vega dinnerclub groningen!

Moderators: Rick, Martine, jet, Rorrim

Plaats reactie
jojo
Leefwijze: veganist

vega dinnerclub groningen!

Bericht door jojo » wo feb 27, 2013 19:20

Wauw! Er is een nieuw initiatief in Groningen: De Vega Dinner Club!!! Gisteravond was de eerste keer en daar zijn mijn lief en ik heen geweest. Met 26 mensen waren we uit eten bij restaurant BlaBla in Groningen. Speciaal voor ons hadden ze een fantastisch 3 gangen menu voor ons bereid. Ze hadden goed hun best gedaan en het resultaat was er dan dus ook naar... :D Dit was de eerste keer dat dit werd georganiseerd en er waren meer aanmeldingen dan stoelen........ Een groot sukses dus...nu al ... :mrgreen: Het zal dan ook niet lang duren voordat er weer een nieuw restaurant is uitgezocht, die voor een grote groep veganistisch wil gaan koken :grin: Wat ik nu zo ontzettend leuk eraan vond, was dat ik bijna niemand kende en er een hoop vegetariërs en zelfs vleeseters tussen zaten, maar dat ze zeer geïnteresseerd waren naar een veganistisch eet en leefwijze. Hele leuke gesprekken heb ik gehad!!! Nou, kom daar maar es om bij de gemiddelde vleeseter....... Als er iemand van dit forum ook zin heeft om mee te doen (en je niet te ver weg woont), dan kun je een mail sturen naar Stephan: freepiggy@live.nl en dan word je bericht over de eerstkomende Vega Dinner, waar je je dan voor kunt opgeven. Niet onbelangrijk: Doordat we met een grote groep zijn: Het is niet duur! €20,- is te doen toch? :D Een leuk bericht van een blije Jojo :D !!!! ps en waarschijnlijk gaan we binnenkort ook beginnen met vega etentjes bij de mensen thuis! HA!

Mystique

Re: vega dinnerclub groningen!

Bericht door Mystique » wo feb 27, 2013 19:31

Blijft dat alleen in Groningen of gaan ze ook naar andere plaatsen? Klinkt leuk!

jojo

Bericht door jojo » do feb 28, 2013 11:46

Dit is een initiatief voor in Groningen, maar ik zou zeggen: You go!!!!! :mrgreen:

Mystique

Bericht door Mystique » do feb 28, 2013 12:27

Mag ik dan bij jou blijven logeren Jojo, dan maak ik er een leuk uitje van, hihi! :grin:

jojo

Bericht door jojo » do feb 28, 2013 12:41

Altijd welkom! :D

TonyJello

Vega Dinnerclub Groningen!

Bericht door TonyJello » do feb 28, 2013 12:54

:hungry2: Wat goed en wat leuk! :cheerie:

Marla

Bericht door Marla » do feb 28, 2013 14:34

In Amsterdam hebben ze ook zoiets, maar het bestaat pas net en ze zijn pas één keer gaan eten. Ik kon toen helaas niet.

Luna

Bericht door Luna » di mar 11, 2014 19:07

Ik haal maar even dit oudere topic naar boven toe... Wij gaan over een aantal weken een lang weekendje naar Groningen, en ik was benieuwd of iemand nog tips heeft. Ik ben vegan, mijn man is omni, dus liefst iets waar we allebei lekker kunnen eten. Ik heb restaurant Voilá al genoteerd uit een ander draadje, dat klinkt erg goed! Wel een stuk sjieker dan wij normaal gewend zijn, maar wie weet... Nog meer tips zijn van harte welkom, ook voor winkels e.d.

Framboos

Bericht door Framboos » di mar 11, 2014 19:58

Het hier boven genoemde Blabla vind ik lekker. Bij Smile sushi kun je vegan sushi, maar dat is afhalen. Daartegenover zit de videotheek waar ze professor Grunschnabel verkopen, ook kleine verpakkingen. Op de Vismarkt kun je bij Sumo sushi eten.

Thai Jasmine op het Gedempte Zuiderdiep maakt ontzettend lekkere curry's. (Dat is mijn nummer 1 momenteel.)

