Vegan eten in Den Haag

Moderators: Rick, Martine, jet, Rorrim

Plaats reactie
vegamike
Leefwijze: veganist

Re: Vegan eten in Den Haag

Bericht door vegamike » vr aug 23, 2013 8:02

Gisteren uit eten geweest bij veggies on fire. Leuk vegan restaurant en alles is biologisch. Mijn man had tempehballetjes vooraf en seitansate als hoofd en vond het erg goed. Ik had summerrolls en chipotle burger, lekker pittig, en alles erg netjes en verzorgd opgemaakt op de borden. De hoofdgerecht porties zijn royaal. Tijdens het eten krijg je een gratis karafje water. Als toetje hadden we kokoscake met een bolletje chocomousse, goddelijk!!! Ook hier geen probleem om met baby te komen, de zaak is ruim opgezet. Personeel was erg vriendelijk en behulpzaam. Als je als vegan lekker bio uit eten wilt naar een net restaurant is dit een echte aanrader.

vegamike

Bericht door vegamike » vr aug 23, 2013 8:07

Oh ik vergat nog wat te posten: bij veggies on fire kun je ook terecht voor raw food, voor iedere gang is er een optie.

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » do okt 10, 2013 15:50

Vorige week heb ik gegeten bij Veggies on Fire. Echt een aanrader, wat jammer dat het zo ver weg zit van waar ik woon! Maar nu had ik mooi de gelegenheid om het eens te proberen.

Ik heb er een blog over geschreven als je wilt weten wat we hebben gegeten:
Plantaardigheidjes: Den Haag, Veggies on Fire

http://3.bp.blogspot.com/-wX-tSynV3rE/U ... ire+01.jpg
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

Mystique

Bericht door Mystique » do okt 10, 2013 17:29

Damn, dat ziet er verdomd lekker uit! Verdorie, nu heb ik spijt dat ik niet meer daar in de omgeving woon. :mrgreen:

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » do okt 10, 2013 18:28

Hahaha en volgens mij woon je zelfs toch echt dichter in de buurt van Den Haag dan ik 8)

Misschien anders eens een meeting organiseren in dat restaurant :P

Mystique

Bericht door Mystique » do okt 10, 2013 18:59

Dani schreef:Hahaha en volgens mij woon je zelfs toch echt dichter in de buurt van Den Haag dan ik 8)

Misschien anders eens een meeting organiseren in dat restaurant :P
Anderhalf uur rijden (met de auto en met de trein). Jij?

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » do okt 10, 2013 19:11

Met de auto 2 uur en 37 minuten, met openbaar vervoer van deur tot deur 4 uur :? :wink:

Mystique

Bericht door Mystique » do okt 10, 2013 22:06

Ok... Jij wint... :grin:

MBVegan31

Bericht door MBVegan31 » do okt 10, 2013 23:04

Wow dat ziet er echt heerlijk uit!!!

indra

Bericht door indra » wo okt 16, 2013 18:23

Tips? Restaurants die vegan food bezorgen in Den Haag, .. pizza, of thai, of iets anders? Of wel afhaal?

Veggie93

Bericht door Veggie93 » ma jan 13, 2014 20:01

Hoi, heeft iemand ervaring met de wankele tafel in Den Haag? Ik wil er namelijk binnenkort heen (als er ook vegan eten is), maar ik weet niet zeker? http://www.wankeletafel.nl.nu/ Op de site staat niet echt veel :scratch:
Treat others how you would like to be treated.

Ananas

Bericht door Ananas » ma jan 13, 2014 20:05

Ja, ik heb ervaring, en ik zeg: niet doen! Zonde, er zijn zoveel betere plekken in Den Haag. Bijvoorbeeld. Veggies on Fire (helaas wel dicht in januari), de Hagedis, Baklust :)

Toen ik bij de Wankele Tafel at hadden ze maar 1 of 2 vegan gerechten. Andere gerechten kunnen ze niet veganizen, want alles is al bereid. Je hoort er ook de hele tijd de magnetron biepen. En ze hebben geen vegan desserts... nee vind het echt zonde van m'n geld.

Ananas

Bericht door Ananas » ma jan 13, 2014 20:11

Overigens heb ik laatst heerlijk Thais gegeten in Den Haag, op de gedempte gracht, Songkhla heette het. We kwamen er toevallig langs en dachten.. ja! Thais it is!
Vrijwel alle gerechten kunnen vegetarisch gemaakt worden. Ik had mijn favoriete Thom Kha soep als voorgerecht en daarna nog een Chu Chi curry. Super lekker, wel pittig en daardoor heb ik ook mijn hele kom witte rijst leeggegeten. Enige maffe is dat je er per se je eten moet opeten, want meenemen mag daar niet. Had er echt een plofbuik!! Als je al een voorgerecht neemt kun je het hoofdgerecht beter delen.

