Hoi!

Moderators: Rick, Martine

Plaats reactie
JayPunker
Leefwijze: veganist

Hoi!

Bericht door JayPunker » ma apr 24, 2017 13:30

Hoi, ik ben Jaimie Brinkhuis, 23 jaar en sinds gister ben ik een veganist. Dit is niet de eerste keer dat ik de beslissing overwogen hebt, maar dit keer heb ik het wel genomen. Dit komt omdat ik onverwachts op Youtube video's tegenkwam over hoe de voedselindustrie omgaat met dieren. Het was schokkerend. Daarom heb ik besloten veganist te worden en om lid te worden van VNN.

Mijn grootste uitdaging alleen is wel, dat ik nog bij mijn ouders woon, in verband met studeren. Het is daarom, van beide kanten, lastig om het eten aan te passen aan elkaars wensen. Hebben jullie hier tips voor? Ik ben zeker bereidt om mijn eigen eten te kopen. Het probeem zit zich meer in het bereiden van eten. Voornamelijk waar vlees in in verwerkt is, zoals een pasta. Alvast bedankt voor de tips!

Ik weet niet hoe grote bijdrage ik kan leveren, maar ik sta open voor suggesties. :)

Rorrim
Moderator
Leefwijze: veganist

Re: Hoi!

Bericht door Rorrim » ma apr 24, 2017 18:15

Welkom Jaimie! Om te beginnen zou je eens een paar keer voor je ouwelui kunnen koken. Doe het wel meteen goed, zodat ze niet meteen op plantaardig eten zijn afgeknapt. Recepten zijn volop te vinden en als het eten hartig (en het liefst ook romig) is dan zullen zij als niet-veganisten waarschijnlijk niets missen! Veganistische pasta's en curry's doen het vaak erg goed bij niet-veganisten.

Je zou ook eens je moeder kunnen helpen bij het bereiden van een van haar standaard gerechten, maar dan met bijvoorbeeld soyabrokken ipv gehakt of kipstukjes. Let wel dat je de soyabrokken eerst goed laat weken in minimale hoeveelheidl water en ze vervolgens mooi bruin bakt, goed kruid en afblust met bijvoorbeeld soyasaus zodat ze niet flauw zijn. Succes!
Veganisme bewijst de redelijkheid temidden van waanzin.

Martine
Moderator

Re: Hoi!

Bericht door Martine » di apr 25, 2017 12:57

:welcome:

Voor gemengde gezinnen werkt het vaak goed om een vegan basisgerecht te maken, en daar dan los vlees en een vegan eiwitbron bij te serveren. Pasta kan bijvoorbeeld prima vegan gemaakt worden, en dat je er dan apart vleesgehakt en vegagehakt bij serveert. Vegagehakt smaakt in pastasaus overigens bijna hetzelfde als vleesgehakt, dus als je familie ervoor open staat kun je ook eens proberen of iedereen de vegan versie lekker vindt.

Op dezelfde manier kun je ook aardappels, 'vlees' en groente maken, en uiteraard gerechten zoals chili, curry, wraps etc.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Plaats reactie