House of Spice hoor ik goede verhalen over, maar moet er nog steeds heen. Bij het Pannenkoekenschip kun je vegan pannenkoeken eten, maar daar ben ik ook nog nooit geweest. Brussels lof wil, als je even belt, ook altijd rekening houden met vegan eters. De zevende hemel heeft ook altijd wel wat vegans op de kaart staan (maar ik vond de porties altijd wat klein *bloos*). Kleine Moghul heeft ook lekker Indiaas.

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » di mar 11, 2014 20:17

Naast Voilà heb ik goede ervaringen met:
De Gulzige Kater (bistro) (blogje erover).
Eetcafe Schuitendiep (Frans, lijkt op Voilà, ook qua prijs) (blogje)
Restaurant Hemingway's (Zuid Amerikaans) (blogje)
Bij alledrie het even van te voren vragen bij de reservering.

Japans restaurant Hanasato (blogje)
Hier staan koude en warme voorgerechten op de kaart die al volledig vegan zijn. Daar hebben wij een aantal keuzes uit gemaakt.

Verder heb je inderdaad BlaBla, geen ervaring mee en De Zevende Hemel (te duur voor wat je krijgt).

Eens in de maand is er in Kult een vegan zaterdag, eenmaal meegemaakt (blog), hier vind je informatie over een eventuele volgende editie: https://www.facebook.com/HelinyaTheCreationist

Danielle van Le Gumo heeft ook een handig overzichtje:
http://www.legumo.nl/groningen-vegan/
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

Framboos

Bericht door Framboos » di mar 11, 2014 21:58

O, wat een fijn lijstje Dani! Ga de gulzige kater en Hanasato eens een keer uitproberen.

Banaan

Bericht door Banaan » do mar 13, 2014 7:32

Framboos schreef:Bij Smile sushi kun je vegan sushi, maar dat is afhalen. Daartegenover zit de videotheek waar ze professor Grunschnabel verkopen, ook kleine verpakkingen. Op de Vismarkt kun je bij Sumo sushi eten.
Smile sushi vind ik so far de lekkerste sushi die ik heb gehad uit de 6 verschillende plaatsen (niet allemaal in groningen) Zelfs beter van kwaliteit dan de sumo. Ik heb er trouwens wel is mensen zien eten aan de tafel, alleen wel lullig dat mensen die wachten dan moeten staan.

Ennem als vegetarier haalde ik noodles bij de shufubar (www.shufubar.nl) op de grote markt als ik lui was na college 's middags. Weet alleen niet of de sausjes die ze gebruiken vegan zijn. Maar daar kun je dus kiezen tussen rijst of noodles en extra (vlees)dingen die ze dr bovenop gooien maar ze hebben ook vega opties met groentes. Het is bij verre niet hoogwaardig uit eten maar wel lekker en budgetproof, als het vega ook vegan blijkt te zijn. De sushi daar is alleen wel veel te duur en way ranzig.

Luna

Bericht door Luna » di mar 18, 2014 18:36

Dank jullie wel voor alle tips! Ik heb een lijstje gemaakt en ga het eens op m'n gemakje bekijken. Heb nog even voordat we gaan. :)

Luna

Bericht door Luna » do apr 24, 2014 13:43

Afgelopen weekend dus in Groningen geweest, erg gezellig. Vrijdagmiddag nog over de bloemetjesmarkt gewandeld (was echt megadruk :shock: ). Ennn even over de biologische markt gewandeld, viel wat tegen want erg beperkt maar heb bij Vegan Mission toch een pakje Wilmersburger gescoord (wat is dat lekker spul zeg!). Gegeten hebben we de eerste avond bij Bronco's steakhouse, tja hoe verzin je het. Ze hebben ook vega gerechten op de kaart staan, waaronder een bladerdeegbakje gevuld met spinazie, champignons en noten. Best lekker, met wat frietjes erbij. Ze wisten zelf helaas ook niet zeker of het bladerdeeg vegan was, maar de andere vega opties waren beide met kaas dus die vielen toch al af (kaasje uit de oven en quiche met kaas). Heb de gok maar genomen dus en het viel niet tegen.

