Bagels&Beans

Moderators: Rick, Martine, jet, Rorrim

Plaats reactie
cavia
Leefwijze: veganist

Bagels&Beans

Bericht door cavia » wo apr 14, 2010 14:04

Kijk eens wat ik op de site vind!

http://www.bagelsbeans.nl/vega.shtml" target="_blank

Bonnie
Contacteer:

Re: Bagels&Beans

Bericht door Bonnie » wo apr 14, 2010 18:34

Jaaa! Daar ging het in de blij-draad ook al even over. Ze hebben me niet meer teruggemaild trouwens, dus het gedeelte over tapenade is nog steeds een beetje onduidelijk...

Maar echt goed dat ze een hele pagina met vegan dingen hebben :-D

forisma
Contacteer:

Bericht door forisma » wo apr 14, 2010 20:52

Is die blij draad alleen voor de VIP's of zo?

cavia

Bericht door cavia » wo apr 14, 2010 20:55

Volgens mij moet je 50 of meer posts hebben om in dat "Cafe de Zonnebloem" oid te komen. Grote onzin, als je het mij vraagt.

Rick
Site Admin

Bericht door Rick » do apr 15, 2010 8:03

even offtopic dan maar:
Ja, je moet minimaal 50 posts hebben om daar te kunnen komen.
Een reden daarvoor is dat het mogelijk is daar wat persoonlijkere dingen te posten, zonder dat iedereen die kan bekijken (bijv. foto's).
Ik vermoed dat we forisma binnenkort wel zullen tegenkomen in dat afgeschermde deel ;)

maartje

Bericht door maartje » do apr 15, 2010 8:22

Aha, dat vroeg ik me ook al af. Nog even door posten dus!

Claudia

Bericht door Claudia » do apr 15, 2010 9:53

Rick schreef:even offtopic dan maar:
Ja, je moet minimaal 50 posts hebben om daar te kunnen komen.
Een reden daarvoor is dat het mogelijk is daar wat persoonlijkere dingen te posten, zonder dat iedereen die kan bekijken (bijv. foto's).
Ik vermoed dat we forisma binnenkort wel zullen tegenkomen in dat afgeschermde deel ;)
Haha ik had niet eens in de gaten dat er een heel nieuw gedeelte forum op mijn scherm bijgekomen was :P

cavia

Bericht door cavia » do apr 15, 2010 12:55

Had trouwens vandaag de warme chocomelk (met sojamelk) (en die chocoladestukjes kúnnen sporen van melk bevatten), maar vind die sojamelk niet zo lekker... Nam eerst zo een slokje, maar nee... Of warme sojamelk is sowieso niet lekker, dat kan ook.
Met de chocoladestukjes was het veeel beter te doen haha :D (het mocht, ik fiets me rot, als ik naar Amsterdam moet voor stage)

Ananas

Bericht door Ananas » vr apr 16, 2010 8:17

Wat goed zeg! Ik wist niet eens dat er een Bagels & Beans in de selexyz hier zat.

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » vr apr 16, 2010 11:41

cavia schreef:Had trouwens vandaag de warme chocomelk (met sojamelk) (en die chocoladestukjes kúnnen sporen van melk bevatten), maar vind die sojamelk niet zo lekker... Nam eerst zo een slokje, maar nee... Of warme sojamelk is sowieso niet lekker, dat kan ook.
Met de chocoladestukjes was het veeel beter te doen haha :D (het mocht, ik fiets me rot, als ik naar Amsterdam moet voor stage)
Ooh, dus ze hebben er vegan warme chocola? :mrgreen: dat staat niet eens op die site, toch? klinkt wel goed...

Sorry voor de verwarring met de blij-draad trouwens. >_< Het kwam er op neer dat er onduidelijkheid is over welke tapenade precies veganistisch is, maar ik kreeg gisteren deze mail:
Beste Bonnie,

Ik heb onnodig verwarring gezaaid. Excuus hiervoor.

Wat blijkt: ik heb niet in de juiste productspecificatie gekeken.

Ooit hadden we namelijk tapenade waar ansjovis in zat, vandaar.

Er zit dus helemaal geen eiwit in de tapenade.

Ik zal je morgen de productspecificatie nog even toesturen, dan kun je precies zien wat erin zit.

Hartelijke groet,
Dus ik wacht nog even af (:

Dave

Bericht door Dave » vr apr 16, 2010 12:15

Ik heb eens ingredienten van de niet-biologische meergranen bagel gecontroleerd en daar zat niks dierlijks bij. Je kan namelijk ook bagels meenemen om thuis af te bakken.

