Eetdagboekjes - week 1

Doe jij mee met de VeganChallenge? En heb je vragen? Stel ze dan hier

Moderators: Rick, Martine, Vegantastic

Plaats reactie
Anneke
Leefwijze: veganist

Re: Eetdagboekjes - week 1

Bericht door Anneke » zo feb 24, 2013 13:23

ilonavg schreef:http://www.seriouseats.com/recipes/2012 ... ecipe.html
Ik ben benieuwd of ze goed zullen smaken!
Ik moet lachen om de omschrijving van het recept. Ik heb zelf een paar keer geprobeerd om een burger te maken en die hadden allemaal '' burgers that do suck'' genoemd kunnen worden :P .

ilonavg
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door ilonavg » zo feb 24, 2013 17:26

Anneke schreef:
ilonavg schreef:http://www.seriouseats.com/recipes/2012 ... ecipe.html
Ik ben benieuwd of ze goed zullen smaken!
Ik moet lachen om de omschrijving van het recept. Ik heb zelf een paar keer geprobeerd om een burger te maken en die hadden allemaal '' burgers that do suck'' genoemd kunnen worden :P .
Nou, dan kan ik dit recept aanraden! Het is even een werkje, maar de burger zijn echt hééééél lekker en hartig! Wat wil je ook, met een ingredientenlijst vol dingen als met tijm geroosterde paddestoelen, aubergine, marmite (!), kikkererwten, sojasaus en zo meer. (y)
Leuk ook dat er parelgort in zit - ik heb wel vaker vegaburgers gemaakt met bijvoorbeeld rijst erin maar de gort geeft de burgers een heel fijne, 'chewy' structuur.

Enfin, aanrader dus! :)

Hier bakken ze zoetjes in wat kokosolie:
http://oi47.tinypic.com/2lkzqmc.jpg

(Heb helaas geen foto van het eindresultaat, want de accu van mijn camera was na deze ene foto leeg)

ilonavg

Bericht door ilonavg » ma feb 25, 2013 19:01

Vanmorgen twee peren en een kiwi.

Vanmiddag een berg paddestoelen gebakken met paprika, knoflook, tijm en aubergine en nogal wat specerijen.

Zojuist makkelijk avondeten: mihoen met zoetzure komkommer, cassavechips en stukjes van de Vegetarischee Slager in een pittige boemboe
http://oi50.tinypic.com/2yuyccy.jpg
Erbij: biertje en een glas ananassap.

*burp*

TonyJello

Bericht door TonyJello » ma feb 25, 2013 20:15

Dat ziet er alweer heerlijk uit!

ilonavg

Bericht door ilonavg » ma feb 25, 2013 20:22

TonyJello schreef:Dat ziet er alweer heerlijk uit!
Tjsa, als het niet heel lekker is dan eet ik het niet! :wink:

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » di feb 26, 2013 0:13

Wat een mooie foto's! Misschien een gekke vraag, maar zijn dat echt de porties die je eet, Silke? Ik vind ze wel ieniemini namelijk :oops: (ik zou echt aan de tafelpoot beginnen na jouw bordje).
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

ilonavg

Bericht door ilonavg » di feb 26, 2013 10:59

Over kleine porties gesproken: ik 'ontbeet' vanmorgen met een aantal rauwe brownies op kabouterformaat (doorsnee van 2cm). Ze zijn met cashewnoten en cranberries:

http://i46.tinypic.com/znwrjd.jpg

Verder, momenteel in de maak: lunchsalade van sla, radijzen en winterpostelein, met mosterddressing.

http://i45.tinypic.com/2qs2hk8.jpg

Vanavond wortel-currysoep met naanbrood, maar daar heb ik nog geen foto van. :)

ilonavg

Bericht door ilonavg » wo feb 27, 2013 13:57

Het is de op-één-na-laatste dag!
Jeumig, wat is het snel gegaan..

Eetdagboek:

Vanmorgen een restje brownies + 2 sinaasappels

Vanmiddag maïsbroodjes met hummus en sambal.

Vanavond gaan we éindelijk de Oscaruitreiking terugkijken ( drie dagen uitslagen mis proberen te houden :') ) en daarbij eten we een tikkie Amerikaans: plantaardige sloppy joes met zelfgemaakte bbq-saus. Als 'toetje' brokken popcorn in zoute karamel.

Recepten:
http://www.namelymarly.com/2012/08/lentil-sloppy-joes/
http://kblog.lunchboxbunch.com/2013/02/ ... bites.html

Mystique

Bericht door Mystique » wo feb 27, 2013 15:11

Butternutkin schreef:Wat een mooie foto's! Misschien een gekke vraag, maar zijn dat echt de porties die je eet, Silke? Ik vind ze wel ieniemini namelijk :oops: (ik zou echt aan de tafelpoot beginnen na jouw bordje).
Wuhahaha! Dan zou ik, als ik Silke was, jou maar nooit uitnodigen om te komen eten, want dan heeft ze straks geen poot meer over! Ik ben ook wel een vreetbeer hoor, wat het avondeten betreft, maar ik vind 'm wel geweldig, die opmerking Butter! :mrgreen:

ilonavg

Bericht door ilonavg » wo feb 27, 2013 16:19

:)

En, wat eet jij vandaag Mystique?

Mystique

Bericht door Mystique » wo feb 27, 2013 16:25

Even denken hoor...

Vanmorgen ontbeten met een kop thee en 2 geroosterde boterhammen met hummus, kerrie en alfalfa.

Op het werk een kop bouillon.

