Nog een keer proberen

Moderators: Rick, Martine

Plaats reactie
Reborn Vega

Nog een keer proberen

Bericht door Reborn Vega » zo okt 01, 2017 21:00

Zojuist had ik een heel verhaal getypt, maar dat duurde te lang, dus nu maar even kort

Zes jaar ben ik veganist geweest en ben vooral afgehaakt vanwege het sociale ongemak. Maar langzaam aan ging ik steeds meer dierlijks consumeren, al lette ik nog steeds op duurzaamheid en arbeidsomstandigheden.

Inmiddels ben ik er achter dat ik gewoon per definitie wat sociaal onhandig ben en dat het niet uitmaakt wat ik doe: mensen zullen me uiteindelijk altijd raar en onaangepast vinden. Zelfs binnen minderheidsgroepen.

Mijn conclusie is nu dat ik gewoon mijn normen en waarden ga volgen en dat dat hoe dan ook goed is, waar ik ook ben. Maar natuurlijk niet zonder rekening te houden met anderen. Bijvoorbeeld: ik ga geen vriendelijk en gastvrij aangeboden eten weigeren als men niet bekend is met mijn stijl.

En wat mij over de streep heeft getrokken? De ontdekking dat veganisme nu veel meer 'mainstream' is geworden als vroeger. Veganistische restaurants verschijnen zelfs op top locaties.

En de Vegan Challenge, waar een vleesetende kennis van mij aan mee had gedaan.

Dat is toch heel wat anders dan die ene vegetarische, haast antroposofisch of kraak- alternatief ingerichte huiskamer
waar je dan 1 veganistisch gerecht kan krijgen of moet eten wat de pot schaft

Blijkbaar dacht ik te negatief. Zoiets gebeurt toch nooit. De hele wereldbevolking eet vlees of smacht ernaar. Ik gaf het op.

Maar verandering kan dus wel!

Ik doe nu mee met de Vegan Challenge om te kijken of ik het nu inderdaad gemakkelijker vind dan toen.

Martine
Moderator

Re: Nog een keer proberen

Bericht door Martine » ma okt 02, 2017 12:17

Super goed, heel veel succes!

Als je nog ergens tegenaan loopt mag je het altijd hier vragen.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Plaats reactie