Niet-vega restaurants met goede service voor vegans

Moderators: Rick, Martine, jet, Rorrim

Plaats reactie
Renee1137
Leefwijze: veganist

Niet-vega restaurants met goede service voor vegans

Bericht door Renee1137 » vr mar 08, 2013 21:57

Ik dacht, ik creëer hier een topic voor bovenstaande establishementen. Want:
- Handig als je onverwacht of met erg koppige mensen uit eten moet.
- Restaurants die hun best doen voor vegans mogen best in het zonnetje gezet worden, goed voorbeeld doet volgen.

Ik draag aan:

Restaurant De Generaal in Baarn. Ik heb er nog niet gegeten, maar we gaan erheen met mijn schoonopa's verjaardag. We belden om te vragen of ze iets vegan voor ons konden verzinnen; blijkt de chefkok geheel geen uitleg nodig te hebben over wat veganisme inhoudt, hij was er 'erg bekend' mee! Ze hadden o.a. vegan kipstukjes van de Vegetarische Slager, en nee, de pindasaus is standaard niet met melk maar met kokosmelk, et cetera... Hij zou het in ieder geval meteen in de agenda zetten, dat we kwamen.

Wow! Wat makkelijk!
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Dani
Contacteer:

Re: Niet-vega restaurants met goede service voor vegans

Bericht door Dani » vr mar 08, 2013 22:35

Restaurant Voilá in Groningen, *hier* heb ik al een heel topic vol erover geschreven. Wil er al weer heen als ik de foto's weer terug zie :shock:
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

MoniqueS
Contacteer:

Bericht door MoniqueS » za mar 09, 2013 6:52

Eetcafé Spinoza in Leeuwarden, absoluut mijn favoriete eettent.
Als je van te voren belt dat je komt stelt de kok 3x3 gangenmenu voor je samen waarbij je uit alle drie de gangen kunt kiezen wat je eten wilt, echt ontzettend lekker, elke keer anders en goedkoop.
Ik eet suikervrij en ook dat is geen probleem.
Bel je een half uur van te voren is er ook een 3 gangen menu voor je, maar dan kun je niet kiezen.
Ik ben er al diverse keren geweest en echt, ik heb nog nooit zo lekker gegeten als daar, elke keer weer.
Ze hebben een knusse binnentuin, dus als het weer het toelaat eten we buiten.

Marcello
Leefwijze: vleeseter
Contacteer:

Bericht door Marcello » za mar 09, 2013 12:03

Wat dan wel handig is, zeker met "buitenlandse" koks, is het Vegan-Paspoort:
http://www.lekkerplantaardig.net/vgp/v-pas.htm

Print de pagina('s) die je denkt nodig te hebben uit en probeer deze bij de kok te krijgen ;).
"Je bent wat je eet!", zei de kanibaal die net een vegetariër had opgegeten.

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » za dec 21, 2013 17:23

Vorig weekend uit eten geweest in Eetcafe Schuitendiep te Groningen.
We hadden gekozen voor een zes gangen menu en de kok zou zijn best doen er een waar feestje van te maken en dat is absoluut gelukt! (we hebben het dus wel bij het reserveren ruim van te voren aangegeven). Wel wat prijziger, maar zeker waard.

http://2.bp.blogspot.com/-2nw953DXI-U/U ... diep06.jpg

Alle foto's van de gerechten en wat we kregen kun je op mijn blog lezen:
Plantaardigheidjes, Eetcafe Schuitendiep

Eetcafe Schuitendiep
Schuitendiep 70
9711 RG Groningen
woensdag t/m maandag vanaf 17.00 dinsdag gesloten

Mystique

Bericht door Mystique » za dec 21, 2013 17:58

Lemongrass in Oosterbeek. Ze hebben niet eens een vegetarische gerecht op hun kaart, maar kunnen toch heerlijke dingen voor je in elkaar flansen, zonder dat je er een week van te voren voor hoeft te bellen...

http://www.lemongrass.nu/

Martine
Moderator

Bericht door Martine » za dec 21, 2013 18:05

Ziet er leuk en lekker uit Dani. Vooral die amuze met waslijntje en rots, heel tof!

In Amsterdam is mijn favorite niet-vega restaurant momenteel Pomorosso op de Ceintuurbaan. Een heel goede Italiaan die zijn groentes kent. Ze hebben geen vegan gerechten op de kaart, maar de vegetarische opties zijn ook zonder kaas heerlijk (pompoen carpaccio vooraf, pizza met gegrilde groente, scroppino als toetje) en ze doen niet moeilijk als je vraagt of ze de kaas weg willen laten. De eerste keer dat ik er kwam met een etentje van mijn werk hadden ze nog nooit van veganisme gehoord, maar ze hadden het opgezocht in het woordenboek. :) Je hoeft bij de reservering niks te zeggen (wel reserveren, want het is er altijd druk), als je aan de ober uitlegt wat je wel en niet wilt komt het goed.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » za dec 21, 2013 18:13

Ga ik onthouden Martine, ik vind Italiaans heerlijk, maar weinig vegan opties in restaurants. DIt klinkt goed.
Martine schreef:Ziet er leuk en lekker uit Dani. Vooral die amuze met waslijntje en rots, heel tof!
Ja dat was een leuke verrassing, ze zijn erg creatief!

