Vegan eten in Den Haag

Moderators: Rick, Martine, jet, Rorrim

Plaats reactie
Bonnie
Contacteer:

Re: Vegan eten in Den Haag

Bericht door Bonnie » wo apr 02, 2014 19:51

indra schreef:ja, in Italie doen ze dat ook niet. Vind het ook stom.. en dus thanks, dan ga ik die checken! ook wel gezellig?
Ja best gezellig hoor! Muurschilderingen, wijnflessen aan het plafond enzo. En aardige mensen. Het is wel een poosje geleden dat ik er was. Volgens mij was het alleen wel een beetje donker binnen, maar vast gezelliger om te dineren dan New York Pizza (al heb ik bij de laatste volgens mij nooit wat op - misschien die vegan pizza eens proberen!) :)
indra schreef:ik heb zelf Pinoocchio nog gebeld, die zit iets meer in het centrum, die is ook helemaal ok (website is niet aantrekkelijk maar volgens mij wel gezellig)
http://www.pinocchiodenhaag.nl/menu.html

ooit ook heel lekker vega gegeten bij de Ethiopier in Delft, zat dus ook nog te kijken naar Mogogo in Den Haag, maar in vegetarische gerechten lijkt allemaal 'boerenboter' te zitten..
Dankje voor het posten, altijd fijn om meer opties te weten! Met Ethiopisch eten heb ik nog geen ervaring. Het zou leuk zijn als ze dingen vegan konden maken, met olie ipv boter dan, maar misschien is dat lastig in de keuken...
Laatst gewijzigd door Bonnie op wo apr 02, 2014 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.

indra
Leefwijze: veganist

Bericht door indra » wo apr 02, 2014 19:53

en als laatste optie, ik heb in het buitenland heel lekker Koreaans gegeten. Hoe zou dat Kimchi house in DH zijn? lees wisselende recensies..

Brchj

Bericht door Brchj » zo apr 06, 2014 10:50

Afgelopen vrijdag was ik voor werk in Den Haag, en heb ik wok gehaald bij Eazie, dat lag mooi op de route en ik hou echt van die wok to walk concepten.
Het viel echt tegen! Ik had sowieso eerst gevraagd welke saus vegan was, wisten ze niet, want ze hadden geen lijst meer, maar ze kon wel individueel per sausje uitzoeken wat de ingredienten waren. Ik koos de garlicious, hoopte op een flinke knoflooksaus maar ik vond het erg lag. Ook de tofu waren gewoon witte saaie blokjes, niks gemarineerd of lekker krokant gebakken, de rijst nat en plakkerig, allemaal vrij 'plain'. Jammer!
Lieve Nugget! <3
Clover

Mystique

Bericht door Mystique » vr apr 18, 2014 15:01

Ik ga niet vegan eten in Den Haag, maar wel vegan eten halen. :)
Aanstaande maandag ga ik langs bij Veggie4u en ik wil het volgende halen:

Fry's chicken style burgers
Fry's asian style burgers? Heeft iemand hier ervaring mee?
Een lekkere kaasvervanger. Het ventje aan de telefoon noemde Jeezini, maar ik kan daar maar weinig over vinden en op de Wiki staat dat het nog niet eens zeker is dat ie vegan is.
Ze verkopen er schijnbaar ook NoMuh, dus ik hoop de pittige .

Heeft iemand nog tips wat je écht moet halen bij Veggie4u?
Ik zag Daiya voorbij komen, welke zou je mij daarvan aanraden?

Ik heb maar weinig uit te geven, dus ik hoop echt lekker en goed spul mee te nemen. Dus heel graag tips!

Ananas

Bericht door Ananas » za apr 19, 2014 7:10

Daiya is superlekker, ben zelf fan van de jack style, maar is ook peperduur in NL, dus voor die prijs kom je al snel bedrogen uit vrees ik.

Ik ken bijna alle Fry's producten maar niet die Asian style burgers. Ik zou gaan voor de pies, samosa's en saucijzenbroodjes (hoewel ik laatst hoorde dat die niet meer gemaakt worden :() de chunky strips en hamburgers zijn ook lekker.

