Basiskookboek?

Moderators: Rick, Martine, jet, Rorrim

Plaats reactie
Nays

Basiskookboek?

Bericht door Nays » zo okt 11, 2015 21:29

Hoi allemaal,

Ik vroeg mij het volgende af; weet iemand misschien een goed en dik veganistisch kookboek waarbij alles (redelijk) gedetailleerd staat beschreven en ook de basis wordt uitgelegd?

Wat zijn sowieso jullie favoriete veganistische kookboeken?

Liefs,
Nays

Martine
Moderator

Re: Basiskookboek?

Bericht door Martine » ma okt 12, 2015 6:58

In het Nederlands valt het nog een beetje tegen met de echt goede kookboeken. De Vegarevolutie is fijn omdat er veel goede informatie over gezonde voeding in staat. Vegan van Sue Quinn vind ik wel aardig voor de basistechnieken, maar in de stijl van de recepten merk wel een beetje dat zij zelf niet vegan is, en veel recepten zijn ook een beetje ingewikkeld.

Op mijn blog Vegetus doe ik erg mijn best om alles duidelijk uit te leggen en ook achtergrondinformatie te geven over de ingrediënten via de linkjes in de ingrediëntenlijstjes. Als iets onduidelijk is, mag je ook altijd een vraag of opmerking eronder zetten in de comments, dan geef ik zo snel mogelijk antwoord https://vegetus.nl/
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Nays

Bericht door Nays » ma okt 12, 2015 9:37

Martine schreef:In het Nederlands valt het nog een beetje tegen met de echt goede kookboeken. De Vegarevolutie is fijn omdat er veel goede informatie over gezonde voeding in staat. Vegan van Sue Quinn vind ik wel aardig voor de basistechnieken, maar in de stijl van de recepten merk wel een beetje dat zij zelf niet vegan is, en veel recepten zijn ook een beetje ingewikkeld.

Op mijn blog Vegetus doe ik erg mijn best om alles duidelijk uit te leggen en ook achtergrondinformatie te geven over de ingrediënten via de linkjes in de ingrediëntenlijstjes. Als iets onduidelijk is, mag je ook altijd een vraag of opmerking eronder zetten in de comments, dan geef ik zo snel mogelijk antwoord https://vegetus.nl/
He wat een mooie en professionele site zeg. Fijn zo'n overzicht van ingrediënten. Dit is precies waar ik naar op zoek ben :D :D

Ik heb trouwens zelf een instagram waar ik zeer regelmatig foto's van mijn gerechten post. Als je het leuk vind kun je er een kijkje nemen :) https://instagram.com/aysaysbaby_/.

Rorrim
Moderator
Leefwijze: veganist

Bericht door Rorrim » ma okt 12, 2015 10:38

In het "Culinair" forum staat bovenaan een gedeelte over kookboeken. Ik raad je aan daar eens een kijkje te nemen.
Veganisme bewijst de redelijkheid temidden van waanzin.

Nays

Bericht door Nays » wo okt 14, 2015 10:46

Rorrim schreef:In het "Culinair" forum staat bovenaan een gedeelte over kookboeken. Ik raad je aan daar eens een kijkje te nemen.
Dank je wel voor de tip, ga eens kijken :)

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » do okt 15, 2015 23:35

Moet het een Nederlands boek zijn?
Als het ook Engels mag dan kan ik je ook wel Isa Does It aanraden. Veel fijne en makkelijke recepten.
Maar inderdaad Vegan van Sue Quinn is ook erg fijn.
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

Windigo
Contacteer:

Bericht door Windigo » ma nov 02, 2015 16:46

Plant Power van Lisette Kreischer is ondanks de titel in het Nederlands verkrijgbaar en ik vind het een prachtig Veganistisch kookboek voor beginners. Er wordt veel achtergrondinformatie gegeven en de receptuur is duidelijk en uitgebreid. Een van mijn favorieten :)
Nothing tastes as good as compassion feels

Plaats reactie