Overijssel, Hengelo - Indiaas restaurant Bombay Spice

Moderators: Rick, Martine, jet, Rorrim

Plaats reactie
Eef
Leefwijze: veganist

Overijssel, Hengelo - Indiaas restaurant Bombay Spice

Bericht door Eef » za apr 21, 2012 21:27

Wij hebben eten afgehaald bij Bombay Spice (http://bombayspice.nl/).
Ik kreeg de tip dat je daar veganistisch kunt eten en dat hebben we direct uitgeprobeerd.

Er staan twee veganistische voorgerechten op de (afhaal)kaart en twee veganistische hoofdgerechten, ik vond ze alle vier lekker, echter de Narvattan Jalfrezi was me iets te scherp. De Nan is helaas niet veganistisch, maar de (witte) rijst die bij elk hoofdgerecht zit wel.

We hebben gehad:
Voorgerechten:
- Mili Juli
- Sag Bhaji

Hoofdgerechten:
- Narvattan Balti
- Narvattan Jalfrezi

Wellicht zijn van de voorgerechten de Onion Bhaje en Samosa ook veganistisch, maar dat heb ik niet gevraagd. Dat zal ik volgende keer nog doen.

Ik moet er wel bij zeggen dat dit de eerste keer is dat ik bij een Indiaas restaurant heb gegeten en dus geen vergelijking heb. Maar manlief krijgt gauw buikpijn bij slechte (bijv. onhygienisch, veel suiker of veel vet) voeding en hij had nergens last van, dus dat is voor ons een goed teken :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Eef op ma apr 23, 2012 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.

TonyJello

Re: Overijssel, Hengelo - Indiaas restaurant Bombay Spice

Bericht door TonyJello » za apr 21, 2012 21:35

Toen ik nog vegetarier was, waren Indiaase restaurants mijn favoriet. Ik heb er zelfs mijn trouwfeest gegeven. :heart:

Zoveel lekkere smaken...

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » zo apr 22, 2012 13:25

Wij zijn gek op indiaas eten. Met verjaardagen laten we vaak indiaas thuis bezorgen (van www.payal.nl). Dan hebben we keuze uit iets van 6 veganistische hoofdgerechten. Echt ideaal! En de meiden zijn er gelukkig ook gek op.
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » zo apr 22, 2012 14:36

Indiaas is ontzettend lekker, en goed veganistisch te maken. Leuk dat het ook meer in restaurants geserveerd wordt.
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

Ananas

Bericht door Ananas » ma apr 23, 2012 6:59

Indiaas eten is zó goed! In Nederland vind ik het vegetarische/veganistische assortiment wel vaak tegenvallen. Ik ben zelf niet in India geweest maar in the UK kon ik wel beter eten bij de Indiase tentjes.

cavia

Bericht door cavia » ma apr 23, 2012 10:19

ik weet dat veerle ook eens bij een indiaans restaurantje (in amsterdam) iets had besteld! die scheen wel lekker/goed te zijn.

Eef

Bericht door Eef » ma apr 23, 2012 12:13

TonyJello schreef:Toen ik nog vegetarier was, waren Indiaase restaurants mijn favoriet. Ik heb er zelfs mijn trouwfeest gegeven. :heart:

Zoveel lekkere smaken...
Waarom nu niet meer? Er zijn blijkbaar wel veganistische opties!

Indiaas eten is inderdaad heerlijk!
Ik ga nog op zoek naar een indiaas restaurant wat dichter bij ons, want het laten bezorgen is wel zo ideaal! En keuze uit 6 hoofdgerechten is helemaal perfect!

TonyJello

Bericht door TonyJello » ma apr 23, 2012 12:46

Eef schreef:
TonyJello schreef:Toen ik nog vegetarier was, waren Indiaase restaurants mijn favoriet. Ik heb er zelfs mijn trouwfeest gegeven. :heart:

Zoveel lekkere smaken...
Ooh, Nee, zo was het niet bedoeld! :grin: Ik ben ook nog maar bijna vijf maanden veganist.

Het is gewoon zomaar heel lang geleden dat ik bij een Tandoori uit eten ben geweest. Meestal wilden de carnisten met wie ik was ergens anders eten. :mrgreen:

Toen ik nog getrouwd was ging ik met mijn man wel meestal naar een Tandoori als we uit eten gingen, maar dat is alweer twaalf jaar geleden.

Eef

Bericht door Eef » ma apr 23, 2012 12:58

TonyJello schreef:
Eef schreef:

Zoveel lekkere smaken...
Ooh, Nee, zo was het niet bedoeld! :grin: Ik ben ook nog maar bijna vijf maanden veganist.

Het is gewoon zomaar heel lang geleden dat ik bij een Tandoori uit eten ben geweest. Meestal wilden de carnisten met wie ik was ergens anders eten. :mrgreen:

Toen ik nog getrouwd was ging ik met mijn man wel meestal naar een Tandoori als we uit eten gingen, maar dat is alweer twaalf jaar geleden.
Dan wordt het dus hoognodig tijd om weer eens te gaan! :mrgreen:
Alhoewel, je hebt vanaf donderdag de heerlijkste maaltijden om je heen, dus dan heb je die behoefte misschien ook niet zo :)
Ik ben zoooo jaloers op je! Ik ga bijna naar Maastricht verhuizen :grin:

TonyJello

Bericht door TonyJello » ma apr 23, 2012 13:01

Echt waar? Kom je naar Maastricht? Wat leuk! Er is hier een hele leuke, open groep veganisten.

Nee, ik snap hem. :grin: (Ik neem alles nogal letterlijk, dus zit ik er soms naast)

Eef

Bericht door Eef » ma apr 23, 2012 14:25

TonyJello schreef:Echt waar? Kom je naar Maastricht? Wat leuk! Er is hier een hele leuke, open groep veganisten.

Nee, ik snap hem. :grin: (Ik neem alles nogal letterlijk, dus zit ik er soms naast)
Daarom zet ik er ook een knipoog bij :mrgreen:
Maar het klinkt supergezellig!

Eef

Bericht door Eef » wo mei 29, 2013 13:11

Even een update over Bombay Spice:

We zijn er nu vaker geweest en ze hebben nog veel meer vegan opties!
Ze denken ook graag mee en zijn heel vriendelijk. Ze passen de gerechten ook aan zodat ze veganistisch worden.
Als je vraagt om een veganistisch menu voor ... personen, dan zorgen zij dat je van alles wat krijgt. Ook zijn de samosa's en onion bhaje geschikt.
Wel bij het bestellen even voor de zekerheid uitleggen wat veganistisch is, soms is er iemand bij die het (nog) niet weet.

marjan

Bericht door marjan » di jun 04, 2013 23:12

Oe, klinkt erg interessant :)

Ananas

Bericht door Ananas » za sep 27, 2014 8:29

Ik was vorig weekend in the city of Hengelo voor een familiefeest in de familie van m'n vriend. We bezochten het familiepark de Waarbeek en er was een lunch in het restaurant de Waarbeek, naast het park. De lunch was een buffet, maar de kok was ook enthousiast over vegan eten toen er van te voren gebeld werd. Ik kreeg zelf eigen bordjes met hummus, auberginepuree en een soort Turkse tapenade, met pitabrood. Was echt heerlijk! Bleek dat de eigenaresse Syrisch-orthodox is, waardoor zij vaak vegan eet (in de vastentijd), dus ze hebben er wel verstand van.

Plaats reactie