Recept Hongaars Stoofpotje

Doe jij mee met de VeganChallenge? En heb je vragen? Stel ze dan hier

Moderators: Rick, Martine, Vegantastic

Plaats reactie
sillygirl
Leefwijze: veganist

Recept Hongaars Stoofpotje

Bericht door sillygirl » vr jan 03, 2014 18:25

Ik heb vanavond dit Hongaarse stoofpotje gemaakt, maar kwam er tijdens het koken achter dat in de instructie bouillon genoemd wordt, dat niet in de lijst ingrediënten staat. OP de gok heb ik toen 1 blokje en 500 ml water gebruikt maar het uiteindelijke resultaat was maaltijdsoep :lol: (wel heel smaakvol overigens).
Weet iemand nog wat de bedoeling was in het originele recept, de helft minder ofzo? Of hoefde er geen bouillon bij.
Iig een lekkere mix van kruiden en groenten :)

Martine
Moderator

Re: Recept Hongaars Stoofpotje

Bericht door Martine » vr jan 03, 2014 21:13

Ik heb dit recept nog nooit gemaakt, maar een stoofpotje is geen soep, dus 500 ml bouillon lijkt me inderdaad wat veel :grin:

Volgende keer zou ik het in eerste instantie zonder bouillon maken (alleen wijn dus) en dan geleidelijk bouillon toevoegen als je het te droog vindt.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

sillygirl

Bericht door sillygirl » vr jan 03, 2014 21:41

ja, ik dacht ik maak 500 ml omdat dat dan 1 blokje is, en dan kijk ik wel hoeveel ik er daadwerkelijk in doe. Maar vervolgens gooide ik achteloos de hele maatbeker leeg en tja. :lol:

MBVegan31

Bericht door MBVegan31 » vr jan 03, 2014 22:30

Haha ik heb m ook gemaakt en heb t toen volgens mij nog nagevraagd en uiteindelijk 50-100 ml gebruikt :mrgreen:

Mystique

Bericht door Mystique » za jan 04, 2014 11:23

Als ik m'n gerecht vochtig genoeg vind gebruik ik vaak enkel een half blokje bouillon die ik er verkruimeld doorheen doe (dus zonder het water), omdat ik vind dat het vaak net een beetje extra smaak krijgt van zo'n blokje.

Plaats reactie