Tweede dag heel veel gewandeld en 's avonds hadden we geen zin meer om ver bij het hotel uit de buurt te gaan. Wij logeerden in het Asgard aan de Ganzevoortsingel. Prima hotel, ruime en schone kamer en een biologisch ontbijt (met zuivel, eieren en vlees maar ook met bio-broodjes en verse sapjes). Ik herinnerde mij een tip van hier over een goede Thai op het Zuiderdiep en ik had zin in curry dus heb manlief weten over te halen. Goede deal vond ik overigens: hij wou de avond ervoor naar het steakhouse, dus nu was ik aan de beurt. :wink: Ik had een groene curryschotel met (volgens mij) tofu en rijst. Mjammie!

Leuk weekendje gehad, moest alleen effe wennen dat ik niet overal gewoon kon lunchen. Veel broodjes kaas en soepen met balletjes of room helaas. Vegan lunchen schijnt lastiger te zijn dan avondeten. Maar al met al is het me best meegevallen. :)

Ananas

Bericht door Ananas » vr apr 25, 2014 21:08

Leuk! Ik heb laatst nog geluncht bij Bagels & Beans in Groningen, daar hebben ze altijd wel 1 vegan optie :-)

indra

Bericht door indra » di aug 12, 2014 22:19

Framboos schreef:Het hier boven genoemde Blabla vind ik lekker. Bij Smile sushi kun je vegan sushi, maar dat is afhalen. Daartegenover zit de videotheek waar ze professor Grunschnabel verkopen, ook kleine verpakkingen. Op de Vismarkt kun je bij Sumo sushi eten.

Thai Jasmine op het Gedempte Zuiderdiep maakt ontzettend lekkere curry's. (Dat is mijn nummer 1 momenteel.)

House of Spice hoor ik goede verhalen over, maar moet er nog steeds heen. Bij het Pannenkoekenschip kun je vegan pannenkoeken eten, maar daar ben ik ook nog nooit geweest. Brussels lof wil, als je even belt, ook altijd rekening houden met vegan eters. De zevende hemel heeft ook altijd wel wat vegans op de kaart staan (maar ik vond de porties altijd wat klein *bloos*). Kleine Moghul heeft ook lekker Indiaas.

Wat leuk, ik dacht er over vrijdag naar Jsamine te gaan. Heb je nog aanraders van het menu? Alternatief is de Japanner Janasato hier ook genoemd...

Framboos

Bericht door Framboos » vr aug 22, 2014 14:40

Nou... de aanrader is om vooral niet naar Thai Jasmine te gaan! Ze stoppen namelijk blijkbaar wél garnalenpasta in hun curry, vertelden ze de laatste keer opeens. (Er staat bij bijna al die curry's: vegetarisch, maar blijkbaar is alleen de toevoeging (tofu) vega.)

Ik hoorde goede verhalen over deze thai, vlak bij Gedempte Zuiderdiep:
http://www.chofah.nl/contact.html

indra

Bericht door indra » vr aug 22, 2014 18:36

goed om te weten, ik vraag het hier in de buurt wel altijd na, ze doen namelijk snel gemakkelijk 'oja, dat is geen probleem, dan laten we de vissaus weg'. Maar zit er dan geen garnalenpasta oid in... nu ja, Jasmine ging uit eindelijk ook niet door.

Framboos

Bericht door Framboos » vr aug 22, 2014 19:07

Een vriend van mij had het ooit nagevraagd en die is daar secuur in.

indra

Bericht door indra » vr jul 31, 2015 14:37

Framboos schreef:Nou... de aanrader is om vooral niet naar Thai Jasmine te gaan! Ze stoppen namelijk blijkbaar wél garnalenpasta in hun curry, vertelden ze de laatste keer opeens. (Er staat bij bijna al die curry's: vegetarisch, maar blijkbaar is alleen de toevoeging (tofu) vega.)

Ik hoorde goede verhalen over deze thai, vlak bij Gedempte Zuiderdiep:
http://www.chofah.nl/contact.html
Ik wilde hier net over gaan posten; misschien daar volgende week eten. Iemand ervaringen bij Cho Fah?

edit: in email wordt geantwoord dat ze gerechten veganistisch kunnen aanpassen. we zullen zien.

Plaats reactie