Hier is Stephen

Moderators: Rick, Martine

Plaats reactie
Steph88
Leefwijze: veganist

Hier is Stephen

Bericht door Steph88 » di aug 16, 2016 20:18

Goedeavond iedereen!

Mijn naam is Stephen, ben 27 jaar en woon in het zuiden van Zuid Limburg. Ik werk als allround hotelmedewerker. Mijn verjaardag is 23 december.
Mijn hobbies zijn wandelen, tekenen, knutselen, fotograferen, koken en bakken.
Omdat ik graag mijn levenswijze wil veranderen en ik anders moet eten om af te vallen, ben ik veganist geworden, wil zo min mogelijk dierlijke producten eten omdat ik het zielig vind voor de dieren. Ik hou van de natuur en ik wel er ook alles aan doen om de natuur te beschermen en dieren een beter leven te geven. Ook omdat ik het het Taoïsme geloof en 1 van de "regels" is dat je niet zult doden en niet overmatig zult leven, dacht ik dat deze levenswijze best goed bij deze denkwijze past.
Voor de rest ben ik best eenzaam omdat ik veel vrienden verloren heb omdat ze me niet accepteren hoe ik ben. Ze vinden me raar dat ik in de Tao geloof. Ik werd/word nogal gepest omdat ik dik ben en nog nooit een echt serieuze (eigenlijk geen) relatie heb gehad. Maar genoeg voor nu haha

Groetjes

Stephen :grin:

Mogenblue
Contacteer:

Re: Hier is Stephen

Bericht door Mogenblue » di aug 16, 2016 21:21

Dag Stephen,

Eenzaamheid is een serieus probleem hier in Amsterdam. Dat komt hier veel voor.

Ik denk dat je met jouw leefstijl een goede basis hebt om daarmee om te gaan.
Liefde voor het welzijn van dieren maakt je innerlijk sterker.
Een plantaardig dieet heeft een positief effect op je humeur. Dat hebt ik persoonlijk ondervonden.
Op een Amerikaans forum heb ik eens gelezen dat vriendschappen overschat worden. Tja, ik hoef geen mensen om me heen die alleen maar zitten te wauwelen.

Je gewicht zal best kunnen afnemen als je serieus met veganisme aan de slag gaat. Bij mij ging het om toen ik kaas uit mijn dieet schrapte. Vlees was toen al weg. De kilo's vlogen eraf. Wetenschappelijk onderzoek ondersteunt dat ook.

Wees niet bang om raar te zijn. Mensen die de rest vd kudde volgen zullen nooit iets bijzonders meemaken. Mensen die de moed hebben om anders te zijn lopen een veel groter risico op bijzondere ervaringen. :wink:

Welkom op dit forum.
-Frits
Chocola en wijn, dat is het leven van een veganist...

Steph88

Bericht door Steph88 » wo aug 17, 2016 5:25

Goedemorgen Mogenblue

Dank he voor de verwelkoming op het forum. Ik hoop maar dat mijn gewicht afneemd door deze levenstijl maar dit is biet mijn primaire doel voor deze stap. Tuurlijk zou het fijn zijn dat ik afval dan leer ik tenminste nieuwe leuke mensen kennen die me niet uitlachen enzo. Dit is ook waarom ik op dit forum ben nieiwe vrienden vinden en elkaar steunen op dit pad. Zolang ik positief blijf kan ik alles bereiken hihi. Vriendschappen overschat? Zou ik dan beter alleen kunnen blijven qls ik het goed begrijp? Hmm ik wert het niet hoor... Maar goed ik ga verder werken soei doei

Pim

Bericht door Pim » wo aug 17, 2016 9:45

Gegeven dat ik mijn hele leven al veganist ben kan ik me wel iets bij het gevoel dat je schets voorstellen. Zelf heb ik het geluk gehad dat mijn ouders ook beide veganist zijn. Tot voor een jaar geleden kende ik eigenlijk geen veganisten. Of in ieder geval niet persoonlijk. Inmiddels ben ik al naar verschillende vegan meetings geweest en ken ik 2 veganisten die 7km bij mij vandaan wonen.

Zelf ben ik geen facebook ganger maar er schijnen veel vegan groepen te zijn. Dus daar ik ook een hoop te halen mocht je facebook wel gebruiken.

Weet zo 123 niet of er in zuid limburg een (active) vegan groep is. Er is wel een werkgroep van de Partij voor de Dieren. De meeste leden daarvan zijn ook (grotendeels) vegan.

In Eindhoven zit een groep die een keer per maand met een groep van 20 falafel gaan eten. Ik verwacht dat er op andere plekken ook wel groepen zullen zijn. Alleen is het helaas niet makkelijk om ze te vinden.

Rorrim
Moderator

Bericht door Rorrim » wo aug 17, 2016 11:31

Welkom! Mensen die je niet accepteren voor wie je bent zijn nooit je vrienden geweest, dus op wat investeringen na heb je aan hen niets verloren. Zo te lezen weet je goed wat je wil en ook al is je leef/denkwijze minder gangbaar zullen er altijd mensen zijn die zich erin kunnen vinden of het op zijn minst respecteren. Veganisme is trouwens geen garantie voor een slanke lijn, al is de afwezigheid van dierlijke vetten wel een pluspunt. Mijn eigen ervaring leert dat als ik een tijdje weinig sport het buikvet zich al snel ophoopt. Wat dat betreft kunnen we nog wat leren van wilde dieren.
Veganisme bewijst de redelijkheid temidden van waanzin.

Mogenblue
Contacteer:

Bericht door Mogenblue » wo aug 17, 2016 13:18

Ja, bewegen is erg belangrijk. Heel erg belangrijk.

Je bloedstroom komt beter op gang. Afvalstoffen worden afgevoerd, voedingsstoffen worden verdeeld, energie wordt verbrand.

Met dit weer, 20 graden of zo vind ik het al een beetje te warm om te wandelen. Dus ik heb een paar keer 's nachts gewandeld. Voor mij is dat geen probleem omdat ik overdag meestal geen verplichtingen heb.
Maar je hebt natuurlijk wel zonlicht nodig voor je vit. D aanmaak.

Het is hier zoooo stil in de stad om drie uur 's nachts. Behalve in het uitgaanscentrum natuurlijk. Hoe meer je uit het centrum wegloopt hoe stiller het wordt.
En het is ook wel leuk om te zien hoe het licht wordt.
-Frits
Chocola en wijn, dat is het leven van een veganist...

Plaats reactie