Een (KORT ;-) voorstel rondje...

Moderators: Rick, Martine

Plaats reactie
Marla
Leefwijze: veganist

Een (KORT ;-) voorstel rondje...

Bericht door Marla » di apr 01, 2003 11:39

De laatste tijd komen er weer veel nieuwe mensen bij op het forum, ik ben wel benieuwd naar iedereens achtergronden, hoe mensen op dit forum terecht zijn gekomen enz.

Ik ben zelf 26 jaar, studeer biologie in Wageningen (ben 3e jaars) en in het weekend werk ik in DE natuurwinkel in Amsterdam.
Ben sinds mijn 17de vegetarier en over een maandje ben ik al twee jaar veganist (wat gaat de tijd toch snel!
Ik zit al een tijdje op dit forum, eerst op het oude maar die vond ik nogal onhandig dus checkte ik dat niet echt vaak,behalve als ik een vraag had ofzo.

Jo:)

Bericht door Jo:) » di apr 01, 2003 15:40

Ik ben 14 jaar, woon in Diemen en zit op school in Amsterdam (2 Havo/Vwo).
Op mijn 9e werd ik vegetariër en sinds 4 maanden ben ik veganist.

groetjes Johanna
An eye for eye only ends up making the whole world blind.
-- Mahatma Gandhi

VEMP

.

Bericht door VEMP » di apr 01, 2003 16:42

Ik ben een jongen van 21 jaar en bijna 4 jaar veganist.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » di apr 01, 2003 16:58

jongen, 19 jaar,
- HAVO afgerond, 1ste jaar Hogere Informatica op Hogeschool van A'dam
- 'natuurfreak' :)
- vegetarier (vanaf ongeveer 12e begonnen). momenteel bezig met minder melk drinken (eieren, zoveel mogelijk scharrel, en probeer hier ook te minderen). Kaas nooit gegeten, behalve laatst veggie-kaas, maar dat was smerig, dus dat hoef ik voorlopig ff niet :)

echte naam: Alex Romijn

site: http://www.denatuur.nl

Marije

Bericht door Marije » di apr 01, 2003 18:55

Ik ben Marije, ben 20 jaar en woon in amsterdam, en ik werk momenteel bij shakies op cs amsterdam (kom eens een sojashake halen!)
Ik ben gestopt met een L.O beeldende vorming en ga nu misschien zweeds studeren :)

ShirleyPi?tte
Contacteer:

Bericht door ShirleyPi?tte » di apr 01, 2003 19:03

Tadaaaaa, here we go!

Oke, mijn beloofde voorstelrondje.
Hai mensheid, ik ben Shirley Piëtte, woon in Hengelo Overijssel, in twente dus maar ik heb geen lomp accent en ik melk ook geen koeien. Ik heb de HAVO afgemaakt op het bataafse kamp, een verschrikkelijke school met verschrikkelijke docenten en leerlingen, maar dat terzijde. Ik zit nu op de PABO trouwens, in Hengelo. Ik heb op de peuterspeelzaal de tom poes gezeten en op de basisschool de Timp, ook allemaal in Hengelo. Ik ben 18 jaar, in augustus word ik 19, ik ben ook geboren in Hengelo. Ik rijd paard, ben gek op dieren, ben NIET vegetarisch om redenen die ik niet ga prijsgeven omdat ik geen behoefte heb ik gebekvecht tegen alle vegetariërs hier. Ik ben hier om een beetje mee te kletsen met alle vegetariërs en veganisten, ik ben benieuwd hoe jullie over bepaalde zaken denken en misschien dat ik mijn mening zonodig kan bijstellen. Ik ben ook actief op het forum van denatuur.nl van Alex. Ik zal eventjes in details gaan treden omdat ik bang ben dat julie anders denken dat ik een Ed-kloon ben (ik denk trouwens dat ze dat woord in de vandale moeten opnemen, ik heb het hier al vaker gelezen). Ik heb op het moment een blauwe spijkerbroek aan van wonderwoman, en een truitje met een rits onderin die niet dicht kan. Het truitje is lila en de rits iets paarser. Ik heb halve wibrasokken met bloemetjes aan en niet-matchend ondergoed. Mijn bh is van de H&M en hij is bordeauxrood. Mijn string (sorry voor het ordinaire maargoed je moet wat doen om te bewijzen dat je jezelf bent) is lila (matcht dus wel weer met mijn truitje trouwens), hij is half van lycra en half van katoen lees ik hier, de buitenkant, het lycra is verkleurd door het vele wassen (sorry ik weet het, ik moet nieuw ondergoed kopen) en de binnenkant is nog ongeveer de originele kleur. Als jullie na dit verhaal nog niet geloven dat ik geen verzinsel ben, kunnen jullie alles nachecken (behalve mijn ondergoed dan :lol: ) op http://www.shirrit.nl.nu dat is een site die ik met een vriendin van mij heb gemaakt de naam slaat op SHIRley en marRIT (onze namen dus). Mijn cu2 is: http://www.cu2.nl/shirleylalala. En meer bewijsmateriaal heb ik geloof ik niet op internet staan.
xkusx Shirley

