Nederland - Amsterdam - restaurants?

Moderators: Rick, Martine, jet, Rorrim

Plaats reactie
Martine
Moderator

Re: Nederland - Amsterdam - restaurants?

Bericht door Martine » zo sep 21, 2014 16:45

DopHert heeft een nieuw menu. We zijn vanmiddag even gaan proeven. :D

Ik had Sopa de Tortilla, een pittige, licht zure Mexicaanse bonensoep met avocado en gefrituurde tortilla. Erg lekker, maar niet zo vullend. Dat gaf niet, want zodoende kon ik nog een 'toetje' eten. Ik was heel benieuwd naar de croissantjes op het ontbijtmenu, dus daar heb ik er eentje van besteld. Het was iets minder luchtig dan een traditioneel croissantje, maar de smaak was heerlijk. (y)

Sorry voor de enorme foto.
http://vegetus.nl/wp-content/uploads/20 ... issant.jpg

David had sandwich met pittige seitan. We vonden het eerst jammer dat de olijvenseitan weg is, maar deze nieuwe seitan maakt dat gelukkig ruimschoots goed. Davids moeder nam de rijstnoedelsalade en die leek mij ook erg lekker. Die probeer ik denk ik volgende keer.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Fruitig
Leefwijze: veganist

Bericht door Fruitig » za sep 27, 2014 9:11

Binnenkort ga ik weer eens naar Amsterdam voor een paar dagen. Ik zit dan in het centrum en ik vraag me af waar ik echt low budget vegan kan eten, op vrijdag/zaterdag/zondag. Zijn er verder ook leuke 2e hands kleding winkeltjes in het centrum of vlakbij het centrum?
vegan with an edge!

Martine
Moderator

Bericht door Martine » za sep 27, 2014 12:56

Low budget in het centrum, dan kom je al snel bij Maoz falafel uit.

Als het ook (net) buiten het centrum mag zijn, dan kun je op verschillende dagen naar één van de vegan volkskeukens: http://hannahblogt.wordpress.com/2013/0 ... kskeukens/

Er is nu een kraampje van de vegetarische snackbar op het Waterlooplein. Daar vind je ook veel tweedehands kleding.

Achter de Dam is een grote Albert Heijn waar ook het één en ander aan vegan eten te koop is. Ik ben er al weer een poos niet geweest, dus ik weet niet of ze ook de nieuwe maaltijdsalades en dergelijke verkopen. Die vind je misschien eerder bij AH To Go bij het Rembrandplein.

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » ma okt 06, 2014 12:11

Weet iemand een leuke plek waar je kwalitatief goed en modern vegan kan eten in Amsterdam?

Ik wilde al een tijd geleden hier eten: www.deculinairewerkplaats.nl maar ik vind de service echt belabberd: in september kreeg ik na een week de reactie dat ik pas een maand van te voren kon reserveren. En precies een maand van te voren mail ik, na 10 dagen en een herhalings vanuit mijn kant (!) krijg ik te horen dat het niet lukt op die dag, terwijl ze wel gewoon open zijn op vrijdag. Nou daar wil ik niet eens meer eten

Het mag dus wel wat prijziger zijn, als het maar mooie gerechten zijn. Hoeft ook niet perse een 100% vegan restaurant te zijn, als ze maar naar vegan kunnen aanpassen, betrouwbaar zijn dat ze het veganisme snappen en geen alternatieve uitstraling (niet iets voor mijn vriendin, maakt mij niets uit).

Welke restaurants ik al ken: The Golden Temple, De Waaghals, Terrazen Center
Helaas is Betty's gesloten die week :(
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

Fruitig

Bericht door Fruitig » di okt 07, 2014 13:08

Wie heeft er ervaring met de Peper of Vrankrijk? Is dit goed te doen ook met evt. een kind?
vegan with an edge!

