NEWbie

Moderators: Rick, Martine

Plaats reactie
sylvesther1987

NEWbie

Bericht door sylvesther1987 » ma mei 22, 2017 14:47

hallo allemaal mijn naam is Esther en ik ben 29 jaar oud.
na lang wikken en wegen had ik een aantal dagen geleden besloten om de stap te zetten om vegetarisch te worden.
ik ben veel op youtube gaan zoeken na informatie en vond zo een aantal vloggers maar ook een paar goede documentaires.
zoals bijv. forks over knives en nog een paar andere ik kwam er achter dat er weinig verschil zat tussen de vlees industrie en de zuivel industrie ik heb vandaag de producten waar melk,eieren o.a inzat weg gedaan.
Nou wil ik graag wel een gebalanceerd dieet want ik wil geen tekorten hebben(denk aan bv. ijzer,b12 etc.) en ik wil niet afvallen,ik wil juist aankomen(ik kan eten wat ik wil kom geen gram vet aan zit in de familie) hopelijk is er genoeg informatie over te vinden hoe je aankomt met een veganistisch dieet :wink:

met vriendelijke groet Esther

Martine
Moderator

Re: NEWbie

Bericht door Martine » wo mei 24, 2017 22:27

:welcome: Esther!

Aankomen en op gewicht blijven als vegan is een kwestie van veel tussendoortjes eten, en opletten dat je ruim voldoende gezonde vetten en koolhydraten binnenkrijgt. Gedroogd fruit en noten zijn kleine energiebommetjes. Ook een lekker dikke laag notenpasta of hummus op je brood helpt. En niet zuinig zijn met olijf- of koolzaadolie bij het avondeten. Vergeet ook de vloeibare caloriën niet. Je kunt plantenmelk, sap en smoothies drinken in plaats van koffie, thee en water.

Over voedingsstoffen zoals B12 kun je veel goede informatie vinden op de Vegan Wiki. Voor B12 en D is het aan te raden supplementen de nemen. De overige voedingsstoffen krijg je voldoende binnen door gevarieerd te eten met groente, fruit, volkoren granen, peulvruchten, noten en zaden, en eventueel zuivel- en vleesvervangers.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Plaats reactie