Nieuwe aspirant vegan

Moderators: Rick, Martine

Plaats reactie
Duke79
Leefwijze: veganist

Nieuwe aspirant vegan

Bericht door Duke79 » do jun 01, 2017 13:37

Goedenmiddag,

Ik ben Dennis, 37 jaar en wil veganistisch gaan eten. Momenteel zit ik in de onderzoeksfase. Ik ben dus heel veel informatie aan het opzoeken en recepten zodat ik een goed begin kan maken met deze nieuwe fase in mijn leven. Ik ben een fanatiek krachtsporter dus voor mij is het belangrijk om eerst voldoende informatie te hebben voor de omslag.
Ik wil de overstap binnen nu en twee weken maken en kijk er erg naar uit. Ik heb zoveel lekkere dingen gevonden :)

Martine
Moderator

Re: Nieuwe aspirant vegan

Bericht door Martine » do jun 01, 2017 21:34

:welcome: Duke!

Laat maar weten als we je ergens mee kunnen helpen. Op de Vegan Wiki staat veel goede informatie over plantaardige voeding.

Heb je mijn blogs al ontdekt? :mrgreen:
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Duke79

Bericht door Duke79 » di jun 06, 2017 7:33

Hahaha, nu wel ;)

@rno

Bericht door @rno » vr jun 09, 2017 10:52

Hoi Duke79,

Je gaat een spannende tijd tegemoet. Gezien je mentaliteit denk ik dat je deze met gemak doorstaat.
Zodra je vega wordt, moet je een strijd voeren met je smaak en met je sociale omgeving. De meeste mensen op dit forum hebben die strijd gewonnen.

iroh

Bericht door iroh » di jun 13, 2017 5:49

Hey Duke, goed dat je veganistisch gaat. Het is niet alleen voor de gezondheid maar ook voor de geest een goede stap. Kijk eens op youtube of andere plekken naar veganistische bodybuilders. Het is fascinerend hoe het lichaam van de één bestaat uit de resten van tientallen vermoorde dieren terwijl het lichaam van de ander bestaat uit clean planten voedsel. Ik doe zelf ook gewichtheffen en wat ik tot nu toe gevonden is eet vooral: Amandelen, pompoenpitten, aardappel, avacado, whole wheat pasta, pindakaas, banaan, appel (niet je donkergroene groenten vergeten), klein stukje pure chocolade per dag etc. En als het op vloeistof aankomt gewoon puur water niks anders heb je nodig. Vergeet niet je vitamine te slikken by the way, zoals b12. Succes

Plaats reactie