Martine
Moderator

Bericht door Martine » vr okt 10, 2014 16:01

Heb je op Facebook nog goeie tips gekregen Dani? Ik vind 's avonds uit eten gaan in Amsterdam nog steeds lastig. De vegetarische restaurants zijn geen van alle echt goed, en bij een omni restaurant eten vind ik toch altijd een beetje spannend.

Marla

Bericht door Marla » za okt 11, 2014 21:00

Ik ben laatst bij de goudvisclub geweest. Als je ze opzoekt via Google dan vind je als het goed is ook een lovende recensie van de Groene Meisjes. Ik vond het ook erg lekker maar je moet wel van Aziatisch houden dan. Verder ben ik een tijdje geleden bij Old School geweest, vlakbij de RAI. Ze hebben niks vegans op de kaart maar vinden het geen probleem om iets te maken, moet je het wel van tevoren aangeven. Ik vond het erg lekker in ieder geval.

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » zo okt 12, 2014 20:43

Martine schreef:Heb je op Facebook nog goeie tips gekregen Dani? Ik vind 's avonds uit eten gaan in Amsterdam nog steeds lastig. De vegetarische restaurants zijn geen van alle echt goed, en bij een omni restaurant eten vind ik toch altijd een beetje spannend.
Ja zeker!
We gaan naar Yamazato! Een 1 sterren restaurant in het Okura Hotel. Eigenlijk heel erg duur, maar omdat ik met een vriendin ga is het wat betaalbaarder dan dat ik met Rick zou gaan (dan is het toch twee keer zo'n aanslag op je budget) dus dit was een mooie kans.
Het is een Japans restaurant, en ze hebben een vegetarisch 9 gangen menu wat ze makkelijk kunnen aanpassen naar veganistisch.

Ik vind het juist leuk om bij goede restaurants om een vegan menu te vragen. Tot nu toe ook altijd hele goede ervaringen gehad.

Ik wil ook heel graag naar Nomads op de rozengracht, die konden het met plezier voor ons aanpassen schreef ze, maar mijn vriendin wilde toch niet vanwege de slechte recensies op Iens.

Martine
Moderator

Bericht door Martine » ma okt 13, 2014 7:12

Leuk! Die Nomads ziet er ook lekker uit, jammer dat ze geen goeie reviews hebben.

Wij hebben niet zo'n groot budget voor uit eten gaan, dus dat houd me vaak een beetje tegen. Als ik dan ga wil ik ook dat het écht lekker is.

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » di okt 21, 2014 20:42

Dani schreef: We gaan naar Yamazato! Een 1 sterren restaurant in het Okura Hotel. Eigenlijk heel erg duur, maar omdat ik met een vriendin ga is het wat betaalbaarder dan dat ik met Rick zou gaan (dan is het toch twee keer zo'n aanslag op je budget) dus dit was een mooie kans.
Het is een Japans restaurant, en ze hebben een vegetarisch 9 gangen menu wat ze makkelijk kunnen aanpassen naar veganistisch.
Boehoee :cry:
Ik zou aanstaande vrijdag naar Yamazato gaan, maar we hebben afgezegd. Ik ben nog niet hersteld (stem is daarnaast volledig weg) en mijn vriendin begint nu ziek te worden.. Dus we gaan het verzetten naar een andere keer. Echt balen want ik had er veel zin in, maar aan de andere kant wil ik er wel 100% van genieten voor zoiets duurs.

Wel, ondanks dat ik niet lekker was (en direct gestraft want ik werd erger ziek) uit eten geweest afgelopen zaterdag in Amsterdam. Naar het diner van Sarah Britton van My New Roots in samenwerking met Restaurant De Kas.

Volledig verslag op mijn blog. Hier een impressie van wat we aten:
http://i269.photobucket.com/albums/jj56 ... rdam11.jpg

herbrandt

Bericht door herbrandt » za mar 28, 2015 12:29

Iemand anders dan Vegantastic hier ook al eens bij De Vliegende Schotel geweest? Ik was er gisteren met mijn ouders en heb er wel heel lekker gegeten vond ik. Maar ik geloof dat ik het commentaar ook wel een beetje begrijp. Echt super hoogstaande gerechten zijn het ook niet.