Mijn tafelgenoot had overigens Pad Thai en toen bleek daar ei in te zitten, terwijl dat niet op de kaart staat. Dus beter toch even aangeven alles plantaardig te willen. Je kan er ook eten afhalen btw.

indra

Bericht door indra » ma jan 13, 2014 23:33

Ananas schreef:Ja, ik heb ervaring, en ik zeg: niet doen! Zonde, er zijn zoveel betere plekken in Den Haag. Bijvoorbeeld. Veggies on Fire (helaas wel dicht in januari), de Hagedis, Baklust :)

Toen ik bij de Wankele Tafel at hadden ze maar 1 of 2 vegan gerechten. Andere gerechten kunnen ze niet veganizen, want alles is al bereid. Je hoort er ook de hele tijd de magnetron biepen. En ze hebben geen vegan desserts... nee vind het echt zonde van m'n geld.

voor maandagen zijn de opties wat minder, andere dagen, ja! Baklust, Hagedis, en ik heb ook goede verhalen gehoord over Veggies on Fire. Ook, de Mexicaan Popocatepetl (Buitenhof)

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » di jan 14, 2014 6:01

indra schreef:Ook, de Mexicaan Popocatepetl (Buitenhof)
Mexicaans en vegan? Vertel :) moet je dan daar van tevoren bellen en het aangeven, of staat er vegan op de kaart? ( zondag ga ik weer naar Den Haag met een collega)

sillygirl

Bericht door sillygirl » di jan 14, 2014 9:31

Ze hebben daar vegetarische gerechten op de kaart (bv. salade met nacho's) waar je misschien kunt vragen alleen guacamole en geen kaasdingen erin te krijgen? Als de guacamole vegan is... Of je kunt om een burrito met extra bonen en geen room/kaas vragen lijkt mij. Ze hebben in elk geval genoeg heerlijke bonen :D (zie http://www.popo.nl/) Op de site staat wel een dieetlijst met 'lactose-intolerantie', misschien handig.
Ik was laatst met een groep bij popo in Utrecht en iedereen zat aan de spare ribs. ik had de vega optie van het voorgeselecteerde menu en dat was een burrito gevuld met groenten en kaas. een hele dikke wrap gevuld met een berg gesmolten cheddar, denk wel 300 gram. Ben normaal best een kaasliefhebber maar ik werd er echt misselijk van. Zonde want het was nergens voor nodig, gewoon groente e nbonen was goed geweest.

Ananas

Bericht door Ananas » di jan 14, 2014 10:01

Love and Peas is trouwens wel open op maandag: https://www.facebook.com/haagsehummus?ref=stream

Wil ik nog steeds eens proberen, maar laatste keer dat ik in Den Haag was waren ze plots dicht.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » di jan 14, 2014 14:52

Ananas schreef:Ja, ik heb ervaring, en ik zeg: niet doen! Zonde, er zijn zoveel betere plekken in Den Haag. Bijvoorbeeld. Veggies on Fire (helaas wel dicht in januari), de Hagedis, Baklust :)

Ik vond het wel lekker, maar het is niet veel anders dan een vegan hap bij de bolhoed ofzo. Het is simpel en menu is beetje altijd hetzelfde. Voor unieke ervaring idd niet doen.. ook is het daar best klein/krap.

Ananas

Bericht door Ananas » di jan 14, 2014 18:37

Huh, ik vind de bolhoed echt 100x lekkerder dan de Wankele Tafel. Zou die laatste eerder met de Vliegende Schotel vergelijken.

indra

Bericht door indra » di jan 14, 2014 19:25

sillygirl schreef:Ze hebben daar vegetarische gerechten op de kaart (bv. salade met nacho's) waar je misschien kunt vragen alleen guacamole en geen kaasdingen erin te krijgen? Als de guacamole vegan is... Of je kunt om een burrito met extra bonen en geen room/kaas vragen lijkt mij. Ze hebben in elk geval genoeg heerlijke bonen :D (zie http://www.popo.nl/) Op de site staat wel een dieetlijst met 'lactose-intolerantie', misschien handig.
Ik was laatst met een groep bij popo in Utrecht en iedereen zat aan de spare ribs. ik had de vega optie van het voorgeselecteerde menu en dat was een burrito gevuld met groenten en kaas. een hele dikke wrap gevuld met een berg gesmolten cheddar, denk wel 300 gram. Ben normaal best een kaasliefhebber maar ik werd er echt misselijk van. Zonde want het was nergens voor nodig, gewoon groente e nbonen was goed geweest.
ja, ik kon makkelijk (in DH) vragen om een vegan variant.

Plaats reactie