hallo iedereen

Moderators: Rick, Martine

Plaats reactie
Nanine
Leefwijze: part-time veganist

hallo iedereen

Bericht door Nanine » vr aug 18, 2017 5:17

dag dierenvrienden,

mijn naam is Nanine, ben 47, woon in België en ben sinds kort veganistisch gaan eten.
Nog niet alles lukt, mede ook daardoor heb ik me op dit forum ingeschreven, om meer tips te krijgen en ontdekken.

Ik las op het forum een quote dat "als je veganist wordt, moet je een strijd leveren tegen je smaak en je sociale omgeving".
Met smaak heb ik geen probleem, sinds ik er voor uit kom dat ik veganist ben geworden, ben ik de "extremist" en jaag bewust mensen tegen me in het harnas, aldus mijn partner.

Erg graag wil ik andere veganisten leren kennen, want ik voel me alleen staan met mijn beslissing.

Lieve groeten,

Nanine

Martine
Moderator

Re: hallo iedereen

Bericht door Martine » vr aug 18, 2017 11:46

Welkom Nanine!

Kijk lekker rond op het forum en stel gerust al je vragen.

Wat de communicatie betreft heb je misschien iets aan deze tips (en de hele website): http://veganstrategist.org/2017/07/26/t ... ew-vegans/

Veel nieuwe vegans proberen iedereen die ze kennen te overtuigen van hoe erg de dierenindustrie is. Als die mensen daar niet voor open staan, is dat vaak niet effectief en het kan veel negatieve reacties opwekken, wat vervelend is voor jou. Probeer dus een beetje rustig aan te doen en mensen vooral lekker eten te laten proeven, zonder dat je al te veel praat over dat het vegan is. Verandering gaat vaak heel langzaam en heeft tijd nodig. Ik ken verhalen van mensen wiens halsstarrige partner na vijf jaar toch ineens vegan werd omdat ze heel geduldig en verdraagzaam steeds het goede voorbeeld zijn blijven geven.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Plaats reactie