Daar lijkt me wellicht wel een mogelijkheid voor een nieuw restaurant die dat beter aanpakt, maar dat baseer ik op wat ik hier verder allemaal lees. Wie springt daar in? :p

Ben verder wel nieuw in de wereld van vegan en vegetarische restaurants, ben benieuwd naar de andere restaurantjes.

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » do apr 02, 2015 23:12

Nee, ik ben nog niet bij De Vliegende Schotel geweest, wel nieuws gierig naar.
Wat heb je gegeten?

2 weken geleden ben ik opnieuw bij De Kas gaan eten, maar nu bij het restaurant zelf. Van te voren had ik via instagram spontaan contact met de chef kok en hij stelde voor ons een rondleiding te geven, zo gaaf!
Het is geen goedkoop restaurant, maar je krijgt dan ook wel kunstwerkjes op je bord.

Als je er meer over wil lezen kijk dan op mijn blog hierover: De Kas te Amsterdam

http://2.bp.blogspot.com/-H8LDKK4y3Eg/V ... rzicht.png

Martine
Moderator

Bericht door Martine » vr apr 03, 2015 6:28

Leuk Dani! Het ziet er super mooi uit allemaal.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » ma mei 18, 2015 21:13

Voor wie niet gezien heeft. Loving Hut Amsterdam bestaat nu :)
Sinds vrijdag. Moet er zelf nog langs, maar hoorde al positieve feedback

Martine
Moderator

Bericht door Martine » ma mei 18, 2015 22:05

Ik ben benieuwd!

Brent

Bericht door Brent » di sep 29, 2015 19:38

Vandaag 5 (min of meer)vegetarische restaurants in Amsterdam besproken in het Parool, waarvan 1 lunchroom in de Spaarndammerstraat veganistisch is:

http://www.parool.nl/parool/nl/34/ETEN- ... eten.dhtml
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

djdg

Bericht door djdg » za jul 09, 2016 20:23

Mijn eerste post (Hallo allemaal, ik ben Dirk-jan!) en ik zie dat er al lang niet gepost is in dit topic, maar ik heb toch echt even advies nodig van ervaren vegans. Ik ga a.s. maandag 11-07-'16 met een vriendin (geen vegan) naar de Banksy tentoonstelling in de Beurs van Berlage aan het Damrak, en ik hoop dat die vriendin een positieve vegan ervaring zal hebben als we gaan lunchen. Ik ben dus op zoek naar een leuke eetgelegenheid die maandag overdag open is. In de buurt van het Damrak is mooi meegenomen. Waar moeten we écht gaan lunchen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!!!

Edit: Ik heb natuurlijk zelf al wat onderzoek gedaan, en 2 sites gevonden met locatiekaarten van A'dam, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Martine
Moderator

Bericht door Martine » zo jul 10, 2016 12:42

Hoi Dirk-Jan! :welcome:

Op maandag zijn veel vegan tentjes in Amsterdam dicht...

Ik vind zelf Hummus House in de buurt van het Waterlooplein erg leuk. Ruim de helft van de gerechtjes daar is vegan. Je moet wel een beetje van avontuurlijk eten houden, want je krijgt dus een groot bord hummus en eventueel wat bijgerechtjes wat je dan eet met een pitabroodje en je handen.

Als je liever wat dichter bij de Beurs gaat (en/of niet zo avontuurlijk bent) zijn Bagels&Beans op de Raadhuisstraat en Pain Quotidien aan de Spuistraat ook prima opties. Bij B&B zijn bijna alle bagels vegan (alleen de glutenvrije niet) en je kunt alle cream cheese bagels met hummus laten maken. Er zijn ook één of twee vegan burgers. Bij Pain Quotidien staan de vegan opties aangegeven met een worteltje op de kaart. Beide bieden sojamelk aan voor in de koffie.

Brent

Bericht door Brent » za jul 16, 2016 15:44

xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

Plaats reactie