Mocht je toevallig langs de vegetarische toko in de Wagenstraat komen, daar hebben ze ook vegan kipburgers die een stukje goedkoper zijn dan van Fry's. Maar ik was gewoon nooit zo'n fan van kipburgers hoor, toen ik die Fry's burgers nog verkocht bij de Vegetarische Snackbar was iedereen er altijd wel enthousiast over :-)

Verder zou ik zeggen: slagroooom!! Van Leha of van die rice & kokoswhip :-)

Mystique

Bericht door Mystique » za apr 19, 2014 10:40

De chunky strips ken ik al. Best lekker, maar dan heb ik liever de runderreepjes van de AH, stukje goedkoper. En de saucijzenbroodjes ken ik ook en dan maak ik ze toch liever zelf, toch iets lekkerder. :P
De hamburgers hebben ze helaas momenteel niet. :(

Bij toko's koop ik liever niet, tenzij het product niet uit Azië komt. Sinds de ramp bij Fukushima koop ik zo min mogelijk wat uit die buurt vandaan komt.

Ik heb nog rijst slagroom staan. Doe er eigenlijk niets mee. Toch maar binnenkort eens bedenken wat ik ermee kan doen.

MBVegan31

Bericht door MBVegan31 » zo apr 20, 2014 22:13

Mystique schreef:Ik ga niet vegan eten in Den Haag, maar wel vegan eten halen. :)
Aanstaande maandag ga ik langs bij Veggie4u en ik wil het volgende halen:

Fry's chicken style burgers
Fry's asian style burgers? Heeft iemand hier ervaring mee?
Een lekkere kaasvervanger. Het ventje aan de telefoon noemde Jeezini, maar ik kan daar maar weinig over vinden en op de Wiki staat dat het nog niet eens zeker is dat ie vegan is.
Ze verkopen er schijnbaar ook NoMuh, dus ik hoop de pittige .

Heeft iemand nog tips wat je écht moet halen bij Veggie4u?
Ik zag Daiya voorbij komen, welke zou je mij daarvan aanraden?

Ik heb maar weinig uit te geven, dus ik hoop echt lekker en goed spul mee te nemen. Dus heel graag tips!
Chicken style burgers... ik hoop voor je dat ze ze hebben. Bij de slager waren ze uitverkocht toen ik er was en 2 weken later zei hij toen... 2 weken later was ik er met de demo: nog niet!

Veggie4u ben ik niet geweest, dus geen idee! Wel succes!

Raynak

Bericht door Raynak » di nov 04, 2014 21:51

Ik ga komende zaterdag naar Den Haag, dan kan ik eindelijk een keer naar de Vegetarische Snackbar :cheerie:
Als ik m'n vriend dan ook nog weet over te halen om alleen maar vegan snacks te bestellen, dan kan ik echt lekker veel dingen uitproberen :hungry2: :mrgreen:

En als het uitkomt qua tijd gaan we misschien ook nog naar Iogurtie's voor een soy frozen yoghurt met allerlei toppings :heart:

Veggie93

Bericht door Veggie93 » do nov 06, 2014 13:36

Raynak schreef: En als het uitkomt qua tijd gaan we misschien ook nog naar Iogurtie's voor een soy frozen yoghurt met allerlei toppings :heart:
Is die al in Den Haag dan? Wist ik nog helemaal niet :rendier:
Oja en de vegetarische snackbar is ideaal! Daar staat het bij als er melk of ei in zit i.pv. andersom! :mrgreen:
Veel plezier alvast!
Treat others how you would like to be treated.

Raynak

Bericht door Raynak » do nov 06, 2014 16:52

Veggie93 schreef:Is die al in Den Haag dan? Wist ik nog helemaal niet :rendier:
Oja en de vegetarische snackbar is ideaal! Daar staat het bij als er melk of ei in zit i.pv. andersom! :mrgreen:
Veel plezier alvast!
O haha wat dom, blijkbaar had ik me vergist in welke ijstent ik bedoelde, want Iogurtie's zit idd helemaal niet in Den Haag... http://i60.tinypic.com/21mes5w.gif Derp!
Maar welke bedoelde ik nou wel, vraag ik me af.... :think:

Thanks!

Framboos

Bericht door Framboos » do nov 06, 2014 18:45

Maar ehm.. er is dus ergens een yoghurtijszaak in Nederland met vegan ijs? :shock:

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » do nov 06, 2014 22:04

Raynak schreef:Ik ga komende zaterdag naar Den Haag, dan kan ik eindelijk een keer naar de Vegetarische Snackbar :cheerie:
Als ik m'n vriend dan ook nog weet over te halen om alleen maar vegan snacks te bestellen, dan kan ik echt lekker veel dingen uitproberen :hungry2: :mrgreen:

En als het uitkomt qua tijd gaan we misschien ook nog naar Iogurtie's voor een soy frozen yoghurt met allerlei toppings :heart:
Veel plezier alvast Raynak! Ik vind de kibbeling daar zo lekker. De meeste dingen zijn vegan, dus hopelijk kun je veel proeven. :D

Lisa

Bericht door Lisa » di apr 28, 2015 15:40

Overmorgen met hele familie uit eten in delft voor mijn zusjes diplomering bij la cubanita.
Net even gebeld dat er een veganist mee komt.
Volgens de dame aan de telefoon is niets op de kaart vegan.
Volgens hun website (waar je allergenen in kunt vullen) kan ik alleen de olijvenmix eten, groene salade, uienringen en paprikapaella.
Nou dat word dan alleen paprikapaella want de rest lust ik niet, nu maar hopen dat daar geen vlees inzit want dat kon je niet aanvinden bij de allergenen dus dat zou er nog wel eens in kunnen zitten, en anders word het een groene salade ook al vind ik dat niet lekker.

