Deeltijd vegan

Moderators: Rick, Martine

Plaats reactie
Mermaid
Leefwijze: part-time veganist

Deeltijd vegan

Bericht door Mermaid » ma okt 12, 2015 18:20

Hallo allemaal!! Mijn verhaal is echt erg... Eerst slager, toen in de bio-industrie gewerkt, daarna een weg ingeslagen van vrijwel geheel bio met vlees, tot 4 jaar geleden en ik vegetarisch ben gaan eten. Nu het laatste half jaar maak ik steeds meer en vaker veganistische maaltijden.
Ik vind het een sterke keuze van jullie, ben er jaloers op, maar hoop zonder pushen rustig wat van jullie te horen en te leren.
Ik ben 38, 3 kinderen en een lieve knappe partner.
Groetjes, Mermaid

Morality
Leefwijze: veganist

Re: Deeltijd vegan

Bericht door Morality » ma okt 12, 2015 18:35

Hoi Mermaid,

:welcome:

Je hebt de grootste stappen zelf al gezet. We helpen je graag als je de laatste kleine stappen wilt zetten. Goed (en gezellig) dat je lid bent geworden van dit forum.

:govegan:

Poffel

Bericht door Poffel » ma okt 12, 2015 19:05

Hoi Mermaid,

wat een verandering! Hoe is dat zo gekomen? En welkom!

Mermaid
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Mermaid » ma okt 12, 2015 19:16

Ohhh, dank voor t warme welkom. Ehm, tja, het is toch wel een heel traject geweest. Ik heb een agrarische opleiding gedaan, waarna het welhaast de logische weg was.
Maar stilaan veel bewuster geworden en sinds ik overwegend biologische voeding ging gebruiken, en verzorgende producten, steeds meer gaan lezen over de wereld, je 'footprint' en hoe het in de wereld werkt.
En ik ben gewoon steeds minder vlees gaan eten, en meer creatief gaan koken, en nu neem ik de keuken om ook een paar keer per week vegan te koken. Het is erg lekker en leuk ook. Intussen ben ik best goed in luxe vegan-burgers maken van bonen en paddestoelen enz. En mn kids vinden het een feest. Maar ok, t is voor nu echt nog partime, helaas hou ik ook erg van kaas, dat zal t moeilijkste zijn...

Mogenblue
Contacteer:

Bericht door Mogenblue » ma okt 12, 2015 21:26

Welkom Mermaid,

Mijn vader was ook slager. In die tijd smaakte vlees volgens mij veel beter dan tegenwoordig, 40-50 jaar geleden.
Ik ben opgegroeid met heerlijke malse biefstuk op zondagavond. Zo mals als ik het toen heb gegeten kwam ik het allang niet meer tegen. Dat is mijn referentiepunt voor echt lekker vlees.

Voor mij was vlees eten dus eigenlijk een heel natuurlijke manier van leven. Maar toen mijn vader ouder werd heeft hij eens gezegd dat hij best het vlees zou kunnen laten staan. Dat hij het dan niet zou missen.

Ik ben ermee gestopt om gezondheidsredenen. Ik ben heel blij dat ik de stap heb gezet. Voor mij was kaas ook erg moeilijk los te laten. Maar ben heel blij dat ik dat toch gedaan heb.

Dus je bent niet de enige met een slagers achtergrond. (y)
-Frits
Chocola en wijn, dat is het leven van een veganist...

Sandra
Leefwijze: flexanist

Bericht door Sandra » di okt 13, 2015 17:48

Welkom Mermaid!

Ik ben zelf ook deeltijd vegan, alleen tijdens de vegan challenge (2 maanden per jaar) eet ik volledig vegan, voor de rest eet ik vegetarisch met iedere dag wel een vegan maaltijd (soms het ontbijt, soms de lunch en andere keren weer de avondmaaltijd en/of tussendoortjes).

Dit forum staat boordevol met tips en een ieder hier is behulpzaam.

Aanrader is de website Gewoon vegan: https://gewoonvegan.nl/ (van forumlid Martine), de meeste, zo niet alle, items die zij beschrijft zijn gewoon verkrijgbaar bij de supermarkt.
Nog meer leuke blogs: http://www.veganisme.org/forum/viewtopi ... ilit=blogs

Veel succes!!

Plaats reactie