Nederland - Amsterdam - restaurants?

Moderators: Rick, Martine, jet, Rorrim

Plaats reactie
cavia
Leefwijze: veganist

Re: Nederland - Amsterdam - restaurants?

Bericht door cavia » wo jan 26, 2011 20:57

Lekker! Ik wist niet dat ze ook broodjes hadden! Ik dacht alleen koffie ed en muffins. Nice!
Zit er ook iets in de buurt van Paradiso?

Marla

Bericht door Marla » wo jan 26, 2011 21:49

Wagamama zit praktisch naast Paradiso, daar hebben ze een aantal vegan opties.

lena

Bericht door lena » vr dec 02, 2011 19:54

Zit er in Amsterdam ook iets vergelijkbaars met de Eazie? Waar je dus lekker noedels of rijst met goed wat groenten en tofu kunt eten? Wagamama is super, maar ik zoek dus iets nog simpelers/goedkopers voor de lunch. (Of eigenlijk: mijn kind zoekt dat. Die is groot fan van de Eazie en wil nu steeds naar Den Haag omdat we dan daar kunnen eten). Ik zie altijd wel van die wok-to-go achtige tentjes, maar heb daar altijd wat twijfels bij, dus persoonlijke aanraders zijn welkom!

(Ik zag trouwens op de website van Pristine Fixed Gear dat de lunchroom boven de fietsenwinkel niet meer bestaat :( )

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » vr dec 02, 2011 21:44

je hebt wel dat terra zen vegan cafe, maar nog niet geprobeerd. Daar heb je diverse soorten happen. Van cupcakes tot sushi.

Martine
Moderator

Bericht door Martine » za dec 03, 2011 15:43

In Zaandam zit een Eazie naast het station (naast de Saturn mediamarkt). Niet in Amsterdam dus, maar wel op tien minuten met de trein vanaf A'dam centraal. Ik heb er nog nooit gegeten, maar het ziet er wel leuk uit. Ik wist niet eens dat ze vegan dingen hebben.
http://eazie.nl/contact.php
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Marla

Bericht door Marla » vr dec 16, 2011 10:31

Ik was laatst weer eens bij Le Pain Quotidien en zag tot mijn vreugde dat ze nu nog veel meer vegan dingen op de kaart hebben! Ik heb een heerlijk broodje met artisjokkenpasta, gegrilde aubergines en courgettes gegeten. Jammer trouwens dat je online niet kunt zien wat veganistisch is maar in de lunchroom zelf zie je dat dus wel op de kaart (aangegeven met een worteltje).

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » za feb 25, 2012 14:56

Gisteren bij Cedars (www.cedars.nl) gegeten. Een libanees restaurant in West, beetje luxe uitstraling. Was erg lekker! Ik had via een aanbieding op marktplaats een coupon gekocht voor 2 menu's voor €29. Van tevoren gemaild of dit menu veganistisch kon en dat was geen probleem.
We kregen 2 salades, 8 koude mezes, 2 warme mezes, 2 hoofdgerechten en 2 nagerechten. Vooral de mezes en salades waren erg lekker. Het hoofdgerecht was lekker, maar niet echt speciaal. Het nagerecht wisten ze niet echt raad mee en kregen we vers fruit.
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!

Ananas

Bericht door Ananas » za apr 07, 2012 8:48

Ben gisteren bij De Vliegende Schotel gaan eten. Ik had nog die voucher van Living Social, en na het flyeren met Daantje was een mooi moment om het eens uit te proberen!

Als voorgerecht hadden we gefrituurde seitan met dip en een soort seitan paté met champignons en zeewier. De zeewier hebben we er niet in geproefd helaas, en de dip was een simpel tomatensausje. Het was wel lekker though, maar te grote portie voor een voorgerecht vond ik.

Als hoofdgerecht hadden we lasagne:
http://i307.photobucket.com/albums/nn28 ... 896e78.jpg

En daar zat dit mooie bord bij:
http://i307.photobucket.com/albums/nn28 ... 15eecb.jpg
Ik vond het niet zo bij lasagne passen, dit waren een beetje Libanese salade dingetjes, maar het was wel fijn om iets te eten in de tijd dat de lasagne stond af te koelen.

En mijn tafelgenoot had de tajine:
http://i307.photobucket.com/albums/nn28 ... f0f389.jpg
(zag helaas pas achteraf dat de foto zo blurry was :S) Was vrij pittig, maar wel lekker!

We hebben alleen niet alles kunnen opeten, het zijn grote porties. (Ze pakten de rest van de lasagne wel voor me in! :)) Het is een leuk tentje om soms eens te gaan eten als je geen zin hebt om te koken, of een dagje in Amsterdam bent. De lasagne kan je dus goed met z'n tweeën eten, lekker budget ;-)

Na een kleine wandeling zijn we dessert gaan eten bij TerraZen:

http://i307.photobucket.com/albums/nn28 ... c72375.jpg

We hadden de bananencake en de chocoladecake, met choco- en vanille ijs erbij. Van de chococake is het niet gelukt een foto te maken, 2 vrouwen hè :mrgreen: maarrrr de cakes waren lekker, zeker een aanrader!

