Vlam in de Pan Haarlem

Moderators: Rick, Martine, jet, Rorrim

Plaats reactie
Renee1137
Leefwijze: veganist

Vlam in de Pan Haarlem

Bericht door Renee1137 » do jan 10, 2013 18:57

Iemand ervaringen met dit vegetarische restaurant - qua vegan eten?
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Stokkie

Re: Vlam in de Pan Haarlem

Bericht door Stokkie » do jan 10, 2013 21:10

Jazeker! Het eten is in buffetvorm en bijna alles is vegan. Er staat bij de gerechten wat het is en je kunt het ook altijd vragen. Je betaalt per hoeveelheid die je opschept. Ik heb er een keer of 3 gegeten en vond het heerlijk. Helaas zijn er niet meer van dit soort restaurants in Haarlem.
~Shoot for the moon. Even if you miss it you will land amongst the stars.~

Renee1137

Bericht door Renee1137 » ma jan 14, 2013 17:06

Bedankt voor je hulp, dit is goed om te weten!

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Renee1137

Bericht door Renee1137 » vr jan 25, 2013 22:09

We zijn gister geweest en het was SUPER! Als je met een groep bent krijg je gewoon schalen op tafel, vet handig. Het was 19,50 p.p. voor een voorgerecht en hoofdgerecht. En het was echt heel lekker, en zo culinair knap gemaakt dat ik niet eens meer kan navertellen wat we allemaal hebben gegeten. Echt een aanrader.

Ook leuk: Je kunt er heel leuke eerlijke chocola en koffie kopen.

TonyJello

Bericht door TonyJello » vr jan 25, 2013 22:36

Leuk!

Sybine
Leefwijze: flexanist

Bericht door Sybine » vr jan 25, 2013 22:40

Dat mis ik hier in Friesland echt, leuke vega(n) restaurantjes om uit eten te gaan...

Gelukkig hebben we hier nog wel een paar restaurants die gerechten op de kaart hebben staan die (zo goed als) vegan zijn. Ik ga graag uit eten, maar sinds ik vegan ben vind ik het wel erg lastig :(

Ik wil ook in Haarlem wonen!

:D

Renee1137

Bericht door Renee1137 » wo sep 18, 2013 21:52

In Haarlem is ook pas het restaurant 100% veggie geopend. Wat in dit geval betekent, geen vlees vis of ei, maar wel zuivel. Ik vind het vooralsnog geen aanrader. Hier de recensie die ik voor Iens.nl schreef:

Lekker eten in dit restaurant met veel Indische opties. Maar de prijs/hoeveelheid verhouding vond ik wat mager. Het decor is wit en modern, meer een lunchroom als een 'gezellig' restaurant. Je moet er van houden.

Op de kaart stond aangegeven welke gerechten geheel plantaardig zijn (in ongeveer de helft van de gerechten zit namelijk zuivel; ei, vlees en vis gebruikt men niet), maar hier was totaal niet op te vertrouwen. Het had beter geweest als het dan helemaal niet aangegeven stond op de kaart, in plaats van foutief - dan hadden we er gewoon naar gevraagd. Erg verwarrend.

De karaffen water die voor ons klaar stonden bleken niet - zoals wij hadden aangenomen - gratis kraanwater te bevatten maar peperduur 'gevitaliseerd' water. Toen wij bij het ontvangen van de rekening onze verbazing uitspraken over het feit dat dit er niet bij vermeld was, werd excuses aangeboden, maar we mochten het nog steeds betalen. Niet erg servicegericht!

Opletten dus en niet op de kaart afgaan voor wat veganistisch is... En dan werd ons ook nog eens bijna de korting door de neus geboord waarmee ze geadverteerd hadden (voor de eerste maand). Dat was een 'foutje'. Geen goede service hier...