Oja, het mag dan een april zijn, maar dit is echt geen grapje.
Kiekeboe!

Denker

Bericht door Denker » wo apr 02, 2003 9:54

--
Laatst gewijzigd door Denker op di nov 16, 2004 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.

veglife

voorstellen

Bericht door veglife » wo apr 02, 2003 12:00

Hallo daaro!

Even voorstellen: mijn naam is Rene, 31 jaar, getrouwd en een dochter, en ik woon in Zld. Nu circa 5 jaar vegan, 300 dagen in een jaar straightedge.

Ik heb MBO administratie gedaan en ik ben nu bezig met MBA, en dat valt nog niet mee.......dus hard werken nog.

Hobbies zijn gezellig iets ondernemen met het gezin(de 2e is op komst, mijn vrouw is nu 6mnd), verder heb ik geen tijd voor hobbies :(

Ook gaan we iedere zondag naar de samenkomst van de Baptisten gemeente, en luister ik met regelmaat christelijke metal.

Thats all folks :P

Maud
Leefwijze: flexanist

Bericht door Maud » wo apr 02, 2003 18:08

Halloo

Ik ben Maud! 18 jaar en studeer biologie in Wageningen.
Ben nu bijna 6 jaar vegan. :D

Jo:)

Bericht door Jo:) » wo apr 02, 2003 18:31

Wauw! Op je 12e al vegan...
An eye for eye only ends up making the whole world blind.
-- Mahatma Gandhi

Maud
Leefwijze: flexanist

Bericht door Maud » wo apr 02, 2003 18:40

Ja ben ik ook erg blij mee.
Moet wel zeggen dat het het eerste jaar nog niet helemaal was gelukt maar ik streefde er wel naar, zal ik maar zeggen. Het kan ook moeilijk van de een op de andere dag. :?

Franca
Contacteer:

Bericht door Franca » do apr 03, 2003 12:54

ik ben 23,

vanaf mijn 14e vegetariër (al moeilijk zat> ben er door uit huis getrapt) maar nu na mijn eerste poging van 3 maanden toch serieus al 8) een jaar veganist...

studeer psychologie in Maastricht (het zonnige Zuiden :D )
verder ondersteun ik het secretariaat van een milieujuridisch adviesbureau en pas ik iedere dinsdag op bij een autistisch jongetje

Apraxia

Bericht door Apraxia » vr apr 04, 2003 11:17

Ik ben Maike, 27 jaar oud. Ik woon sinds 1 febr. in Voorburg. Daarvoor woonde ik 26 jaar in brabant, de laatste paar jaar in Den-Bosch. Ik praat dus met een zachte g ;) Ik ben 8 jaar vegetarische geweest en nu sinds Aug. 2002 vegan. Dat bevalt uitstekend en ik wil niet meer anders.

