Hoi

Moderators: Rick, Martine

Plaats reactie
saradijs
Leefwijze: veganist

Hoi

Bericht door saradijs » di jun 21, 2016 20:51

Hoi :wave:

Mijn naam is "Radijs", ik ben 40 jaar, ben samen met J. en we hebben twee kinderen. Ik schilder en kook. Sinds 2 maanden ben ik planteneter.

Vorig jaar heb ik een aantal gezondheidsklachten gekregen en ik werd niet goed geholpen in het reguliere circuit. Ik kreeg geen antwoorden op mijn vragen over de invloed van voeding op mijn klachten. "Voeding heeft er niks mee te maken", en dan kreeg ik weer een of ander recept mee.
Zo kwam het dat ik op onderzoek uit ging en na vele weken lezen besloot geen vlees, vis, kaas, eieren, boter, etc meer te eten.

Het is nog te vroeg om te zeggen of het echt helpt tegen alle klachten, maar ondertussen doe ik het niet meer alleen voor mijn gezondheid. Hoe meer ik over veganisme lees en zie (docu's enzo), hoe meer ik stil sta bij: dierenleed, armoede, honger, milieu, ethiek, moraal, etc. Had ik dit maar eerder gedaan.

Ik merk dat het ook geen opgave is, absoluut niet. Mijn gezin is ook verrassend "openminded", vooral van mijn man sta ik soms echt te kijken. Hij vindt het prima dat er veel minder vlees wordt gegeten in ons huis. Wie weet gaan ook zij straks helemaal stoppen met dierlijke producten, al zal ik ze niet dwingen.
Ik doe nu mijn best heel lekker te koken voor hen... zonder vlees. Dit lukt aardig al zijn de kids soms erg kritisch (maar dit waren ze ook toen we nog vlees etc aten) ;)

Ik ken verder niemand die vegan is. Ik heb het ook nog niet aan mensen verteld...dat komt wel een keer. Moet er zelf nog in "groeien" (zeg ik dat goed?!)

Ik ga lekker rondneuzen op dit forum. Wie weet wat er nog te ontdekken valt. Leuk dat er een forum bestaat. Bedankt.
Groetjes

Morality
Leefwijze: veganist

Re: Hoi

Bericht door Morality » di jun 21, 2016 21:16

Hoi Radijs :welcome:

Dat zijn positieve ontwikkelingen, ik hoop dat je nog vele voordelen van veganisme ontdekt.

Martine
Moderator

Re: Hoi

Bericht door Martine » wo jun 22, 2016 10:23

:welcome:

Fijn om te horen dat je gezondheid al zo sterk verbeterd is. Veel plezier op het forum!
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Plaats reactie