Op zoek naar boek

Moderators: Rick, Martine, jet, Rorrim

Plaats reactie
Qntn
Leefwijze: part-time veganist

Op zoek naar boek

Bericht door Qntn » do dec 10, 2015 13:24

Hoi, voor een vriendin die steeds minder dierlijke producten wil gebruiken zoek ik een goed boek. Helaas lukt het me niet door de bomen het bos te zien, vooral door m'n (strenge) eisen :roll: Tips worden zeer gewaardeerd :-)

Ik wil dus niet zomaar een veganistisch kookboek voor haar maar een die het liefst aan zoveel mogelijk van de volgende eisen voldoet:

1) Er moeten voornamelijk 'volwaardige' veganistische recepten in staan, dus liever niet vegetarische recepten die geveganiseerd zijn door vegankaas of vervangers etc maar recepten die zonder vervangers volwaardig zijn.

Het boek van Sue Quinn, Vegan, komt in recensies bijvoorbeeld zo over. Op het forum hier schreef iemand ook het gevoel te hebben dat het niet door een veganist geschreven is.

2) Recepten voor cupcakes/taarten etc heeft de vriendin in kwestie genoeg, dus liever geen boek waarin bewezen wordt dat je als veganist zoetige lekkerheidjes kunt eten, met of zonder suiker. Diverse Amerikaanse kookboeken lijken een groot gedeelte hieraan te besteden.

3) Het is een cadeau, dus de buitenkant moet meteen aanspreken en vanbinnen mooi foto's hebben. Ze is iemand die dit belangrijk vindt.

Als iemand tips heeft hoor ik het heel erg graag!

Martine
Moderator

Re: Op zoek naar boek

Bericht door Martine » do dec 10, 2015 13:49

Mag het Engels zijn? Isa Does It van Isa Moskowitz is een heel mooi toegankelijk boek waar vooral hartige recepten in staan. Isa gebruikt vrijwel geen 'vervangers' behalve sojamelk etc.

Qua Nederlandstalige boeken heb ik nog geen echte favoriet eigenlijk... Sue Quinn van Vegan is inderdaad zelf geen veganist en ze gebruikt veel vervangers (die je wel zelf kunt maken met de recepten in het boek).
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Qntn
Leefwijze: part-time veganist

Re: Op zoek naar boek

Bericht door Qntn » za dec 12, 2015 20:38

Dankje voor deze goede tip :) deze wordt het!

Plaats reactie