andere produkten

Doe jij mee met de VeganChallenge? En heb je vragen? Stel ze dan hier

Moderators: Rick, Martine, Vegantastic

Plaats reactie
Martine
Moderator

Re: andere produkten

Bericht door Martine » wo okt 01, 2014 16:07

Jazeker, meestal als e-nummer. Met name tussen de E400 nummers zitten veel mogelijk dierlijke broodverbetermiddelen, maar bij AH zeggen ze dus dat de E-nummers die zij gebruiken plantaardig zijn.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya » wo okt 01, 2014 20:03

mira3 schreef:Heb gekeken naar lijst brood op wiki
Mogelijk is deze niet compleet
Nee, die is nog lang niet compleet, de brood-pagina is zelfs de minst complete productpagina van de wiki. De meeste pagina's op de wiki bevatten redelijk veel producten omdat ik uren en uren producten heb zitten zoeken en invoeren, maar de pagina brood heb ik bijna niks aan gedaan (omdat het mij niet helemaal duidelijk is hoe het nou precies zit qua wel of niet hoeven vermelden van bepaalde stoffen) en er zijn voor de rest helaas heel weinig mensen die iets aan de wiki doen.

mira3
Leefwijze: vegetarier
Contacteer:

Bericht door mira3 » do okt 02, 2014 10:05

Tjee als je de wiki in je eentje heb zitten maken, dan vind ik knap hoe veel er al staat in de wiki.
Ben op zoek geweest naar wijn in biologische winkel en Pizzolato blijkt vegan keurmerk te hebben, wellicht reden voor jou om hem van misschien vegan naar zeker vegan te verhuizen .

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya » do okt 02, 2014 14:27

mira3 schreef:Tjee als je de wiki in je eentje heb zitten maken, dan vind ik knap hoe veel er al staat in de wiki.
Ben op zoek geweest naar wijn in biologische winkel en Pizzolato blijkt vegan keurmerk te hebben, wellicht reden voor jou om hem van misschien vegan naar zeker vegan te verhuizen .
Oh nee niet in m'n eentje hoor, ik denk wel dat meer dan 80% van de producten door mij erin gezet zijn, maar iemand anders heeft natuurlijk de wiki aangemaakt en er zijn vooral in het begin allerlei andere mensen geweest die dingen erin hebben gezet.
Maar de wiki is van alle veganisten, iedereen mag eraan werken, dus als jij zeker weet dat een bepaalde wijn een vegan keurmerk heeft, mag je die wijn zelf van misschien vegan naar zeker vegan verhuizen en erbij schrijven dat ie een vegan keurmerk heeft. Onderaan deze pagina staat uitgelegd hoe je moet inloggen, hoe je kan schrijven, etc: http://wiki.veganisme.org/index.php/Mee ... Vegan_Wiki
En als je andere producten kent die veganistisch zijn, zet ze dan vooral erop; hoe meer mensen dat doen, hoe completer het wordt. Als je niet weet hoe je moet beginnen, kan je de pagina die ik hierboven schreef lezen, daar staat een uitleg van hoe je het kan aanpakken.

Framboos

Bericht door Framboos » do okt 02, 2014 14:29

Fynnya schreef:ik denk wel dat meer dan 80% van de producten door mij erin gezet zijn
Dikke hartjes voor jou Fynnya!

mira3
Leefwijze: vegetarier
Contacteer:

Bericht door mira3 » zo okt 05, 2014 16:54

Misschien rare vraag maar is bronwater vegan ? Bv spa rood of blauw ?
En studentenhaver van de supermarkt ?

Lisa
Leefwijze: veganist

Bericht door Lisa » zo okt 05, 2014 19:23

Ja allebei vegan

Plaats reactie