Een (KORT ;-) voorstel rondje...

Moderators: Rick, Martine

Plaats reactie
Martine
Moderator

Re: Een (KORT ;-) voorstel rondje...

Bericht door Martine » do dec 10, 2015 7:50

:welcome: Marek!

Veganist worden is op heel veel verschillende manieren één van de beste dingen die ik in mijn leven gedaan heb. Lekker en gezond eten, consistent met hoe ik in het leven wil staan, goed voor andere dieren en het milieu, veel nieuwe vrienden gemaakt. Helpt dat? :-D
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Thanas
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Thanas » zo jan 10, 2016 19:05

Hallo,

Bij deze stel ik mezelf voor.
Thanas, 34 jaar jong (1981), geboren in Peristeri, Griekenland, getogen in Lelystad, maar gelukkig al 15 jaar in Arnhem woonachtig.

15 januari 2013 ben ik begonnen met veganisme. Al moet ik eerlijk zeggen in eerste instantie "plant based". Maar na een paar dagen toch wel echt vegan overtuigd. Dat zou dus een van de mooiste dagen van mn leven moeten zijn, ware het niet dat het ook de sterfdag van mijn moeder is. Komende vrijdag dus al 3 jaar vegan. Misschien bijna cliche, maar beste beslissing van mijn leven.

Ik hoop hier wat "like minded" mensen te ontmoeten en vooral ook een positieve bijdrage te kunnen doen aan het verspreiden van het veganisme.

Ik ben een fervent fietser, zou ook graag meer willen hardlopen, maar dat wil niet zo lekker meer.
Social media doe ik niet veel mee, maar hier ben ik wel t volgen:
https://www.strava.com/athletes/astefanis

Groenten,
Thanas

Morality

Bericht door Morality » zo jan 10, 2016 19:25

Hoi Thanas,

:welcome:

Goed dat je al bijna 3 jaar veganist bent en leuk dat we op die website allerlei routes kunnen zien.

Martine
Moderator

Bericht door Martine » ma jan 11, 2016 7:59

Maarten

Bericht door Maarten » di jan 12, 2016 14:06

Wat een wrang begin zeg... Veganist worden was ook mijn beste beslissing ooit. Het enige waar ik spijt van heb is dat ik het niet eerder werd. Weet je al hoe je een bijdrage wil leveren aan de promotie van veganisme? Veel plezier hier op dit forum! :welcome:

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » wo jan 27, 2016 16:11

Welkom allemaal!

Vegan worden is de beste beslissing uit mijn leven (hou ja, ik heb nog een paar goede genomen :) )
Ik hoop dat beginners dat over een tijdje ook kunnen zeggen.

Thanas
Contacteer:

Bericht door Thanas » za jan 30, 2016 15:31

Blijf twijfelen om op youtube filmpjes te maken ter promotie, maar zou beter zijn op straat te gaan. Maar hoe of wat?

Brent

Bericht door Brent » za jan 30, 2016 23:08

Welkom Thanas!
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

Emily

Bericht door Emily » wo feb 03, 2016 20:37

Ik stel me ook even voor. :)

Mijn naam is Emily, ik ben 24 jaar en ik ben eigenlijk sinds vorige week halsoverkop gestopt met vlees eten & stapjes te zetten richting veganisme. Ik at eigenlijk al weinig vlees en enkel biologisch, dus ik was er wel al enige tijd bewust(er) mee bezig. Sinds december woon ik op mezelf en heb ik volledige controle over wat er op tafel komt te staan. Dat heeft er ook voor gezorgd dat ik eigenlijk geen vlees meer wilde eten, en na het kijken van de documentaire Cowspiracy klikte er iets. Nu wil, en kan, ik niet meer terug.
Het choqueerde me enorm hoeveel leed er ongemerkt langs me heen is gegaan. Zoveel dingen die ik niet wist over bijvoorbeeld de melkindustrie: beschamend en deprimerend, maar ik doe er gelukkig iets mee nu ik het me wel besef.
Moet eerlijk zeggen dat ik het best moeilijk vind: anders leren koken, anders leren denken. Ik ben een ontzettend moeilijke eter (zeker wat betreft groente) dus dit is erg uitdagend voor me. Niet om te klagen trouwens hoor: ik heb er ook plezier in. :)

Morality

Bericht door Morality » do feb 04, 2016 11:07

:welcome: Emily!

Op het begin is het altijd even zoeken wat goed voor je werkt, maar je hebt de belangrijkste stap genomen, de keuze voor veganisme. Op dit forum kun je allerlei informatie en links vinden. Als je ergens vragen over hebt, stel ze dan gerust (we helpen elkaar graag op dit forum) en ga vooral zo door.

