Leiden.

Moderators: Rick, Martine, jet, Rorrim

Plaats reactie
Bas
Leefwijze: veganist

Leiden.

Bericht door Bas » vr apr 10, 2009 18:55

Ik moet voor mijn werk de komende twee weken naar Leiden. Weten mensen nog een paar plekken waar je goed veganistisch kunt eten daar?
Alvast heel erg bedankt.

dami

Re: Leiden.

Bericht door dami » di apr 21, 2009 10:43

Het boze konijn op donderdag in de multipleks.

http://www.multipleks.org" target="_blank" target="_blank

en er is in de haarlemmerstraat een vegatarisch iets waar ze oook vegagnistich eten hebben.

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » do mei 14, 2009 12:03

Oké dit is veel te laat voor Bas (sorry), maar misschien handig voor andere mensen ...

Qua avondeten heb ik de laatste tijd in Leiden alleen gegeten bij Woo Ping, een chinees restaurant in de Diefsteeg met een aantal vegan opties. Dit restaurant zit trouwens ook in Schiedam, en ik heb bij allebei een paar keer heel lekker gegeten :) Als je even vraagt welke dingen vegetarisch zijn en zonder ei willen ze je heel graag helpen.

Verder heb je natuurlijk de Maoz, Bagels&Beans, Shakies... al hebben ze volgens mij bij die Shakies tegenwoordig niet heel veel meer aan eten, vooral shakes/juices nog. Of misschien keek ik gewoon niet goed :p

Als andere mensen nog tips hebben ben ik ook wel benieuwd, wat is trouwens dat vegetarische iets in de Haarlemmerstraat?

veganfreak01

Bericht door veganfreak01 » do mei 14, 2009 15:18

Dat in de haarlemmerstraat is MAOZ, dat is denk ik wat ze bedoelen.
Ben daar laatst voor het eerst geweest. Nou nooit meer!
Het meisje achter de balie wist niet eens wat veganistisch was..de falafel was twijfelachtig en de wc's waren afschrikwekkend. MAOZ SUCKS
There is only mind - Buddha

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » do mei 14, 2009 15:50

veganfreak01 schreef:Dat in de haarlemmerstraat is MAOZ, dat is denk ik wat ze bedoelen.
Ooh ja, dat klinkt wel logisch.

Dat klinkt niet geweldig inderdaad... toen ik daarheen ging was er geloof ik wel aardig/behulpzaam personeel, maar misschien kan je gewoon pech hebben met wie er staat. Persoonlijk vind ik Maoz falafel wel lekker en het is handig dat het in veel steden te vinden is. Het is er niet altijd even gezellig... maar goed, zo nu en dan ben ik wel heel blij met hun falafel :)

*Eva*
Contacteer:

Bericht door *Eva* » zo mei 17, 2009 17:38

Ik vind de MAOZ in Leiden juist wel goed, behalve de wc's en ze kwamen bij de Smaakpolitie ook niet heel goed uit de verf (maar dat was meer slordigheid dan echt heel vies geloof ik).. Maar die mensen erachter (of misschien tref ik het gewoon altijd) zijn altijd heel aardig en behulpzaam en geven soms dingen erbij waar je eigenlijk voor moet betalen.
Je hebt in Leiden en Den Haag ook de Eazie (http://www.eazie.nl/" target="_blank) waar je prima vegan kunt eten.

lena

Bericht door lena » ma mei 18, 2009 9:38

De Maoz is niet echt consistent in kwaliteit. Ik vond die in Amsterdam en Utrecht echt geweldig, maar toen ik enthousiast naar Groningen ging vond ik het echt slecht. Slechter dan de falafel bij mijn lokale shoarmatent. Er was iets met het frituurvet. Te oud, te lage temperatuur? Ik vond het echt vies. Ik heb begrepen dat hij inmiddels ook niet meer bestaat. Zo jammer! Ik ken ook iemand in Groningen die altijd al verbaasd was over mijn Maoz-enthousiasme, en ik snapte niet waarom hij het niet lekker vond, tot ik daar dus zelf een keer was.

Dat ze niet weten wat veganistisch is vind ik trouwens niet heel gek, komen jullie vaak tegen dat mensen dat wel weten?

Anneloes
Contacteer:

Bericht door Anneloes » ma mei 25, 2009 19:21

Ook ik laat, maar je hebt in Leiden ook op de hoek van de Koppenhinksteeg en de Hooglandsekerkgracht (vlakbij de Burcht en naast de Haarlemmerstraat) een krakerscafe genaamd De Linkse Kerk. Naar mijn weten bieden zij nog steeds elke zaterdag veganistische maaltijden voor, ik geloof, 5 euro per persoon. Ik heb er een jaar of twee geleden een keer vegan lasagna gegeten en de mensen daar zijn over het algemeen heel leuk. Ze hebben de laatste paar jaar heel veel problemen gehad met de "buurtvereniging" (ongelooflijk stomme mensen, ik woonde er in de straat en wilde er niets mee te maken hebben) die de LK wil verbieden omdat het een krakerscafé is zonder horecavergunningen etc. etc., dus het zou kunnen dat ze daardoor hun programma gewijzigd hebben.
Oh, nu ik even google, hier staat nog wat info: http://eurodusnie.nl/divers/linkse-kerk.html" target="_blank

Dave

Bericht door Dave » do dec 10, 2009 1:29

Toko Mini aan de haven, lekker en goedkoop. Je kan even vragen welke bakken zonder dierlijke ingredienten zijn waar je uit kan kiezen, want er zijn ook bakken met kip/vlees/ei e.d.. bami/mie is waarschijnlijk niet vegan dus je kan kiezen uit witte of gele rijst als basis. Voor de rest genoeg bakken met groentes en tempeh/tofu om uit te kiezen

afhalen, maar er zijn ook tafels en stoelen.

