bericht door Pim » wo aug 17, 2016 11:42

Wat ik begrepen heb van andere online bekenden (corrigeer mij als het niet klopt) dat het wordt gedaan omdat het zonde is dat dingen die nog bruikbaar zijn worden weggegooid omdat bv de houdbaarheidsdatum is verstreken. Op deze manier wordt het dan toch nog gebruikt.

Ik snap het idee maar het zou niets voor mij zijn.

Pindaprak

Bericht door Pindaprak » vr aug 19, 2016 15:53

Dumpsterdiven is een goede manier om je ecologische voetafdruk te verkleinen. Zelf nog nooit gedaan, maar het is wel iets dat ik graag zou willen doen. Helaas ken ik geen mensen die ervaring hebben hiermee hebben en mij een beetje de tips en tricks kunnen leren...

Rorrim
Moderator

Bericht door Rorrim » vr aug 19, 2016 16:43

Je zal er niet veel ervaring voor nodig hebben, lijkt me. Misschien zijn er specifieke dagen en tijdstippen waarop supermarkten hun overschotten dumpen. Wat ik wel heb begrepen is dat supermarkten een hekel hebben aan dumpterdiven en daarom hebben velen sinds enkele jaren hun containers moeilijker bereikbaar gemaakt. Als het simpelweg een hek is waar je overheen kan klimmen houdt dat jonge/vitale dumpsterdivers uiteraard niet tegen. Gewoon proberen als je daar zin in hebt. Ongeacht de aanwezigheid van hekken of andere obstakels raad ik je wel aan het 'savonds laat te doen als alle personeel weg is (vaak pas na 23:00 ergens).
Veganisme bewijst de redelijkheid temidden van waanzin.

Pim

Bericht door Pim » zo aug 21, 2016 0:16

De ervaring zal in dit geval meer zijn dat je geschikte locaties moet gaan vinden waar je nog bij de containers kunt komen.

Plaats reactie