Vegan eten in Den Haag

Moderators: Rick, Martine, jet, Rorrim

Plaats reactie
daffypeac
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: Vegan eten in Den Haag

Bericht door daffypeac » wo aug 19, 2015 8:55

veggies on fire kan ik ten zeerste aanbevelen!
zit op de beeklaan.

http://www.veggiesonfire.nl/about-us/

indra

Bericht door indra » zo sep 06, 2015 21:58

Daar in de buurt zit ook Symbiose waar ik gisteren met een vriendin gegeten heb. Een aanrader!!

daffypeac
Contacteer:

Bericht door daffypeac » ma sep 07, 2015 16:50

veggies on fire!!

http://www.veggiesonfire.nl/about-us/

heerlijk en veganistisch. Ben er een keer geweest en erg positief!

ChewChili

Bericht door ChewChili » do okt 15, 2015 15:37

Sinds kort zit er een heuse Healthy Cookies Store op kruip-/hinkel-/koprolafstand van Den Haag CS: http://healthycookiesstore.nl/

Overigens zijn alle koekjes naast veganistisch ook nog eens gluten- en suikervrij, dus van ieders gading! De eigenaar bakt alles zelf en staat in eigen persoon in de winkel. Ontzettend leuke man. Spreekt ook vloeiend Frans. Aangezien jullie dit lezen op een Nederlandstalig forum, lijkt mij dat communiceren in het Nederlands geen probleem vormt, maar mocht je je Frans willen oefenen of nieuw leven inblazen, dan is dit ook om die reden the place to be ;)

ChewChili

Bericht door ChewChili » do okt 15, 2015 15:57

O, en nu ik toch bezig ben: BitterSweetz! http://bittersweetz.nl/

De zaak zit in het Hofkwartier, het mooiste stukje centrum :) Het is wel wat ze noemen vegan friendly: ze serveren ook dierlijke producten, maar veel is er vegan. Dus als je er geen problemen mee hebt als iemand naast je op een dood dier zit te kauwen, dan is het zeker een leuke plek.

Ik heb er afgelopen zomer mijn verjaardag gevierd, en op mijn verzoek werd een aantal gerechten geveganiseerd (wat vanaf nu een werkwoord is). De eigenaresse vond het geen probleem om te doen. Sterker nog, ze vond het zelfs leuk! En niet onbelangrijk: het eten is er erg lekker. Probeer vooral de snikkerz, daar kom ik voor terug ;)

indra

Bericht door indra » zo okt 18, 2015 22:06

en vegan pizza, waar in de buurt vh centrum? ik zag devegetarischepizzeria.nl; maar denk dat mijn gezelschap liever een 'gewone' pizza heeft..

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » za nov 07, 2015 17:01

Leuk om te lezen, ChewChili, die twee plekken kende ik nog niet!
Framboos schreef:Maar ehm.. er is dus ergens een yoghurtijszaak in Nederland met vegan ijs? :shock:
Ja, dat blijkbaar wel! ^^
Oké, late reactie daarop, maar ik kom hier weer kijken op zoek naar een restaurant voor 's avonds waar ook vleeseters blij van worden. (Ik denk dat de Hagedis nog steeds mijn favoriet is, of heeft iemand nog nieuwe tips? Weet niet of zij 100% vega willen.)

Via Happy Cow kwam ik Love & Peas tegen, ziet er zo leuk uit! Jaaa alles met kikkererwten. <3 <3

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » za nov 07, 2015 17:16

Nog een late reactie (maar pizza is altijd relevant)!
indra schreef:en vegan pizza, waar in de buurt vh centrum? ik zag devegetarischepizzeria.nl; maar denk dat mijn gezelschap liever een 'gewone' pizza heeft..
Vapiano misschien? Ik heb hun pizza nog niet geproefd (en het is er altijd best druk geloof ik), maar ze klinken vegan-friendly:
Bij Vapiano maken we iedere dag vers pizzadeeg - van fijne bloem, gist, water, wat plantaardige olie, een beetje suiker en een snufje zout.
Bij Vapiano staat uw persoonlijke smaak centraal. Terwijl de chef aan het koken is, kunt u hem of haar vertellen wat u eventueel anders wilt.

indra

Bericht door indra » za nov 07, 2015 22:36

wow, die lijkt goed! een volgend keer ga ik die proberen, pizza in Den Haag nog steeds niet gedaan...

