Hoe staat we ervoor na 1 week?

Doe jij mee met de VeganChallenge? En heb je vragen? Stel ze dan hier

Moderators: Rick, Martine, Vegantastic

TonyJello
Leefwijze: veganist

Re: Hoe staat we ervoor na 1 week?

Bericht door TonyJello » ma feb 18, 2013 17:54

Volgens mij is dat de geur van bacteriën (-poep).

ilonavg
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door ilonavg » ma feb 18, 2013 18:21

Ik vond het vandaag zowaar voor het eerst (op dag achttien van de Challenge) echt een beetje lastig! Ik liep met mijn lief in het zonnetje en terwijl hij vlak naast me een bak vol pittige kibbeling (van kabeljauw) aan het oppeuzelen was. Dat rook erg lekker en ik moest me vreselijk inhouden om geen stukje te pikken.
Maar: het is me gelukt! :) (y)

Anneke

Bericht door Anneke » ma feb 18, 2013 18:27

ilonavg schreef:Ik vond het vandaag zowaar voor het eerst (op dag achttien van de Challenge) echt een beetje lastig! Ik liep met mijn lief in het zonnetje en terwijl hij vlak naast me een bak vol pittige kibbeling (van kabeljauw) aan het oppeuzelen was. Dat rook erg lekker en ik moest me vreselijk inhouden om geen stukje te pikken.
Maar: het is me gelukt! :) (y)
Applaus voor jezelf! (y)
Ik denk dat ook veel moeilijker is als je vaak in gezelschap eet. Ik woon alleen, en heb geen verleidingen in de buurt. Maar afgelopen weekend ben ik gaan lunchen met een vriendin en toen zag haar broodje met kip er errug lekker uit. Ik visualiseer me dan even een echte kip of koe, dat helpt vaak wel. Ik weet niet of dat ook voor kibbeling werkt, ha ha.

Xamantha
Leefwijze: vegetarier

Bericht door Xamantha » do feb 21, 2013 23:23

Applaus indeed Ilona!

Behh, ik moet bekennen dat ik op 1 lunchmoment de mist in ben gegaan: tosti geitenkaas. En hij was lekker! :oops:
Was dan ook echt de enige uitzondering deze maand, de laatste loodjes gaan geen probleem meer worden.

Ik ben niet bekeerd maar heb wel dingen ontdekt die ik blijvend wil veranderen. Sowieso geen melk meer kopen en kaas & zuivel als een uitzondering zien ipv dagelijkse routine. Minderen dus en wie weet gaat dat ooit wel richting 100% vegan...

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » do feb 21, 2013 23:30

Bah kaaslucht bij een kaaswinkel, echt vreselijk! Nooit lekker gevonden, terwijl ik kaas zelf altijd heerlijk vond. Nu mis ik het absoluut niet meer.
Anneke schreef: Ik visualiseer me dan even een echte kip of koe, dat helpt vaak wel. Ik weet niet of dat ook voor kibbeling werkt, ha ha.
Zo doe ik het ook, of mijn vriend doet dat voor mij. Als ik ergens barbecue ruik of zo en zeg dat ik er zo'n trek in heb dan vertelt hij mij hoe zielig dat wel niet is bla bla bla, terwijl ik de initiatiefnemer ben van het feit dat we eerst vega en toen vegan zijn gaan eten :P
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

Mystique

Bericht door Mystique » vr feb 22, 2013 13:44

Ik ben benieuwd of sommige Vegan challengers van plan zijn om veganist te blijven?

Anneke

Bericht door Anneke » vr feb 22, 2013 13:58

Mystique schreef:Ik ben benieuwd of sommige Vegan challengers van plan zijn om veganist te blijven?
Pfff, ik las deze vraag en in mijn hoofd ging als volgt: ja-nee-ja-nee-ja-nee-ja-nee etc etc.
De nee heeft vooral te maken met het praktische (buiten huis vind ik het een drama...) en het gevoel je steeds te moeten verdedigen. Ofwel de buitenwereld, en dat zou toch niet leidend moeten zijn voor mijn beslissing.
Uiteindelijke antwoord: ja, ik ben het van plan en ik hoop dat het mij lukt.

Mystique

Bericht door Mystique » vr feb 22, 2013 14:38

Als je hier was geweest had ik je een dikke knuffel en kus op je wang gegeven, Anneke!

Je kunt het en ik ben trots op je!