Ik heb een vriend uit Den-Haag (nu dus voor het eerst in drie jaar op fiets en nog korter, auto afstand). Hij eet vlees en dat is lastig maar overkomelijk. Hij vind het ook lastig dat ik vegan ben maar ja, we houden van elkaar dus dat maakt allemaal niet zoveel uit.

Ik werk met mensen met psychiatrische ziektebeelden. Ze wonen zelfstandig, in een groep of gedeeltelijk in een groep. Ik ben individueel begeleider en dat betekent bijv. dat je begeleidingsplannen met ze schrijft, ze thuis bezoekt enz. Het is heel leuk veelzijdig werk.

Ik houd van industriele (electronische) zware gedistiortioneerde muziek en ga graag naar feesten waar ze dat ten gehore brengen.

Ik verzamel gasmaskers en hang deze graag aan mijn muur.

Ik heb een hekel aan liegen en wachten en aan claimende mensen. Ik ben met de meeste zaken zeer ongeduldig maar gelukkig niet in mijn werk.

Ik houd van films van bijv. Lars von Trier (en andere dogma films), Danny Boyle en David Lynch.

Genoeg? Jullie mogen me alles vragen verder. Of ik antwoord geef is een tweede ;)

Franca
Contacteer:

Bericht door Franca » vr apr 04, 2003 11:40

Cindy, je burgers zijn inderdaad altijd lekker :P

klinkt wel goed met die opleiding!

Caroline
Contacteer:

Bericht door Caroline » za apr 05, 2003 9:17

Ik ben Caroline en ik ben 35 jaar oud. Ik leef sinds ongeveer 8 jaar veganistisch. Daarvoor was ik een paar jaar vegetarier totdat in Griekenland tijdens een schildpaddenproject een aantal engelsen ontmoette die vegan waren. Daarvoor had ik nog nooit een veganist ontmoet en zij vertelde mij waarom vegetarisme geen zoden aan de dijk zette. Dat heeft toen veel indruk op me gemaakt en ik heb daarna nooit meer melk gedronken, yoghurt gegeten of een ei. En langzamerhand ben ik dat uit gaan breiden net als het steeds meer biologische producten gebruiken.

Ik ben in de afgelopen jaren actief geweest met akties en opzetten van oa veganistische eetcafe's of meewerken in een mobiele keuken e.d. Momenteel ben ik voorzitter van de NVV en werk daar een paar dagen per week op kantoor. Ik ben ook een van de medeorganisatoren van Wereld Veganisme Dag. Ik heb van mijn hobby mijn beroep gemaakt zogezegd.

Maar daarnaast ben ik ook nog bezig met een opleiding voor Gestalt-therapeute. En daar wil ik de komende jaren ook meer mee gaan doen. Ik pas nu het geleerde ook al veel toe maar wil meer toe naar o.a. opzetten van eigen praktijk enzo.

Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda » ma apr 07, 2003 3:23

Ik ben Wanda en ben 33 jaar oud. Geboren in Leiden.
Ik ben vanaf ongeveer mijn 15de vegetarier en werd veganist op mijn 20ste. 5 maanden nadat ik veganist werd bezocht ik een veganisten festival in NL en kwam voor het eerst andere veganisten tegen. Ik heb daar ook gelijk mijn echtgenoot (Amerikaan, ouders uit India) ontmoet.
Na samen even in Nederland gewoond te hebben, zijn we naar Frankrijk vertrokken (2 1/2 jaar) en wonen sinds 1995 in Amerika.
Ik heb 3 jaar als programmeur hier gewerkt, maar blijf op dit moment thuis met mijn 2 kinderen (1 1/2 en 4 jaar oud).
Als sport doe ik aan tae-bo en ik zwem graag.
Vorig jaar ben ik een website begonnen: http://www.veganpeace.com.

Marla

Bericht door Marla » di apr 08, 2003 14:10

Toch jammer dat bijna alleen de mensen die hier al een tijdje zaten de moeite genoemn hebben om zich even voor te stellen.
Blijkbaar hebben Ed zijn 'imaginary friends'het te druk met andere dingen.