Maarten

Bericht door Maarten » do feb 04, 2016 12:12

Welkom Emily! Cowspiracy heeft mij ook gesterkt in mijn overtuigingen. Misschien heb je iets aan deze twee sites. Hier staan erg veel recepten op.
www.plantaardigheidjes.nl
www.vegetus.nl

Milo

Bericht door Milo » za feb 06, 2016 14:25

Ik ben een jongeman van 24 uit Enschede. Recent afgestudeerd op Saxion voor de opleiding Business, IT & Management.

Inmiddels is het bijna een jaar (zo ongeveer) dat ik vegan eet. Eerst vegetarisch geworden. Daarna steeds meer richting vegan (af en toe nog geitenmelk/geitenkaas). Uiteindelijk heb ik ook geitenzuivel helemaal afgezworen. Dit gebeurde mede dankzij de vele video's over onze voedselindustrie.

Ik volg de Facebookpagina van Vereniging Voor Veganisme al een tijdje en besloot mij gisteren aan te melden voor dit forum in de hoop dat ik meer vegans ontmoet in de buurt van Enschede.. helaas ken ik op het moment geen andere vegans.

Maarten

Bericht door Maarten » za feb 06, 2016 19:47

Hey Milo, leuk dat je ook veganist bent geworden. Bij mij waren de video's ook verreweg het effectiefst. Ken je deze Facebookgroep al? https://www.facebook.com/VeganOost/?fref=ts

Veel plezier op dit forum!

Milo

Bericht door Milo » zo feb 07, 2016 22:01

Maarten schreef:Hey Milo, leuk dat je ook veganist bent geworden. Bij mij waren de video's ook verreweg het effectiefst. Ken je deze Facebookgroep al? https://www.facebook.com/VeganOost/?fref=ts

Veel plezier op dit forum!
Dankje Maarten :) Heb de pagina geliked :) Staan leuke posts op!

Thanas
Contacteer:

Bericht door Thanas » vr feb 19, 2016 22:40

Hoi Emily en Milo, welkom.

Brent

Bericht door Brent » za feb 20, 2016 8:03

Welkom op het forum Milo en Emily (apart dat jullie namen zo op elkaar lijken).
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

highcarb

Bericht door highcarb » wo apr 06, 2016 14:34

Hoi allemaal!

Ik ben Helena. Ik ben student in Groningen en ik ben echt superblij dat ik dit forum eindelijk heb gevonden! Ik ken geen enkele vegan in Groningen, wat ik erg jammer vind. Ik ben al twee jaar veganist en deze leefwijze kwam op mijn pad door een eetstoornis die ik had gecreeërd. Veganisme heeft me er weer helemaal bovenop geholpen en ik heb me nog nooit zo goed gevoeld! :govegan:

Martine
Moderator

Bericht door Martine » wo apr 06, 2016 21:25

Hoi highcarb! :welcome:

Volgens mij zijn er super veel vegans in Groningen, dus je moet wel wat vriendjes kunnen vinden daar lijkt me. Als je Facebook hebt, kijk dan eens in deze groep: https://www.facebook.com/groups/5639256 ... 9/?fref=ts

Veel plezier op het forum :)

renske

Bericht door renske » zo apr 10, 2016 12:36

Hey,
Ik ben Renske en ben 14 jaar. Ik zit in 3 HAVO. Mijn hobby's zijn dansen (jazze en klassiek, ook op spitzen), schilderen, tekenen, saxefoon spelen, in de tuin werken, koken en muziek luister. Ik ben pas sins een tijdje vegan. Ik kwam bij deze leefwijze via YouTube. Ik at al een tijdje geen vlees. Nu ik vegan ben geworden heb ik veel meer energie en voel me niet meer schuldig als ik zuivel eet. ik vind het jamer dat ik niemand anders van mijn leeftijd uit Friesland ken. :cry: als je wel uit Friesland komt en rond mijn leeftijd bent, wil je dan een berichtje achter laten? Dat lijkt me heel erg leuk. :govegan:

Martine
Moderator

Bericht door Martine » zo apr 10, 2016 16:09

Hoi Renske,

Super tof dat je vegan bent geworden! (y)

Als je Facebook hebt zou je eens in de groepen Jong Vegan NL en Vega Kinderen kunnen kijken. Daar zijn in ieder geval vegans van jouw leeftijd, en als je gelukt hebt misschien zelfs uit Friesland.

Plaats reactie