Newby :)

Moderators: Rick, Martine

Plaats reactie
Maddy
Leefwijze: veganist

Newby :)

Bericht door Maddy » vr aug 12, 2016 15:23

Hey!

Ik ben Maddy. Ik ben 16 jaar en net veganist. :govegan:

Al een tijdje ben ik bezig vlees te minderen. Toen ik echt klein was at ik al het vlees. Sinds ik een jaar of tien was begon ik volgens een beetje een afkeer tegen varkensvlees en soms koeienvlees te krijgen. Voornamelijk omdat ik het niet lekker vond, maar ik vond het ook moeilijker vlees te eten als ik wist van welk dier het kwam, omdat ik dan een plaatje van het dier in mijn hoofd zag. Al vrij snel begon ik tegen mijn moeder te zeggen dat ik dit vlees en ook dat vlees eigenlijk niet meer lekker vond. Toen ik zo'n twaalf was aten we vlees vaak gescheiden. Voor mijn moeder (die vlees ook nooit echt lekker heeft gevonden) en voor mij was het vaak iets van kip of soms Vega en voor de jongens was het vaak vlees. Sindsdien begon eigenlijk steeds minder rood vlees te eten en begon ik steeds meer kip te eten. Het laatste jaar ben ik pescopollotariër geworden, maar doordat ik het zoveel at begon ook kip steeds minder lekker te worden. En steeds vaker kon je vegaschijven op mijn brod vinden. Op een gegeven moment at ik nog maar iets van een keer per week kip. Ik wilde eigenlijk vegetariër worden, maar al mijn vriendinnen wisten dat ik kip at en hadden voor een aantal barbecues al kip voor mij ingekocht. Na bij de laatste barbecue tegen mijn zin in kip gegeten te hebben, ben ik vegetariër geworden. Dit was ruim twee maanden geleden. Vervolgens las ik dat een van mijn favoriete auteur vegan was. 'Is dat een ding?' Dacht ik. Ik bedoel ik had wel eens van veganisme gehoord, maar ik dacht altijd dat het meer een erg klein groepje was. Sindsdien ben ik echter veel gaan opzoeken over veganisme, ik ben veganistische yoghurt gaan eten. Ook heb ik vegansitische kaas geprobeerd (vond het erg goor, aangezien het op basis van tofu was en ik niet van tofu houd). Maar eigenlijk was ik meer gefocust op veganistische recepten opzoeken, dan redenen waarom ik vegan zou gaan. Echter had ik van de week tijd om cowspiracy te kijken. Na de documentaire heb ik abrupt tegen mijn moeder gezegd dat ik veganist wilt worden. Ik ben dus nog een erge newby.

Deze week ben ik van alles gaan vervangen en heb ik veel opgezocht. Mijn moeder is een beetje terughoudend, maar support me wel. Ze kijkt naar vegan recepten, helpt me producten checken en eet nu vegan vleesvervangers ipv van Vega aangezien we altijd een pakje delen. :)

Hoe dan ook tips zijn welkom, vooral recepten met weinig ingrediënten vind ik erg leuk om te horen. :thanks:

- Maddy

Rorrim
Moderator
Leefwijze: veganist

Re: Newby :)

Bericht door Rorrim » za aug 13, 2016 9:28

Welkom! Als je net begint met veganisme is het prettig om een veganistisch kookboek te hebben. Zo houd je gemakkelijker variatie in je dieet en leer je dat veganisme eigenlijk best (heel) leuk is. Succes ermee!
Veganisme bewijst de redelijkheid temidden van waanzin.

Plaats reactie