Zwolle

Moderators: Rick, Martine, jet, Rorrim

Plaats reactie
Dani
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Zwolle

Bericht door Dani » di jun 12, 2012 11:04

Weet iemand een leuk restaurant in of vlakbij Zwolle waar je ook veganistische menu opties hebt?

Ik heb al wel dit restaurant gezien: www.pestengasthuys.nl
Maar is vrij prijzig, iemand ervaring met dat restaurant?
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

Mark

Re: Zwolle

Bericht door Mark » di jun 12, 2012 14:06

Geen ervaring met het restaurant dat je noemde, wel goede ervaring met Bai Yok (thais). Er is tegenwoordig ook een nieuw Indiaas restaurantje bij me om de hoek dat ongetwijfeld wel veganistische recepten heeft Ghandi.

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » di jun 12, 2012 14:50

Zijn de vegetarische gerechten bij Bai Yok ook veganistisch, of moet dat dan even extra aangegeven worden bij de bestelling? Ziet er leuk uit daar!

Eef

Bericht door Eef » wo jun 13, 2012 9:48

Helaas hier geen tips.
Vreemd dat ze een vlees en vis restaurant Ghandi noemen.

Heel netjes dat pestengasthuys ook veganistisch voedsel serveert. Ik keek even op de menukaart en daar staat echter enkel vlees genoemd en die konijnenrug vind ik ook geen fijn begin :(

Ik hoop dat je wat leuks vindt in Zwolle. Heb je al in de Vegatopia-lijst gekeken of daarvan je wat aanspreekt?
http://www.vegatopia.com/vega/restauran ... overijssel

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » vr jul 27, 2012 16:03

Mark schreef:Geen ervaring met het restaurant dat je noemde, wel goede ervaring met Bai Yok (thais).
Ik heb voor morgen met een vriendin hier gereserveerd, ben benieuwd! Nog bedankt voor de tip.

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » wo aug 01, 2012 20:11

Ik was hier ( Bai Yok ) dus vorige week zaterdag geweest.
Voorgerecht was zalig, hoofdgerecht ook. Toen het toetje.. ik vroeg aan de serveerster of de kokossorbet met zuivel was of niet. Ze keek mij aan en zei "Suiker??" Ik nee.."zuivel, van een koe bijvoorbeeld". Dat wist ze niet dus werd de gastvrouw (eigenaresse?) erbij gehaald.
Die kon het ook niet zeggen of de kokossorbet zonder zuivel was. Maar ze zei, neem dan de tropische fruitsalade dan weet je zeker dat je goed zit. Ik die dus gekozen.
5 minuten later komt ze (diegene die het mij aan heeft geraden) deze brengen, met in het midden in een schaal een grote plok slagroom :shock: Dus ik "uh, is dit nou dan toch slagroom??"
"Ja" zegt ze "anders vond ik het er zo kaal uitzien, je kunt er toch gewoon omheen eten als je er allergisch voor bent?" :shock: :x
Ik heb haar wel duidelijk gemaakt dat ik er niet allergisch voor ben, maar niet aan dieren uitbuiting wens mee te werken, en dat ik dat op deze manier wél doe. En dat als ik allergisch was geweest dit al helemaal niet juist was. Ze gaf daar verder geen reactie op, en loopt met een glimlach gewoon weg :?:
Sommige mensen :? Jammer hoor..
Eten (voor en hoofdgerecht) was goed, maar de bediening :|

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » wo feb 19, 2014 7:33

Zijn er inmiddels nog meer tips voor Zwolle? Ook eventueel voor lunch?
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!

Martine
Moderator

Bericht door Martine » wo feb 19, 2014 8:52

Er zit een Bagels&Beans in Zwolle waar je zou kunnen lunchen.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

MBVegan31

Bericht door MBVegan31 » zo mei 11, 2014 14:59

Ik ga zo eten bij BaiYok, ik ben benieuwd!

Edit: o ik was hier ooit al een keer eerder geweest. Niet mijn restaurant.
Eten was prima gisteren, maar ik vind de service daar echt veel te wensen overlaten, de bediening vergeet je af en toe gewoon...

Ik ga hier niet weer heen...

marjan

Bericht door marjan » ma nov 10, 2014 18:02

Omdat zoonlief nu op kamers zit in Zwolle daar gisteren op bezoek geweest en met mijn vriend en hem uit eten gegaan. Eigenlijk wilden we BaiYok proberen maar toen ik daar om 15.30 uur heen belde om te reserveren en te vragen of ik daar als veganist ook echt 100% plantaardig kon eten bleek dit laatste niet te kunnen. Alle curries waren al gemaakt en in alle curries zaten dierlijke bestanddelen. Veelal vissaus werd genoemd. Ik heb eigenlijk niet gevraagd of ik er wel zou kunnen eten als ik een paar dagen van te voren zou reserveren maar daar leek het wel een beetje op.

Toen maar gebeld naar Ghandi en daar kon ik als veganist prima komen eten. Ik zou er zelfs nog kunnen kiezen uit meerdere gerechten. Dat dus gedaan. Ik kreeg al snel te horen dat ik nummer 17, 20, 21 of 22 kon kiezen van deze kaart http://gandhizwolle.nl/menu.htm Ik ben gegaan voor nummer 21. Mijn tafelgenoten namen nummer 15. Bij het opdienen werd mij ook nog verteld welke twee gerechtjes van nummer 15 ik eventueel ook zou kunnen proeven als ik dat wou. Het eten was lekker maar niet heel bijzonder. Ik had al snel het gevoel dat ik zelf ook vrij makkelijk het veganistische deel van dit restaurant zou kunnen runnnen met een grote pan rijst en een stel groenteprutjes... :) . Het zag er allemaal heel eennvoudig uit.

Leuk was dat er voor mij als veganist ook een toetje te kiezen was namelijk het mango-kinderijsje. :-D Smaakte goed.

Conclusie: een leuk klein restaurantje waar je ook zonder te reserveren makkelijk en redelijk snel een eenvoudige veganistische maaltijd kunt krijgen.

marjan

Bericht door marjan » ma nov 10, 2014 18:02

Dubbel gepost. Was nu ook weer niet nodig...

Plaats reactie