VITAMINES..

Doe jij mee met de VeganChallenge? En heb je vragen? Stel ze dan hier

Moderators: Rick, Martine, Vegantastic

Plaats reactie
TonyJello
Leefwijze: veganist

Re: VITAMINES..

Bericht door TonyJello » ma jun 03, 2013 11:38

Ananas

Bericht door Ananas » ma jun 03, 2013 18:20

Hey Olga, in principe heb je in de zomermaanden (als er geen r in de maand zit) geen extra vitamine D nodig, maar dan zou je wel buiten moeten komen als de zon schijnt en korte kleding dragen (vrouwen met burka hebben vaak vit D tekort). Je zal bovendien vast ook regelmatig zuivelvervangers (soja yoghurt, amandelmelk, rijstmelkroom) consumeren waar ook vitaminen, waaronder D, aan zijn toegevoegd.

Voor de winter vind ik het D gehalte in Veg1 wat laag maar het verschilt per persoon hoeveel je nodig hebt - zelf heb ik er blijkbaar snel te weinig van (en ik vind Veg1 echt niet weg te krijgen) dus ik neem lekker losse vitamine D :)
Laatst gewijzigd door Ananas op ma jun 03, 2013 22:42, 2 keer totaal gewijzigd.

Eef

Bericht door Eef » ma jun 03, 2013 21:43

Je zit in de zomer hoogst waarschijnlijk ook wel goed als je geen extra supplement neemt, mits je elke dag minstens een kwartier (met blote armen of benen etc) in de zon komt.

Ik neem zelf wel extra vegan d3, in de zomer minder.
En ik ben persoonlijk niet zo weg van Veg1, er zitten maar weinig vitaminen in en ook nog in slecht opneembare vorm.

borkdude

Bericht door borkdude » zo jun 23, 2013 13:20

Hier ook nog een interessante aanvulling: http://www.veganisme.org/forum/viewtopi ... =62&t=9026

Renee1137

Bericht door Renee1137 » zo jun 23, 2013 15:56

Eef schreef:Je zit in de zomer hoogst waarschijnlijk ook wel goed als je geen extra supplement neemt, mits je elke dag minstens een kwartier (met blote armen of benen etc) in de zon komt.
Precies! En in de late lente en vroege herfst werkt dat alleen rond het middaguur, als de zon het hoogst staat - als de zon onder de 50 graden staat komt er geen UVB straling meer door de atmosfeer heen en dat gebruikt je lichaam nu juist om vitamine D te produceren. In de winter dus helemaal niet, ook niet als je de hele dag buiten bent.

Ik slik in de zomer wel vitamine D maar dat is alleen omdat het toevallig in mijn multivitamine zit. In de winter is het wel een must (voor niet-vegans ook trouwens, we wonen gewoon veel te noordelijk ;) )
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Plaats reactie