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya » vr apr 16, 2010 12:50

:shock: Een plek waar ze vegan warme chocolademelk serveren? :shock:
:yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: Een droom die uitkomt! :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo:
En er is in Utrecht ook een vestiging, wauw! :D

maartje

Bericht door maartje » vr apr 16, 2010 14:38

haha, wat een blijheid :D

Ik kom eigenlijk nooit bij Bagels & Beans, ik wist niet eens dat ze soyamelk hadden!

cavia

Bericht door cavia » za apr 17, 2010 7:50

ja! want die -pure- chocoldestukjes krijg je erbij (en kun je er dan zelf doorheen roeren)! ze heeft t voor me nagekeken. dus je koffie verkeerd of andere-koffie-met-melk kan ook met sojamelk!
en dat die meergranenbagel vegan is maakt me ook erg blij! (dacht ik stiekem al, maar goed haha. (vaak is meergranen wel vegan, vandaar)

ik ga vanmiddag in den haag lunchen met mn oma, dus het wordt of de bagels&beans (ananas, op dat plein waar ook de dille en kamille zit (weet niet meer hoe het heet, bij het binnen/buitenhof in de buurt) zit ook een bagels&beans! die vind ik persoonlijk gezelliger (want je kan ook buiten zitten) dan die in de selexyz!) of baklust :)

cavia

Bericht door cavia » za apr 17, 2010 7:56

maar niet alles staat dus ook op hun site (net als die chocomelk en bagel), gewoon vragen dus. dat doen wel meer mensen, vertelde ze (dat meisje wat er werkte) me.
sowieso gewoon altijd vragen naar iets vegans. blijkt dus dat steeds meer horecagelegenheden wel iéts hebben/kunnen maken (:

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » di apr 20, 2010 10:38

Kreeg net weer een mailtje van Bagels&Beans met de productspecificatie van de zwarte tapenade. Daar staat helemaal niks dierlijks bij, dus die zwarte is gewoon vegan. De groene weet ik nog niet, misschien sturen ze daar ook nog ingrediënten van :-) maar wat nu op de website staat over de zwarte tapenade klopt dus niet!

Fee

Bericht door Fee » di apr 20, 2010 11:45

Bonnie schreef:Kreeg net weer een mailtje van Bagels&Beans met de productspecificatie van de zwarte tapenade. Daar staat helemaal niks dierlijks bij, dus die zwarte is gewoon vegan. De groene weet ik nog niet, misschien sturen ze daar ook nog ingrediënten van :-) maar wat nu op de website staat over de zwarte tapenade klopt dus niet!
He Bonnie zou je dan nog even naar de groene kunnen vragen? Dank voor het uitzoeken van de andere dingen!

Fynnya

Bericht door Fynnya » di apr 20, 2010 12:03

Bonnie schreef:Kreeg net weer een mailtje van Bagels&Beans met de productspecificatie van de zwarte tapenade. Daar staat helemaal niks dierlijks bij, dus die zwarte is gewoon vegan. De groene weet ik nog niet, misschien sturen ze daar ook nog ingrediënten van :-) maar wat nu op de website staat over de zwarte tapenade klopt dus niet!
Maar hoe weet je dat het niet andersom is? Dat wat in dat mailtje staat niet klopt, en wat op de website staat wel?

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » di apr 20, 2010 13:23

Fee schreef:
He Bonnie zou je dan nog even naar de groene kunnen vragen? Dank voor het uitzoeken van de andere dingen!
Ja heb ik gedaan, die gaat ze binnenkort opsturen :-)
Fynnya schreef:
Maar hoe weet je dat het niet andersom is? Dat wat in dat mailtje staat niet klopt, en wat op de website staat wel?
Nouja, deze info leek mij wel betrouwbaar. Ik kreeg nu een pdfbestand met gedetailleerde informatie waaronder dus een ingrediënten- en allergenenlijst. Dat lijkt me het meest duidelijke/kloppende wat je kunt krijgen over een product, toch? Je kunt natuurlijk altijd in het restaurant zelf checken voor de zekerheid, maar ik vertrouw dit wel :-)

Fynnya

Bericht door Fynnya » di apr 20, 2010 13:40

Bonnie schreef: Nouja, deze info leek mij wel betrouwbaar. Ik kreeg nu een pdfbestand met gedetailleerde informatie waaronder dus een ingrediënten- en allergenenlijst. Dat lijkt me het meest duidelijke/kloppende wat je kunt krijgen over een product, toch? Je kunt natuurlijk altijd in het restaurant zelf checken voor de zekerheid, maar ik vertrouw dit wel :-)
Klinkt inderdaad heel betrouwbaar :)

Plaats reactie