Fred

Bericht door Fred » ma jan 27, 2014 17:09

Inmiddels is Vlam in de Pan overgegaan op een ander concept: vier verschillende menu's (thema's). Allen voor 32,50 pp. Zie hun menu op de website: http://www.vlamindepan.nl/menukaart_VIP.pdf

Volgens mij is bijna alles veganistisch, maar de enkele zuiveldingetjes kunnen ze zonder moeite voor je "veganizen".

De smaakbeleving is subliem, de presentatie is prima, de bediening heel vriendelijk, maar...... de hoeveelheid voedsel is echt heel beperkt. Te beperkt voor ons. Na het verlaten van het restaurant hebben we nog serieus getwijfeld of we niet toch nog even een patatje zouden halen :(

Al met al een leuke ervaring maar echt te prijzig voor wat er geserveerd was. Jammer, want we kwamen speciaal terug voor de oude formule.

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » za jul 05, 2014 15:12

Afgelopen donderdag heb ik een sponsor diner meegemaakt in Vlam in de Pan.
Femke, de eigenaresse en haar leerling Iwan zijn beide naar Milaan vertrokken om te strijden voor de titel Vegan chef 2014 in het michelen sterren vegetarisch restaurant Joia!. Ze zijn tweede geworden! :P

Twee van de gerechten die meededen aan de wedstrijd werden donderdag ook geserveerd, waaronder:
http://4.bp.blogspot.com/-oc5LxcnbRMg/U ... ner+02.jpg

Uitgebreid verslag op mijn blog (Haarlem: Vlam in de Pan || Vegan Chef of 2014 Milaan)

Vlam in de Pan is overigens geen restaurant meer. Ze hebben nog zo nu en dan diner avonden, maar niet meer standaard openingstijden. Ze richt zich nu vooral op de VIP Health & Nutrition koksopleiding.
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

TonyJello

Bericht door TonyJello » ma aug 11, 2014 20:24

Renee1137 schreef:In Haarlem is ook pas het restaurant 100% veggie geopend. Wat in dit geval betekent, geen vlees vis of ei, maar wel zuivel. Ik vind het vooralsnog geen aanrader. Hier de recensie die ik voor Iens.nl schreef:

Lekker eten in dit restaurant met veel Indische opties. Maar de prijs/hoeveelheid verhouding vond ik wat mager. Het decor is wit en modern, meer een lunchroom als een 'gezellig' restaurant. Je moet er van houden.

Op de kaart stond aangegeven welke gerechten geheel plantaardig zijn (in ongeveer de helft van de gerechten zit namelijk zuivel; ei, vlees en vis gebruikt men niet), maar hier was totaal niet op te vertrouwen. Het had beter geweest als het dan helemaal niet aangegeven stond op de kaart, in plaats van foutief - dan hadden we er gewoon naar gevraagd. Erg verwarrend.

De karaffen water die voor ons klaar stonden bleken niet - zoals wij hadden aangenomen - gratis kraanwater te bevatten maar peperduur 'gevitaliseerd' water. Toen wij bij het ontvangen van de rekening onze verbazing uitspraken over het feit dat dit er niet bij vermeld was, werd excuses aangeboden, maar we mochten het nog steeds betalen. Niet erg servicegericht!

Opletten dus en niet op de kaart afgaan voor wat veganistisch is... En dan werd ons ook nog eens bijna de korting door de neus geboord waarmee ze geadverteerd hadden (voor de eerste maand). Dat was een 'foutje'. Geen goede service hier...
'100% Veggie Restaurant is sinds 31 maart 2014 gesloten

Het was een droom, die dreigde een nachtmerrie te worden… Na 6 maanden zijn we helaas alweer gesloten. De belangrijkste reden is dat we teveel, veel te veel lekker eten weg hebben moeten gooien, omdat er gewoon te weinig gasten kwamen…

We hopen dat je goed bij ons gegeten hebt. Je kunt ons nog steeds inhuren om een vegetarische catering voor je te verzorgen, op locatie dan, en niet meer in de Kleine Houtstraat 86 te Haarlem!

Tot ziens!'

Plaats reactie