Even lachen: cateringaanvraag

Moderators: Rick, Martine, jet, Rorrim

Plaats reactie
WernerT

Even lachen: cateringaanvraag

Bericht door WernerT » vr apr 29, 2016 17:48

Voor mijn werk vraag ik een offerte voor catering aan bij een landelijke cateraar. (Iets met 'huis' en 'agrarier' in de naam). Natuurlijk vraag ik naar 'n veganistisch borrelhapje :lol: , en tiep 'graag 'n veganistisch (en daarmee meteen vegetarisch) borrelhapje' .

Dus ik krijg terug terug als vegan-optie 'Italiaanse broodlolly’s met mozzarella en pesto, deze zijn erg geliefd.' Echt... :whack:

jet
Moderator
Leefwijze: veganist

Re: Even lachen: cateringaanvraag

Bericht door jet » ma mei 09, 2016 20:05

Afgelopen week op vakantie geweest met mijn broer en 2 van zijn vrienden. Slimme jongens met academische achtergrond, maar toen ik het had over veganisme, vegetarisme etc vonden ze het raar dat ik moest lachen als er gevraagd werd of ik ook kip of vis e.d. at..... Een vegetariër eet geen vlees, maar vis kan toch wel? Dus ik uitleggen dat dat er in principe ook onder valt, tenzij je het apart classificeert. Flinke discussie over gehad. Dus ik aangeven dat ik het suf vond dat mensen op vrijdag vis eten als ze van hun geloof geen vlees mogen eten, en dat daar dus al die stomme misverstanden vandaan komen (vis = geen vlees :? :shock: :cry: ).
Afijn, ze vonden me maar raar. Dat vonden de Serviërs ook, maar die maakten toch elke keer iets voor me klaar! Gelukkig sprak ik na een paar dagen ook menukaarten Servisch en kon ik makkelijk iets bestellen zonder telkens hetzelfde te krijgen :mrgreen: Maar uitleg dat kaas en melk niet kunnen en dat vis of kip niet kunnen toch nog regelmatig moeten doen :oops:
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

WernerT

Bericht door WernerT » vr okt 14, 2016 20:39

Een update: het evenement waar ik het over had, gaat binnenkort plaatsvinden. Na een paar wisselingen van cateringmanager, sprak ik met degene die de leiding gaat hebben tijdens het evenement.

Tot mij vreugde wist deze wel wat 'veganistisch' inhoud. Men had kennelijk net compleet vegan moeten cateren, en dat was blijven hangen. Ze kwam zelf spontaan met het verhaal over het (niet-vegan) filteren van wijn, ze zou gaan zorgen voor een paar flessen vegan wijn.

Zo lijkt het toch nog goed te komen. :lol:

Morality
Leefwijze: veganist

Bericht door Morality » za okt 15, 2016 14:09

Gelukkig. Kun je achteraf aangeven wat ze allemaal geserveerd hebben? Ik ben benieuwd.

Hopelijk komen we steeds vaker cateraars tegen die weten wat veganisme is doordat zij onlangs ook veganistische catering hebben geleverd.

Plaats reactie