Dingen die je wil zeggen

Moderators: Rick, Martine

Plaats reactie
Marianne
Leefwijze: veganist

Re: Dingen die je wil zeggen

Bericht door Marianne » do dec 11, 2014 20:30

Dat wist ik niet, maar het is goed nieuws. De Jumbo bij ons heeft helaas de verkeerde.
gelukkig zijn er op het forum mensen die verder kijken dan hun neus lang is... :oops:

Mystique

Bericht door Mystique » do dec 11, 2014 20:38

Ja, ik bedoel natuurlijk de vegan blokjes van groenten. Nee, ik vind echt dat er niets is dat ze echt goed vervangt en van de VS zijn inderdaad dezelfde maar een stuk duurder.

Dan vries ik het maar in tot ze weer terug komen. Dank voor het antwoord! :)

Martine
Moderator

Bericht door Martine » do dec 11, 2014 22:10

Ik vind boerenkool ook heel lekker in ministrone of currysoep.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Marianne

Bericht door Marianne » vr dec 12, 2014 16:29

Een heel bijzonder boerenkoolrecept, waarmee je ook veel succes hebt bij omni's, is dit:
http://www.theppk.com/2012/12/hoppin-jo ... ot-tahini/
Uiteraard weer van de PPK. Het komt door de opmerkelijke combinatie van wat op je bord ligt, en het ziet er prachtig uit.

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » za jan 24, 2015 14:15

Ik had gisteren eens de pikante humus van AH gekocht. Blij dat ik iets hartigs op mijn brood kon doen, lekkere bammetjes gemaakt met tomaatjes en basilicum. Niet op de verpakking gekeken, dom dom dom.

E 621, vette koppijn :roll:

Lisa

Bericht door Lisa » za jan 24, 2015 16:56

Oh balen assie, ja is ook echt rotzooi dat e621, als dat ergens op staat koop ik het echt niet.

En ik wil ook wat zeggen: ik ben al ruim 3 weken gestopt met roken zonder enkele moeite, wat ik echt niet had gedacht, dacht dat ik het super moeilijk zou krijgen, maar ik zei tegen mezelf, nu is het klaar en toen was het klaar, totaaaaal geen behoefte meer aan.
Oke eerlijk is eerlijk, ik rookte er maar 2 a 3 per dag, maar toch... Ben blij dat ik eraf ben.

Marianne

Bericht door Marianne » za jan 24, 2015 20:32

Chapeau Lisa!
Je hebt die knop zelf omgezet. :-D

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » zo jan 25, 2015 11:16

Goed bezig Lisa :P

Veggie93

Bericht door Veggie93 » ma jan 26, 2015 14:29

Wat goed Lisa! :)
Treat others how you would like to be treated.

Luna

Bericht door Luna » zo feb 01, 2015 17:14

Goed bezig Lisa! Top. (y)

Lisa

Bericht door Lisa » zo feb 08, 2015 20:03

Wil even zeggen dat ik lekker op vakantie ben. Helaas niet echt lekker weer.
Maar hele lieve vegan mensen ontmoet, is hier steeds meer in opkomst.
Toen ik in het gastenboek van een vegantentje schreef : ' thank you for being vegan' toen ging de eigenaresse bijna huilen, vond ze zo lief. Ik daarna ook bijna natuurlijk, emotionele sukkel dat ik ben. :-D

Ing

Bericht door Ing » za feb 14, 2015 17:15

Hebben jullie ook wel eens meegemaakt dat mensen het knap vinden dat je veganist bent?
Ik hoor het regelmatig, maar vind het zo'n rare opmerking..

Martine
Moderator

Bericht door Martine » za feb 14, 2015 18:12

Mijn collega's zeggen dat ook wel eens. Het is een compliment, maar volgens mij ook een soort excuus voor hen om zelf niet te hoeven veranderen. Als het knap is van mij dat ik vegan ben, dan is het blijkbaar moeilijk om vegan te zijn, en is het logisch dat het hen niet lukt om vegan te zijn. :scratch:
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Brent

Bericht door Brent » za feb 14, 2015 19:21

Je zou kunnen antwoorden: "knap?, ik vind het juist knap dat jij die ziekmakende enge dingen durft door te slikken!".

Het is precies zoals bij die discussie over etiketering vandaag in de krant, het is feitelijk abormaal dat de goede uitzondering de speciale labels krijgen, juist de foute producten zouden gelabeld moeten worden.

http://www.volkskrant.nl/koken-en-eten/ ... ~a3848380/
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

Luna

Bericht door Luna » zo feb 15, 2015 18:36

Martine schreef:Mijn collega's zeggen dat ook wel eens. Het is een compliment, maar volgens mij ook een soort excuus voor hen om zelf niet te hoeven veranderen. Als het knap is van mij dat ik vegan ben, dan is het blijkbaar moeilijk om vegan te zijn, en is het logisch dat het hen niet lukt om vegan te zijn. :scratch:
It's a trap! :wink: Helemaal waar. Het is niet extreem moeilijk maar het komt blijkbaar over alsof het wel zo is. Ik zou dan juist denken: hee, als ik dit kan, kan jij 't ook (of andersom).