Op dit soort momenten kan ik me voorstellen dat mijn familie me een zeikerd vind.
Iedereen kan gewoon gaan eten waar ze willen en mw de veganist is de engiste die eisen stelt en het een beetje verpest voor de rest.
Nou ja, ga gewoon zonder zeuren mee en eet de groene salade en doe alsof ik hem heel lekker vind hoor, maar wel irritant :|

indra

Bericht door indra » di apr 28, 2015 15:44

Lisa schreef:Overmorgen met hele familie uit eten in delft voor mijn zusjes diplomering bij la cubanita.
Net even gebeld dat er een veganist mee komt.
Volgens de dame aan de telefoon is niets op de kaart vegan.
Volgens hun website (waar je allergenen in kunt vullen) kan ik alleen de olijvenmix eten, groene salade, uienringen en paprikapaella.
Nou dat word dan alleen paprikapaella want de rest lust ik niet, nu maar hopen dat daar geen vlees inzit want dat kon je niet aanvinden bij de allergenen dus dat zou er nog wel eens in kunnen zitten, en anders word het een groene salade ook al vind ik dat niet lekker.

Op dit soort momenten kan ik me voorstellen dat mijn familie me een zeikerd vind.
Iedereen kan gewoon gaan eten waar ze willen en mw de veganist is de engiste die eisen stelt en het een beetje verpest voor de rest.
Nou ja, ga gewoon zonder zeuren mee en eet de groene salade en doe alsof ik hem heel lekker vind hoor, maar wel irritant :|
ga naar de nieuwe Ehtiopier daar ofzo.. leuker dan een chagrijnig gezicht

Martine
Moderator

Bericht door Martine » di apr 28, 2015 18:39

Oh, dat is echt vervelend. Bij dat soort dingen voel ik me vaak beter als ik in gedachten houd dat het niet normaal is dat de meeste mensen zo veel dieren eten. Veganisten zijn een uitzondering, maar dat zou eigenlijk niet zo moeten zijn. Maar het blijft moeilijk, zo'n situatie.

Misschien kun je in het restaurant nog proberen om een vegetarisch gerecht zonder kaas te vragen?
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Lisa

Bericht door Lisa » wo apr 29, 2015 12:01

Heb net nog even op de menukaart gekeken, maar ze hebben bijvoorbeeld ook geroosterde paprika met zeezout en pijnboompitten, kan me niet voorstellen dat dat niet vegan is. En de gebakken aardappels met saus, maar dan kan ik de saus natuurlijk laten staan. Ik verzin wel wat

Veggie93

Bericht door Veggie93 » ma mei 04, 2015 19:54

Ik kwam vandaag langs de exki. Deze ken ik verder niet, maar het zag er wel goed (biologisch) uit. Kent iemand dit?
Treat others how you would like to be treated.

sasvegan

Bericht door sasvegan » di mei 05, 2015 11:59

Veggie93 schreef:
Ik kwam vandaag langs de exki. Deze ken ik verder niet, maar het zag er wel goed (biologisch) uit. Kent iemand dit?
Ik ben één keer bij de Exki geweest en heb daar toen koffie gedronken. Ik weet dat ze sojamelk hebben en ook vegan warme choco kunnen maken, met sojamelk. Ik heb toen wel gekeken of er iets van een broodje of zo was dat vegan was, maar van wat ik me kan herinneren was er alleen een vegan salade geloof ik.

Ik vond Veggies on Fire in Den Haag wel helemaal top, en dat is volgens mij ook volledig vegan.

Ing

Bericht door Ing » di mei 05, 2015 20:14

Weten jullie iets leuks in Scheveningen, op loop afstand van het Circus theater? Dit ivm een tante die slecht ter been is.

indra

Bericht door indra » wo mei 20, 2015 13:35

iemand ooit bij Sinjoor gegeten in Den Haag? Tapas, maar zoals het lijkt weinig vegan op de kaart. ga er misschien dit weekend met een groep heen..

Plaats reactie