Renske

Bericht door Renske » di apr 08, 2003 14:34

nouja, dan ik ook maar...

Ik ben Renske van Vroonhoven, 15 jaar oud, woon in Doetinchem, een vreselijk saaie stad in de Achterhoek. Ik ben nu bezig met 4 Gymnasium, en ga volgend jaar hopelijk de 5e daarvan doen, in een Cultuur en Maatschappij-profiel, omdat ik niet zo slim ben... Daarnaast begin ik met wat geluk volgend jaar aan de vooropleiding van de kunstacedemie.
Ik speel viool, toneel af en toe piano, ik schilder, feest, rijd paard, drink, lees, ren door bosse, die dingen met vrinden, en zorg dat ouders en andere gezaghebbenden om mij heen een pesthekel aan me krijgen.
Ik ben zo nu en dan stronteigenwijs, eigenlijk toch altijd wel heel erg arisch, met vies blond haar en storende sproetjes, ik kan me slecht concentreren op school omdat ik wel wat boeienders kan bedenken, soms ben ik heel vriendelijk, om je twee minuten later weer als vuil te behandelen, ik ben jarig op 18 april, dus nog precies 10 dagen, ik slaap weinig, ik ben 'savonds om een uur of half 1 altijd chagrijnig, ik weeg 49 kilo, wat exact 7 kilo onder mijn gezonde gewicht ligt, op school moet ik met een contactpersoon gaan praten, omdat men me niet gezond vind, en ik draag als ik alleen thuis ben nooit deodorant. Ook stinken mijn voeten, maar ik poets wel netjes twee keer per dag mijn tanden, en gebruik altijd een hydraterende handcreme. Ik gebruik geen pleisters of paracetamol, omdat van pleisters je wondjes minder snel helen, en ik aan paracetamol snel verslaafd raak.

Als dit nog niet genoeg is, stel je vragen maar, maar ik denk dat ik ervanuit mag gaan dat dit meer over mij is dan iemand mogelijkerwijs zou willen weten...

Bruno

Bericht door Bruno » ma apr 14, 2003 11:54

hey hallo, 'k zal dan ook maar deelnemen aan het rondje voorstellen he. Ben dus Bruno, ik woon in België in een klein boerengat. In februari de kaap van 40 gepasseerd en sinds een jaar of tien vegetariër. Ik ben nu precies 33 dagen veganist en dat gaat tot nu toe fantastisch. Beroepsmatig ben ik militair, in mijn vrije tijd tracht ik me op pastoraal vlak nuttig te maken, ik volg trouwens ook een opleiding in die richting. Dit forum en de volledige web-site van NVV heb ik eigenlijk pas echt ontdekt na de V-day in Antwerpen. Oh ja, gehuwd en drie zonen, ééntje van 13 die vegetariër is en twee van 10, die nog twijfelen. Verder nog wat? Altijd bereid op je vraagjes te antwoorden . Groetjes !

A.

Re: Een voorstel rondje...

Bericht door A. » wo apr 16, 2003 11:51

Hoi, ik ben Ava en heb een alcohol probleem. <g> OK, serieus ff. Ik heb natuurlijk geen alcohol probleem, maar deze rondjes voorstellen herinneren mij wel aan films waar er AA meetings getoond worden. Buiten het al van mij gepubliceerde data heb ik geen groot behoefte om verder informatie over mezelf op internet te zetten, ik ben te omschrijven met type ‘vriendelijke Aussenseiter’. Mijn man (ook veganist) en ik zijn zelfstandig met het doel van de ontwikkeling en opleiding van zijn relaties in Nigeria, wat wij financieren in het context van economische bezigheid in Europa. In tegenstelling van ruïnerende kredieten van de ‘wereldbank’ een model wat heel goed werkt. Helaas zijn kleine buitenlandse ondernemers niet welkom en zo hebben wij veel last van het repressieve Nederlandse apparaat. Mijn hobby’s zijn dagdromen en denken.

Groetjes, Ava

Plaats reactie