Renee1137

Bericht door Renee1137 » za dec 21, 2013 20:52

Geen restaurant maar wel super voor de lunch: Sappig in Haarlem. Een soort van sap/smoothiebar met veel vegan opties (raw taart, soepjes, broodjes). Raar genoeg dan weer geen sojamelk voor in de koffie, maar verder leuk.
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

sasvegan

Bericht door sasvegan » wo feb 19, 2014 14:37

Look in Arnhem.

Ik had vantevoren ('s middags, toen ik 's avonds daar ging eten) dat ik veganist ben en ik kreeg een overheerlijke maaltijd voorgeschoteld. Is alweer een tijdje geleden maar van wat ik me herinner was het een prachtig opgemaakt bord met een heel royale portie. Het was gemaakt met allemaal seizoensproducten, dus dat was op dat moment o.a. champignons, savooiekool, rode bieten, walnoten. erg smakelijk. De kok is niet veganistisch maar is erg gepassioneerd en staat overal voor open. Een echte aanrader!

MBVegan31

Bericht door MBVegan31 » wo feb 19, 2014 19:37

't Olde Regthuys in Elburg.
Toprestaurant! Wel even bellen van tevoren.
Ik kreeg een speciale menukaart met drie keuzes per gang: voor, hoofd en na..
En het leek allemaal heerlijk, hetgeen ik gehad heb was dat ook: heerlijk!
Laatst gewijzigd door MBVegan31 op do feb 20, 2014 9:52, 1 keer totaal gewijzigd.

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » wo feb 19, 2014 23:10

Elburg klinkt goed! We gaan daar vlakbij op vakantie binnenkort. Hoeveel kost een driegangenmenu daar?
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!

MBVegan31

Bericht door MBVegan31 » do feb 20, 2014 9:52

JudithK schreef:Elburg klinkt goed! We gaan daar vlakbij op vakantie binnenkort. Hoeveel kost een driegangenmenu daar?
ligt aan de gerechtjes, prijzen zijn gewoon per gerechtje.
Hoofdgerechten liggen gem. rond 20 euro, voor en na rond de 8 euro.

Brent

Bericht door Brent » wo aug 19, 2015 23:11

Woendagavond erg erg lekker vegan gegeten in het Golden Temple restaurant (nav een verjaardag), met zeer attente en ubervriendelijke bediening. Ook het toetje vanille-kokos-ijs was waanzinnig lekker evenals hun zelfgemaakte ice-tea. Mijn vleesetende neef was mee en die was zeer onder de indruk van de vele rijke smaken.
Ik ben niet snel enthousiast over restaurant-eten, maar hier wordt duidelijk met veel aandacht, kennis en liefde eten bereid.
Mooie manier om een dagje varen op het IJ af te sluiten. :-D
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

Lisa

Bericht door Lisa » do aug 20, 2015 20:29

Vandaag in drievliet geweest. Ze hebben nu ook 1 vegetarische optie. Een hamburger met frietjes (hamburger is een groenteburger) ik heb nagevraagd of hij vegan is, wilde de allergenen zien maar die map lag in een ander zaakje aan de andere kant van het park, ze hebben daarheen gebeld en ik heb gezegd dat ik allergisch ben voor ei en melk, ze zeiden dat er niks in zat dus heb de gok maar gewaagd en hem besteld.
Was super lekker, de burger was echt helemaal gevuld met grote stukken groenten en soort gepanneerd laagje eromheen, er zou ook zigeunersaus op komen maar omdat ik geen idee heb wat dat is heb ik gevraagd of ze dat eraf lieten, was geen probleem. (Iemand enig idee wat sigeunersaus is???)

Wel mega vullend, de patat heeft mijn dochtertje op gegeten en het zielige beetje sla dat ernaast lag hebben we laten liggen, hadden zelf bakjes met tomaat en komkommer en fruit bij ons.

jet
Moderator

Bericht door jet » wo sep 02, 2015 16:11

Als je een zigeunerschnitzel (dus schnitzel met zigeunersaus) besteld, dan krijg je een rode saus met paprika enzo erin. Die saus is niet altijd vegan (de schnitzel uiteraard niet), maar hij kan dus ook prima wèl vegan zijn (net zoals ketchup prima vegan kan, maar het niet altijd is)
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

indra

Bericht door indra » wo sep 02, 2015 21:41

heeft iemand hier gebruik gemaakt van de Albert H restaurant actie met vegan wensen?? Ik heb 2 volle kaarten en wil dit binnenkort gaan doen..

Morality

Bericht door Morality » do sep 03, 2015 11:35

Ik heb geen volle kaarten, maar ik hoor het wel graag als je vooraf nagevraagd hebt of een veganistisch menu mogelijk is bij het door jou gekozen restaurant.

Morality

Bericht door Morality » zo nov 08, 2015 17:46

Gisteren heb ik met een groep gegeten bij Sfizio (Italiaans eten, de rest at pizza) in Utrecht. Ik vond de service goed en het eten lekker. Mijn gerecht bestond uit twee delen:
1. Aardappelen met kruiden (ik denk tijm en/of rozemarijn), ui en olijfolie uit de oven.
2. Broccoli, pepers en knoflook.

De bediening had bij de kok nagevraagd dat er geen dierlijke producten aan de gistblokken/-vlokken waren toegevoegd om de deeg voor de pizza's te maken, maar voor de zekerheid koos ik toch voor een ander gerecht (ik weet daardoor niet wat er qua pizza's daar mogelijk is).

Plaats reactie