TerraZen is een leuke kruising tussen reggae en oosters. En ze hebben zoooveel verschillende dingen op de kaart staan... ik wil weer naar Amsterdam, puur om alles op hun kaart uit te proberen ;-)

ps: zorg wel dat je 2 dezelfde sokken aan hebt als je naar terrazen gaat. toen wij daar aankwamen was er alleen een hippie-zithoek vrij waarvoor we onze schoenen moesten uitdoen. bleek dat we allebei een zeer creatieve combinatie droegen :mrgreen:

Ananas

Bericht door Ananas » ma apr 23, 2012 6:51

Gisteren maakten ze bij de Bagels & Beans in de Raadhuisstraat een heerlijke soja frappuccino. Het staat niet op de kaart (wel soja latte) en zo'n dude zei dat dat niet kon, maar een meid die er werkte zag een experimentje wel zitten. Was lekkerrr! frappuccino :heart:

jojo

Bericht door jojo » ma mei 21, 2012 17:27

Nou, ik ben afgelopen zaterdag samen met mijn vriendin ook bij Terra Zen gegeten en het was drie keer niks! :( Ik was er zelfs een beetje verdrietig over; Ik had lang gespaard voor dit dagje uit en voor mij is uit eten gaan heel bijzonder, want ik doe dit bijna nooit wegens chronisch veuls te weinig geld.
Ze waren heel aardig hoor, maar van 4 sperziebonen, een theelepel geraspte wortel en een sliertje kool word ik niet echt blij. We kregen deze gigantische hoeveelheid samen met een schep rijst, een tahoeprutje, tempé en iets vegachickenstyle achtigs. En dat terwijl we van te voren wel drie keer hadden gevraagd om a lot of vegetables..... en dat kwam helemaal goed volgens die man...... Dus ik weer naar hem toe: 'Graag wat meer groenten, want dit is wel heeeel erg weinig', kregen we er nog een beetje gewokte spinazie bij....
Rekende hij ons bij het betalen ook nog eens €35,-!!!! Terwijl de gerechten op de kaart bijna allemaal ver beneden de €10,- waren.... nu ja zeg! Dat hebben we dus ook niet betaald....€25,- wilde hij er uiteindelijk voor hebben en dat hebben we maar gedaan, ook al vonden dat ook te veel.
Heb hem maar verteld, dat als hij wilt dat dit eetcafeetje goed gaat lopen, hij toch écht wat aan de inhoud van zijn maaltijden moet veranderen....pffffttt 'A good balanced meal' noemde hij het..... Ammehoela!

jojo

Bericht door jojo » ma mei 21, 2012 17:28

Ik bedoel dus ik Heb gegeten en niet ik Ben ...:)

Martine
Moderator

Bericht door Martine » ma mei 21, 2012 18:24

Wat jammer zeg!

Ik ben er zelf nog steeds niet geweest, maar de kwaliteit van het eten en de service zijn er schijnbaar nogal wisselend.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » ma mei 21, 2012 19:20

ja blijkbaar, want hoor zulke wisselende verhalen.

maartje

Bericht door maartje » di mei 22, 2012 19:11

Hoi, ik ben er ook geweest na een paar enthousiaste verhalen te hebben gelezen. Maar helaas viel het ook ons tegen. Het een beetje smoezelig en vond ik het er niet erg prettig zitten. Het gerecht dat ik had was niet zo heel bijzonder: rijst, met een heel klein beetje groenten en iets van tofu. Mijn tafelgenoot had gefrituurde groenten en die gingen wel. Maar ik vond het vooral geen restaurant waar je naartoe gaat om fijn te eten met elkaar. Dus voor mij hoeft het ook niet meer.

We zijn daarna dan ook nog naar de Bolhoed gegaan om taart mee te nemen voor thuis... :D

veggie84

Bericht door veggie84 » wo aug 01, 2012 21:27

Morgen wordt het weer rugtasje met eigen food

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » do aug 02, 2012 8:32

Gisteren bij Serengeti gegeten, een Ethiopisch restaurant vlakbij Oosterpark. Was erg lekker! Veel vegetarische (veganistische) opties en hele aardige mensen. We waren de enige, maar dat stoorde ons niet. We kregen zelfs een oppasservice. Leia was een beetje onrustig en toen pakte de vrouw des huizes haar op en heeft een half uur met haar rond gelopen. Konden wij rustig eten :)
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!

Marla

Bericht door Marla » za okt 06, 2012 16:50

Ik kwam net dit tegen op facebook: http://www.facebook.com/beterenleuk
Ik ben er zelf nog niet geweest dus ik weet niet of ze altijd vegan dingen hebben, maar ik kom op hun fb pagina in ieder geval wel meerdere dingen tegen. Het lijkt erop dat ze op twee plekken zitten, ik zie tenminste twee adressen staan. Kent iemand het toevallig al?

Edit: oh ze hebben ook gewoon een website, die is wat duidelijker: http://www.beterenleuk.nl/

We maken, zo goed als, alles zelf in onze kleine keukentjes. Koken doen we het allerliefst met bio-, seizoens- en lokale producten. Vega, vegan & glutenvrij = no problemo!

Klinkt goed, ik ga binnenkort eens kijken.

Fruitig

Bericht door Fruitig » vr jan 11, 2013 11:46

Wie is er wel eens bij Terrazen geweest? Liep er een paar weken terug langs, zag er niet echt uitnodigend uit (aan de buitenkant dan).

Nog een vraagje, wie weet of Jay`s Juices op de Haarlemmerdijk open is op zondag?
vegan with an edge!

Marla

Bericht door Marla » vr jan 11, 2013 13:11

Volgens mij hadden een paar mensen al iets geschreven over Terrazen, ik geloof dat het nogal teleurstellend was.

Fruitig

Bericht door Fruitig » zo jan 13, 2013 18:14

Marla schreef:Volgens mij hadden een paar mensen al iets geschreven over Terrazen, ik geloof dat het nogal teleurstellend was.
Oja, stond hierboven in het topic al, hehehe...te laks geweest om te lezen.

Ik was er langs gelopen, er was met papiertape het woord vegan op de ramen geplakt (zeer armoedig en dan ben ik nog voorzichtig met uitdrukken), zag er zeker niet uitnodigend uit... :?
vegan with an edge!

Plaats reactie