Zal ik nu toch de stap gaan zetten ?

Moderators: Rick, Martine

Plaats reactie
Beyond_Illusion

Zal ik nu toch de stap gaan zetten ?

Bericht door Beyond_Illusion » za okt 28, 2017 8:57

Na het kijken van diverse docu's, Cowspiricy, What the Health, etc voel ik mezelf steeds ongemakkelijker wanneer ik dierlijke producten eet. Ik eet 6 jaar bijna altijd vegetarisch. Dat vind ik vaak al lastig, ook al weet ik welk leed de dieren en de wereld word aangedaan door het produceren van vlees.
Om nu volledig plantaardig te gaan eten, zal ik nog veel bewuster moeten gaan leven. Daarnaast eet mijn vriend wel minimaal 4x per week vlees, dus word het koken voor ons beiden een uitdaging.

Hoe stap je rustig over naar vegan ? Hoe maak je alsnog na een lange werkdag een voedzame maaltijd binnen een half uur? Ik zie veel recepten over zelf mayonaise etc maken, maarja daar heb ik niet echt de tijd voor en ook niet het budget voor dure producten! Hebben jullie tips voor goedkope, snelle en voedzame maaltijden?

Het word dus een ontdekkingstocht en een ervaring om stapje voor stapje vegan te worden. De eerste stap die ik heb gezet is stoppen met melk drinken! 8)
Op naar de volgende stappen !!! :roll:

@rno
Leefwijze: veganist

Re: Zal ik nu toch de stap gaan zetten ?

Bericht door @rno » za okt 28, 2017 20:20

Hoi Beyond,

Welkom op dit forum.

Als ik zelf kook is dat meestal heel sober. En dus snel klaar.

Rijst, linzen, brocolli met wat humus als smaakmakker.
Spaghetti met mexicaanse groenten (voorgesneden dus), tofu en een zelfgemaakt sausje van tomatenpuree met champignon en ui.

Maar zoek op het internet met "snel" en "vegan". En je komt vanalles tegen.
Bijvoorbeeld: http://www.aandachtigeblog.nl/makkelijk ... aaltijden/

En er is ook een boekje "De snelle vegetariër" dat je met wat improvisatie kan aanpassen naar vegan.

Je vriend zal snel omgezwaaid zijn door jouw kookkunsten

Eet smakelijk,

@rno
Zodra je vega wordt, moet je een strijd voeren met je smaak en met je sociale omgeving. De meeste mensen op dit forum hebben die strijd gewonnen.

Morality
Leefwijze: veganist

Re: Zal ik nu toch de stap gaan zetten ?

Bericht door Morality » ma okt 30, 2017 17:02

:welcome: Een belangrijke stap in de goede richting, dat er nog vele stappen mogen volgen!

Ik heb zelf de dierlijke onderdelen van gerechten/producten die ik altijd graag nam vervangen door veganistische alternatieven (soms door iets dat er erg op lijkt, soms door iets totaal anders). Vaak kan je de naam van het gerecht (of bepaalde ingrediënten) googlen (in het Nederlands of een andere taal), zoals https://www.google.nl/search?q="vegan"+ ... s"+"chili"

Plaats reactie