Over de middag verspreid 2 Italiaanse bollen met pindakaas en een glas appelsap.

En vanavond een keer heel gemakkelijk gebakken aardappelpartjes met kant en klare bonenschotel. Ik eet vrijwel nooit kant en klaar uit pot, maar ik vind de Mexiaanse bonenschotel van Hak wel heel lekker op zijn tijd. :)

*edit: ik ben ook nog wel van plan ergens tussendoor een mango en een peer of druiven ofzo te eten, anders lijkt het alsof ik nooit fruit eet. :p
Overigens knijp ik bij het avondeten wel altijd een halve citroen door mijn karaf water, heerlijk!

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » wo feb 27, 2013 21:52

Mystique schreef:
Butternutkin schreef:Wat een mooie foto's! Misschien een gekke vraag, maar zijn dat echt de porties die je eet, Silke? Ik vind ze wel ieniemini namelijk :oops: (ik zou echt aan de tafelpoot beginnen na jouw bordje).
Wuhahaha! Dan zou ik, als ik Silke was, jou maar nooit uitnodigen om te komen eten, want dan heeft ze straks geen poot meer over! Ik ben ook wel een vreetbeer hoor, wat het avondeten betreft, maar ik vind 'm wel geweldig, die opmerking Butter! :mrgreen:
Haha ja ik weet het niet, misschien eet ze nog fruit als toetje ofzo. Daarnaast eet ik ongetwijfeld te veel, maar iets meer dan dat is best normaal denk ik, toch? Of heb ik gewoon een gek beeld van hoe een gezonde portie er uitziet?
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

ilonavg

Bericht door ilonavg » do feb 28, 2013 10:59

ilonavg schreef:Het is de op-één-na-laatste dag!
plantaardige sloppy joes met zelfgemaakte bbq-saus.
Fraai zag het er niet uit, maar lékker dat het was!

Foto:
http://oi49.tinypic.com/fjntky.jpg

Silke
Leefwijze: flexanist
Contacteer:

Bericht door Silke » do feb 28, 2013 11:30

Haha, neen, ik maak altijd eerst een 'toonbare' portie voor de foto's, en achteraf schep ik er nog een hoopje bij! Ik heb alleszins nooit honger na het eten ;-)

EDIT:
Ik heb trouwens al een tijdje niets meer gepost omdat ik net 3 dagen op opleiding ben geweest in jullie prachtige Nederland. Daar is de Vegan Challenge wel gigantisch in het water gevallen :-( de opleiding was bij één van onze leveranciers, van zuivelingrediënten, en om iets uit de opleiding te halen heb ik wel af en toe moeten proeven... Als 'straf' heb ik wel heel wat buikpijn gehad van de lactose, zucht.

Tijdens de lunch heb ik wel mooi de kaas van tussen de broodjes gevist, en gelukkig had ik genoeg voorraad mee om ook plantaardige tussendoortjes te kunnen inplannen. Ook het ontbijt op hotel heb ik plantaardig kunnen aanpakken.

Ik heb trouwens voor de eerste keer iets van de Vegetarische Slager gegeten, bah, dat doe ik nooit meer! Ik voelde me echt zo slecht, omdat het ongelofelijk hard op vlees leek en ook zo rook en smaakte. Geef mij maar lekker m'n peulvruchten!

Vanavond maak ik een laatste 'Vegan Challenge'-feestmaal, maar er zullen sowieso nog meer dan genoeg vegan dagen volgen :-D
Laatst gewijzigd door Silke op do feb 28, 2013 11:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Bekijk mijn kookblog Julienne

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » do feb 28, 2013 11:33

Haha ok, dat is duidelijk dan. Ik vond het al zo knap :mrgreen:
Linda mcCartney

jojo

Bericht door jojo » do feb 28, 2013 12:12

Wat weet jij van de Vegan Challenge in Nederland Silke? Ik heb er zelf nog niet iets van gehoord... (maar misschien is dat 'em wel juist) :)

Silke
Contacteer:

Bericht door Silke » do feb 28, 2013 20:31

jojo schreef:Wat weet jij van de Vegan Challenge in Nederland Silke? Ik heb er zelf nog niet iets van gehoord... (maar misschien is dat 'em wel juist) :)
Oh, ik bedoelde eigenlijk mijn eigen persoonlijke Vegan Challenge... door die zuivelapplicaties te proeven tijdens de opleiding, is het voor mij wat 'verpest' :-( en dat net tijdens de laatste dagen...

Menu van vandaag:

Ontbijt: donker meergranenbrood met pindakaas en frambozenconfituur

Tussendoor: een appel, een moro en sesamknackebrod

Middagmaal: donker meergranenbrood met avocado en rucola, en een banaan

Tussendoor: een brokje pure chocolade en een handje walnoten

Avondmaal: Tom Kha Taohu, en een brokje pure chocolade

http://silkedesaever.be/julienne/wp-con ... 75x450.jpg

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » do feb 28, 2013 21:26

Mooie foto weer. Wat is een moro?
Linda mcCartney

Silke
Contacteer:

Bericht door Silke » do feb 28, 2013 22:02

Butternutkin schreef:Mooie foto weer. Wat is een moro?
Bedankt!
Een moro is een kruising tussen een bloedsinaasappel en een mandarijn/clementijn, het is het eerste jaar dat ik die zie in de winkel! Ze zijn echt lekker, en net wat handiger mee te nemen/te eten dan een bloedsinaasappel vind ik :-)

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » vr mar 01, 2013 14:37

I see!
Linda mcCartney

Plaats reactie