Lisa

Bericht door Lisa » za feb 28, 2015 19:35

Vandaag als vrijwilliger ongehoord in haarlem geholpen.
(Bus omgebouwd tot varkensstal, mensen konden een kijkje nemen in de bus met een headset en 3d bril en zo ervaren hoe het is in zo'n varkensstal)
Het was heel leuk om te doen!
Maar moest soms wel even slikken om de reacties van mensen, sommigen zeiden dat de bustour leuk was (leuk!?) :shock: en veel mensen leken ook helemaal niet aangedaan en gingen vrij snel weer weg met de opmerkingen dat ze echt niet opeens vegetarier zouden worden.
Niet dat ik echt had verwacht mensen te bekeren vandaag, maar toch wel teleurstellende reacties soms.

Dat was ook de reden dat ik mensen toeganskaartjes gaf voor de bus en niet aan het eind van de tour stond om mensen 'op te vangen' en te vragen hoe ze het vonden. Degene die dat wel deden, deden dat met zoveel geduld en vriendelijkheid, echt knap!!
Maar ik was blij dat ik eindelijk iets kon doen voor de dieren, toch een klein beetje hun stem kon zijn vandaag, zo zeer dat het smaakt naar meer, zal internet eens in de gaten gaan houden voor meer acties.

Raynak

Bericht door Raynak » zo mar 01, 2015 16:26

Mooi concept, die actie! Goed dat je vrijwilliger bent geweest zeg Lisa, hoop dat je toch nog wat mensen aan het denken hebt gezet die dag.
Ik zou eigenlijk ook wel eens mee willen helpen met dat soort dingen, maar het komt er steeds niet van :(

Lisa

Bericht door Lisa » zo mar 01, 2015 20:37

Niet iets wat ik zeggen maar ik wil wel iets vragen.
Ik verwacht absoluut geen antwoord of dat iemand ook maar snapt waar ik t over heb, maar goed, ga t toch proberen.

Een hele tijd geleden al, kwam ik vaak op een website voor vrijwilligerswerk.
(Zó heb ik ook de vegan challenge gevonden)
Je kon zoeken op soorten vrijwilligerswerk (dus bijvoorbeeld met dieren, natuur, sociaal enz)
En je kon de tijd aangeven dat je ermee bezig wilde zijn (5 min, 10 min 1 dag, langer enz) en misschien waren en nog wel meer opties.
Die opties kon je kiezen door grote gekleurde vierkante knoppen bovenin de website. Ik weet nog dat die van natuur/dieren de afbeelding van een lammetje had en sociaal was een hand geven geven geloof ik.
Als je mee wilde doen aan een actie dan kon je deze aanklikken, hij werd dan bij je acties gezet en je kon ook aanklikken als je hem gedaan had. Volgens mij kon je dan punten ook sparen of zó.

Ik kan die website nergens meer vinden.
Ik heb op Google al gezocht op vrijwillig, vrijwilliger, vrijwilligerswerk, ik word vrijwilliger, ik zoek vrijwilligerswerk, ik wil vrijwilliger worden, ik wil helpen enz. Maar kan het nergens vinden.
Ik weet nog wel dat ik dat destijds ook had.
Ik heb toen mijn geschiedenis een keer gewist en toen heeft het me weken, weeeeeeeeeken gekost om die website weer te vinden en nu kan ik hem dus ook nergens meer vinden, klinkt het iemand bekend in de oren? :-D

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » di mar 03, 2015 11:28

Geen idee Lisa, succes met zoeken.

Ik wil even zeggen dat ik net zag dat hier nog stond dat ik in Frankrijk woonde. Tijdens het veranderen zag ik "vegetariër" staan en dat vond ik heel raar. Lijkt eeuwen geleden :P

Lisa

Bericht door Lisa » do jun 11, 2015 13:36

Ik wil even zeggen dat ik superrrrr blij ben met de vegan wiki.
Was al tijden op zoek naar zoet broodbeleg voor mijn dochtertje, in de zin van gestampte muisjes, gekleurde hagelslag of speculaasbolletjes ofzo. Eens iets anders dan jam en pindakaas. Overal zit natuurlijk wel iets in, is het geen gelatine dan wel weipoeder of karmijn. Heel irritant. Dus ik bedacht me net opeens ik ga eens op de vegan wiki kijken, blijkt er toch best veel te zijn! Handig zeg die wiki pagina!!

Plaats reactie