Hoi!

Moderators: Rick, Martine

Plaats reactie
Muffin
Leefwijze: veganist

Hoi!

Bericht door Muffin » wo jul 19, 2017 0:54

Hoi allemaal!

Mijn naam is Muffin en ik ben nieuw. Ik ben 28 jaar en woon in Amsterdam West. Sinds ik me kan herinneren hield ik niet van vlees e.d. dus wanneer ik het at at ik het met tegenzin (werd bang gemaakt met tekorten etc). Sinds ik op mezelf woon ging het hard en kwam ik erachter dat je er prima zonder kan. Eindelijk! En eigenlijk heb ik nooit melk gedronken of boter gegeten dus om een stap verder te gaan is voor mij niet heel moeilijk.

Het enige wat moeilijk is is het begin met uitzoeken. Het is toch een nieuwe wereld! Om eerlijk te zijn geniet ik van de zoektochten en het ontdekken van nieuwe producten. Jammer genoeg ben ik het tegenovergestelde van een keukenprinses dus hoop ik hier dingen te gaan ontdekken die het allemaal iets makkelijker maken!

Oh en lees je dit en woon je in de buurt, laat me dan weten!

Liefs!
Muffin

Martine
Moderator

Re: Hoi!

Bericht door Martine » wo jul 19, 2017 9:00

Hoi Muffin :welcome:

Jij boft! Amsterdam West is een Walhalla voor vegans met Dophert, de Vegan Junkfood Bar, de Dutch Weedburger Joint, Loving Hut en zo nog wat. Ook lekker veel Turkse winkeltjes. Ik woon nu in Zaandam, maar ik zou zo willen verhuizen. :-D

Ken je mijn blogs al? Zie de links onderaan mijn post. Vooral Gewoon Vegan is denk ik handig voor jou, veel dingen die je kant en klaar kunt kopen.

Als je niet zo'n keukenprinces bent zou ik het om te beginnen heel simpel houden. Voor iedere avondmaaltijd een graan of zetmeelproduct, een voorgesneden groentemix, een eiwitbron (peulvruchten of vleesvervanger) én een saus kiezen. Zetmeelproduct koken, groente en eiwitbron roerbakken, saus erdoor mengen en eten!

Het is even zoeken welke sauzen allemaal vegan zijn, maar het zijn er heel veel. Italiaanse tomatensaus, pesto (AH bio groene pesto), Indiase currysaus, Thaise currysaus, satésaus, Oosterse woksauzen, Mexicaanse salsa etc. Ook sommige maaltijdpakketten van Maggi en Knorr zijn vegan.

Succes!
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Muffin

Bericht door Muffin » wo jul 19, 2017 17:13

Dankjewel Martine :D wat een goede tips! Genoeg om uit te zoeken en te proberen.

Jouw blog kende ik nog niet. Zie dat je ook nog op de FODMAPs let. Wauw! Ik ga even rondneuzen hoor. Liefs!

@rno

Bericht door @rno » di jul 25, 2017 16:38

Hoi Muffin,

Welkom,

Als eenvoudige smaakmaker gebruik ik wel eens hoemoes. Ze zijn er diverse smaken en meestal vegan.

Groetjes,

@rno
Zodra je vega wordt, moet je een strijd voeren met je smaak en met je sociale omgeving. De meeste mensen op dit forum hebben die strijd gewonnen.

Plaats reactie