Ik ben nieuw...help

Moderators: Rick, Martine

Plaats reactie
Michel14

Ik ben nieuw...help

Bericht door Michel14 » ma nov 06, 2017 17:06

Hallo fijne mensen,

Ik ben hier nieuw omdat ik sinds een paar maanden probeer veganistisch te leven. Dit is voor mij nog steeds niet makkelijk en wil mezelf graag inzetten om het mezelf en anderen makkelijker te maken. Ik wil gerechten veelzijdiger maken en vooral kindvriendelijker...mijn zoon van 3 wilt geen groenten en hij zal daar niet uniek in zijn.veganisme zoals ik het begrijp steunt op supplementen zoals noten..Dit werkt wel voor volwassenen maar hoe dan voor kinderen?

HELP

Rorrim
Moderator
Leefwijze: veganist

Re: Ik ben nieuw...help

Bericht door Rorrim » di nov 07, 2017 10:21

Welkom! Het is vooral bij kinderen belangrijk dat ze alle nutriënten ruimschoots binnen krijgen, omdat ze in de groei zijn. Zelfs als je je kind niet vega zou opvoeden is het van groot belang dat het groente leert eten, daar heeft het op latere leeftijd bovendien veel profijt van (en van dingen 'niet lusten' krijgt het op latere leeftijd in sociale context alleen maar last om nog maar te zwijgen over gezondheid).

Natuurlijk is veganistisch eten niet alleen groente eten. Fruit is minstens zo belangrijk, peulvruchten ook. Noten zou je kunnen vermalen in een blender. Zo kan je bijvoorbeeld goed zelf pesto maken met cashewnoten, walnoten en pijnboompitten. Er zijn ook volop pure notenpasta's voor op brood (of door de pap) verkrijgbaar bij natuurvoedingswinkels en tegenwoordig ook in veel supermarkten.

Verder zou ik je aanraden om een goed veganistisch kookboek te kopen en om eens naar de receptenblogs van andere forummers hier te kijken! Ook veganistisch eten hoort natuurlijk goed te smaken. ;) Op dit forum is volop informatie beschikbaar over nutriënten en gezondheid, maar je kan je beter niet tot één bron beperken en bij onduidelijke antwoorden ook verder op het internet te zoeken. Vooral in het Engels is erg veel goede informatie beschikbaar, ook van artsen. Veel succes en plezier!
Veganisme bewijst de redelijkheid temidden van waanzin.

Plaats reactie