Ik had vandaag gehaald:
bakje eten met kerrie aardappel, kouseband en tempeh, 2 rotis en een bakje rijst voor 8,15 euro. genoeg om 2 dagen van te eten. Een standaard bakje eten is vanaf 6 euro.

Ananas

Bericht door Ananas » vr dec 25, 2009 19:22

Café Einstein aan de nieuwe rijn heeft op zondag en maandag Thaise kaart, waarop veel vegetarische gerechten die vegan zijn staan. Het is erg goed eten!

Ted

Bericht door Ted » za dec 26, 2009 0:43

Recent met wat oud collega's in Leiden gegeten. Ik heb erg lekker en vega gegeten, bij buddhas, Thais restaurant. Genoeg vega keus op de kaart.
http://www.buddhas.nl" target="_blank

Er zit ook een goed indiaas restaurant in Leiden, Indiaway http://www.indiaway.nl/" target="_blank Hier hebben ze wel veel vegetarisch op de kaart, maar dit betekend hier vaak wel yoghurt of kaas gebruikt. Dus je zal zelf moeten uitzoeken of vragen wat echt vega is. Het eten is hier wel waanzinnig lekker.

Marlies
Contacteer:

Bericht door Marlies » wo okt 20, 2010 12:02

Nog niet zo lang geleden at ik in Leiden bij een Thai zo'n beetje schuin tegenover het station, was goed, zij het wel wat rumoerig, maar daar waren we voor gewaarschuwd (dat er een gezelschap zou komen). Nette zaak en prima eten. Zie Sisaket.

Marlies
Contacteer:

Bericht door Marlies » do jun 30, 2011 20:50

Jacketz in Leiden heeft veganistische opties. Ik ben er nog niet geweest, maar zeker van plan dat binnenkort te doen. Vind het ook positief dat men binnen een dag uitgebreid antwoord geeft op mijn vraag of ze ook voor vega's geschikte aardappels (dat is wat ze hebben, gepofte aardappels met vulling) hebben. Het antwoord luidde:

"Bij Jacketz kun je niet alleen vegetarisch, maar ook veganistisch eten. Zowel de groene groente vulling, als de linzensalade met hummus bevatte geen dierlijke ingrediënten. Daarnaast is onze olijven-zongedroogde tomaten tapenade veganistisch en werken we veel met noten-kruiden mixen. Veel van onze veganisten zijn bijvoorbeeld dol op onze dukkah!"

Zie http://www.jacketz.nl

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » do jun 30, 2011 21:15

Marlies schreef:Jacketz in Leiden heeft veganistische opties. Ik ben er nog niet geweest, maar zeker van plan dat binnenkort te doen. Vind het ook positief dat men binnen een dag uitgebreid antwoord geeft op mijn vraag of ze ook voor vega's geschikte aardappels (dat is wat ze hebben, gepofte aardappels met vulling) hebben. Het antwoord luidde:

"Bij Jacketz kun je niet alleen vegetarisch, maar ook veganistisch eten. Zowel de groene groente vulling, als de linzensalade met hummus bevatte geen dierlijke ingrediënten. Daarnaast is onze olijven-zongedroogde tomaten tapenade veganistisch en werken we veel met noten-kruiden mixen. Veel van onze veganisten zijn bijvoorbeeld dol op onze dukkah!"

Zie http://www.jacketz.nl
Oh, wat goed! Ik had een tijd geleden al op Happy Cow gezien dat ze vegan opties hebben, maar ik wist niet precies welke. Ben steeds van plan om er een keer te eten maar heb het nog niet gedaan...

cavia

Bericht door cavia » za sep 17, 2011 8:40

Ik ben er een poos geleden geweest! En het was lekker (vooral de dukah!) (en ik ben/was niet eens zo van de aardappels)! Je krijgt echt een mega aardappel, en je kan van alles kiezen voor erin/erop. Degene die er werkt (althans, die er toen stond) wist goed te vertellen wat veganistisch was, was ook erg vriendelijk, en deed er toen ook geen room/kaas oid in. Zeker voor herhaling vatbaar als ik in Leiden ben.

Martine
Moderator

Bericht door Martine » vr jul 04, 2014 7:35

Gisteren had ik een congresdiner bij het Prententenkabinet in Leiden: http://www.prentenkabinet.nl/

Als je nog een keer chique uit eten wilt/moet in Leiden, dan is dit een aanrader. Je moet wel even bij het reserveren doorgeven dat je vegan wilt eten denk ik.

Ik kreeg eerst een fijne tomatengazpacho met kleine blokjes watermeloen en verse kruiden erop. Het hoofdgerecht was een soort Italiaanse sushi, een laagje super smaakvolle risotto met witte wijn en daarom een rolletje van gegrilde aubergines, gevuld met verschillende groentes die heel lekker waren gekruid. Het toetje was helaas gewoon zomerfruit en een kopje koffie, terwijl de rest allemaal lekkere hapjes ijs en mousse etc. kreeg. De porties waren aan de kleine kant, dus ik heb 's avonds op het station nog een zakje chips gegeten :oops:
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Raynak

Bericht door Raynak » di nov 04, 2014 21:47

edit: oeps, gepost in 't verkeerde topic :)

Plaats reactie