Yoghurtmachine en sojamelk?

Doe jij mee met de VeganChallenge? En heb je vragen? Stel ze dan hier

Moderators: Rick, Martine, Vegantastic

Plaats reactie
jackfrost
Leefwijze: veganist

Yoghurtmachine en sojamelk?

Bericht door jackfrost » zo jul 14, 2013 13:56

Dag Allemaal
Ik vind de sojayoghurt best duur en daarom wil ik graag zelf yoghurt maken met een yoghurtmaker/machine. Nu heb ik wel het een en ander gezocht op internet en moet het volgens mijn kunnen met sojamelk maar ben wel heel benieuwd of hier iemand ervaring er mee heeft. Om yoghurt te maken heb je een beetje yoghurt voor nodig kan je dan hiervoor de sojayoghurt gebruiken? Wie weet wat?
Groetjes Jack

MBVegan31

Re: Yoghurtmachine en sojamelk?

Bericht door MBVegan31 » ma jul 15, 2013 10:24

Wellicht dat dit topic info bevat voor je ook http://www.veganisme.org/forum/viewtopic.php?f=3&t=7314

Als ik op google vegan yoghurt zelf maken intoets krijg ik overigens ook allerlei hits (y)

Voor de rest weet ik het helaas niet...

Ananas

Bericht door Ananas » di jul 16, 2013 18:10

Ja heb ik gedaan vroeger. Met zo'n yoghurtmachine en dan alpro yofu erin en ongezoete alpro sojamelk. Het resultaat was iets dunner dan de yofu uit pot maar best lekker :)

Ik had dan alleen weer te veel yofu om op tijd op te krijgen... tegenwoordig koop ik alleen yofu als het in de aanbieding is (en dat is sinds de introductie van Alpro Mild & Creamy best vaak).

sillygirl

Bericht door sillygirl » zo dec 15, 2013 9:25

Het vervelende van de meeste yoghurtmachines die ik heb kunnen vinden is dat ze automatisch uitschakelen na 8 uur, terwijl het best een goed idee is om de yoghurt langer te laten staan (vooral voor lactose intolerantie dus daar heb je als veganist dan weer geen last van. ik weet ook niet of het bij soja yoghurt nog uitmaakt om het langer te laten staan). Ik heb overigens op internet ook gelezen dat er mensen de 'Wonderbag' gebruiken om yoghurt te maken. dat is een speciaal geisoleerd soort kussen/zak waarin je een pan kunt stoppen die dan nog uren door blijft koken, maar je kunt dus ook lauwwarme yoghurt erin doen. :) Lijkt me erg handig maar is vooralsnog erg duur om naar NL te laten verzenden. hetzelfde idee zou je wel kunnen proberen met wat dikke truien of dekbedden ofzo. :)

Plaats reactie