TonyJello

Bericht door TonyJello » vr feb 22, 2013 15:41

Ik ook! :dansbanana:

En ieder die zijn/haar best doet zo veel mogelijk plantaardig te leven. Elke stap en elke beslissing in die richting is een goede. En omdat misschien niet alles lukt betekent het niet dat je maar niets moet doen. Elke dag neem je vele beslissingen en laat dan zoveel mogelijk beslissingen vegan zijn.

http://imageshack.us/a/img442/8187/165438478640.jpg http://imageshack.us/a/img826/1676/gand ... tingsw.jpg

Peetjesplace
Contacteer:

Bericht door Peetjesplace » vr feb 22, 2013 17:08

Mystique schreef:Ik ben benieuwd of sommige Vegan challengers van plan zijn om veganist te blijven?
Ja ik :grin:

Ik zou zeggen, nooit meer wat anders. Wat betreft buitenshuis en reacties van anderen, zelfs op dat punt heb ik vrij positieve ervaringen waarbij ik moet aantekenen dat mijn vriend er positief tegenover staat en ik relatief veel vegetarische en veganistische vrienden heb. Maar ook mijn vleesetende vrienden reageren gemiddeld eigenlijk wel positief en oprecht geïnteresseerd. Als ik merk dat ze de neiging krijgen om me op stang te jagen dan reageer ik niet meer. Let's talk voetbal :mrgreen: Sowieso heb ik het er eigenlijk niet over. Ik voel die behoefte ook niet. De enige manier waarop ik dat wel doe is via social media en mijn werk voor de PvdD. Dat is mijn manier kennelijk om mensen aan het denken te zetten en om ook concreet iets te doen op maatschappelijk en politiek vlak. Verder leef ik gewoon het goede voorbeeld zullen we maar zeggen.

jojo

Bericht door jojo » vr feb 22, 2013 17:30

Jippie de grote Pippie!!!!!!!!

Mystique

Bericht door Mystique » vr feb 22, 2013 17:51

Ik doe een vreugdedansje! :D

Waar heb jij die vegetarische/veganistische vrienden vandaan, Petra? Ik wil ze ook wel namelijk, hihi! Dat maakt het vast een stukje gemakkelijker voor je en fijn dat je partner er ook zo voor open staat! :D

Anneke

Bericht door Anneke » vr feb 22, 2013 18:23

Het lijkt mij ook heel prettig om vegetariërs/veganisten in je vriendenkring te hebben. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet eens een vegetariër ken! :shock: Iedereen om mij heen eet vlees.

TonyJello

Bericht door TonyJello » vr feb 22, 2013 18:27

Anneke

Bericht door Anneke » vr feb 22, 2013 19:25

In 'moeilijke' tijden kom ik hier wel wat steun halen :D

Peetjesplace
Contacteer:

Bericht door Peetjesplace » vr feb 22, 2013 20:15

Mystique schreef: Waar heb jij die vegetarische/veganistische vrienden vandaan, Petra? Ik wil ze ook wel namelijk, hihi! Dat maakt het vast een stukje gemakkelijker voor je en fijn dat je partner er ook zo voor open staat! :D
Uh... nou ik heb er een bulk vrienden bij sinds ik actief ben geworden bij de PvdD. Waar zie je het... gewoon met zijn tienen uit eten in een veganistisch restaurant, vegan koekjes en chocola bij vergaderingen, vegan taart, hapjes van de vegaslager bij een borrel (niet altijd vegan maar niemand kijkt je raar aan als je informatie vraagt). Binnen die kring val je vooral op als je vlees eet :D Erg verfrissend en prettig om je zo af en toe eens met die mensen te omringen. En het zijn vooral ook leuke mensen. Beetje thuisgevoel.

Verder heb ik veel vrienden die erg bewust leven. Meer vanuit een spiritueel filosofische achtergrond. Ze zijn niet altijd vegan of vegetarisch maar wel bewust bezig met voeding en dat neigt vaak naar veganisme. Sommigen neigen naar raw food bijvoorbeeld of drinken zich een ongeluk aan sappen. De meeste eten geen vlees of zelden. Zij accepteren mijn keuze ook zonder blikken of blozen en planten eten is gewoon normaal zeg maar. Zij doen dat echter vanuit het gezondheidsperspectief en niet zozeer vanuit andere argumenten.

Alleen onder mijn collega's ken ik geen vegetariërs. Allemaal vleesetende mannen :grin:

Silke
Leefwijze: flexanist
Contacteer:

Bericht door Silke » za feb 23, 2013 8:38

Ik ga alleszins proberen om zo plantaardig mogelijk te blijven eten, zeker thuis, maar weet niet of dat altijd voor de volle 100% zal lukken... Maar goed begonnen is al half gewonnen natuurlijk ;-)
Bekijk mijn kookblog Julienne

TonyJello

Bericht door TonyJello » zo feb 24, 2013 20:24

(y)

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » zo feb 24, 2013 22:21

Silke schreef:Ik ga alleszins proberen om zo plantaardig mogelijk te blijven eten, zeker thuis, maar weet niet of dat altijd voor de volle 100% zal lukken... Maar goed begonnen is al half gewonnen natuurlijk ;-)
Maar je steekt het uiteindelijk zelf in je mond, dus als je echt wilt is het wel mogelijk hoor :mrgreen:
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

TonyJello

Bericht door TonyJello » ma feb 25, 2013 18:14

WillemvS schreef:'Ik ben benieuwd of sommige Vegan challengers van plan zijn om veganist te blijven?'

Nou ik denk dat ik niet 100% ga maar wel veel meer vegan ga eten, ik deed dat de afgelopen jaren toch al.
Dan de kaas die ik af en toe eet als luxeprodukt zien, en liegst biovegakaas kopen. Zoiets denk ik.
Waarom?

Plaats reactie