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » zo nov 15, 2015 20:17

Bij Il Vesuvio hebben ze trouwens Wilmersburger! Ik bestelde mijn pizza zonder kaas en toen zeiden ze zelf dat ze ook veganistische kaas hadden. Het zijn goedbelegde pizza's en de mensen zijn er erg aardig -- aanrader dus.

daffypeac
Contacteer:

Bericht door daffypeac » wo nov 18, 2015 21:00

ChewChili schreef:O, en nu ik toch bezig ben: BitterSweetz! http://bittersweetz.nl/

De zaak zit in het Hofkwartier, het mooiste stukje centrum :) Het is wel wat ze noemen vegan friendly: ze serveren ook dierlijke producten, maar veel is er vegan. Dus als je er geen problemen mee hebt als iemand naast je op een dood dier zit te kauwen, dan is het zeker een leuke plek.

Ik heb er afgelopen zomer mijn verjaardag gevierd, en op mijn verzoek werd een aantal gerechten geveganiseerd (wat vanaf nu een werkwoord is). De eigenaresse vond het geen probleem om te doen. Sterker nog, ze vond het zelfs leuk! En niet onbelangrijk: het eten is er erg lekker. Probeer vooral de snikkerz, daar kom ik voor terug ;)
dat ziet er inderdaad goed uit, allemaal vegan taartjes :D

indra

Bericht door indra » wo dec 23, 2015 11:17

Bonnie schreef:Nog een late reactie (maar pizza is altijd relevant)!
indra schreef:en vegan pizza, waar in de buurt vh centrum? ik zag devegetarischepizzeria.nl; maar denk dat mijn gezelschap liever een 'gewone' pizza heeft..
Vapiano misschien? Ik heb hun pizza nog niet geproefd (en het is er altijd best druk geloof ik), maar ze klinken vegan-friendly:
Bij Vapiano maken we iedere dag vers pizzadeeg - van fijne bloem, gist, water, wat plantaardige olie, een beetje suiker en een snufje zout.
Bij Vapiano staat uw persoonlijke smaak centraal. Terwijl de chef aan het koken is, kunt u hem of haar vertellen wat u eventueel anders wilt.

Nou, voor alle zekerheid Vapiano gemaild, maar sowieso vind ik hun concept wat apart, lijkt op een take away Italiaan als ik het begreep? Website over pizza deeg klopt dus niet, althans het antwoord was:

"Helaas is het niet mogelijk een veganistische pizza te bestellen, in het deeg (meel) zit namelijk melk verwerkt dus het deeg op zich is al niet veganistisch. Ook in het meel van de pasta zijn dierlijke producten verwerkt, in de salades zijn echter geen dierlijke producten verwerkt maar deze salades zijn dan zonder dressing (behalve de olijfolie) ."

Vreemd hoor..

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » wo dec 23, 2015 12:44

Melk in het meel? Gebruiken ze een dan een soort broodmix ofzo? En die gaat ook in de pasta? Bij "fijne bloem" denk ik eerder aan gewoon, eh, bloem. Haha. Wat gek.
Dank je voor het mailen en posten, jammer dat het tegenvalt. ):

Edit: volgens mij kun je afhalen en daar eten maar is het wel een beetje fast-food-achtig.

indra

Bericht door indra » wo dec 23, 2015 22:26

Il vesiuvio, idd perfect!

indra

Bericht door indra » zo jan 10, 2016 0:53

ik was vandaag bij Zebedeus (niet dat ik elke week uit eten ga hoor..) standaard een paar vegan opties op menu, deels ook bio, aanrader!

ChewChili

Bericht door ChewChili » zo jan 10, 2016 13:00

Wat leuk om te weten! Dat had ik niet verwacht van Zebedeus; elke keer als ik erlangs kom, komt het op mij over als een restaurant waar alleen maar biefstukken worden geserveerd. Ik zal het nu een kans geven, het zit immers ook op een heel mooie locatie :)

Plaats reactie