Ik ben het met je eens, hoor, maar zo zie je maar hoe het gaat: Je hebt de behoefte niet anderen te overtuigen, maar foie gras vind je dan onnodig en/of te erg. Maar alles is erg. Ik kan mijn mond niet goed meer dichthouden. Ik zou het wel van de daken willen schreeuwen! Misschien moet ik dat letterlijk maar eens gaan doen...Xamantha schreef:...Wat ook per persoon zal verschillen, is in hoeverre je anderen wilt overtuigen. Ik heb die behoefte niet zo, wil eigenlijk liever laten zien dat het beeld wat mensen van planteneters hebben (militant, willen bekeren, doen moeilijk, ongezellig etc) niet klopt. Als jij vlees op je bord wil, dan moet je dat helemaal zelf weten. Proef vooral hoe lekker mijn vega-maaltijd is, wees welkom om mee te eten en als je interesse hebt in hoe het diervriendelijker kan, dan help ik je graag op weg.
Uitzonderingen daargelaten: toen een vriend vertelde dat hij 'zo fout, maar zo lekker' foie gras had gegeten heb ik hem een filmpje over dwangvoederen gestuurd. Tja, dat dan weer wel.
Eigenlijk ben ik het niet helemaal met je eens: Mensen moeten niet zelf weten of ze vleed op hun bord willen...Afgelopen moet het zijn met die ellende!