Vegan in Zeeland

Moderators: Rick, Martine, jet, Rorrim

Plaats reactie
Martine
Moderator

Vegan in Zeeland

Bericht door Martine » ma mei 05, 2014 8:42

Volgens mij zijn er nog geen topics over Zeeland of Zeeuwse steden, dus ik dacht, ik open er eentje! Ik ben opgegroeid op Walcheren en en mijn ouders wonen er nog, dus ik kom er regelmatig.

In het dorpje van mijn ouders is heel weinig te krijgen op vegan gebied afgezien van basisproducten zoals groente, bonen, granen en gelukkig Alpro zuivel. We gaan dus meestal even naar Middelburg om boodschappen te doen bij biowinkel De Tuin van Broeder Ludovicus (verrassend vegan friendly, echt een oase in de woestijn) en Jumbo en/of Albert Heijn.

Wie heeft er nog meer goede tips voor Zeeland? Biowinkels, restaurantjes, vegan clubjes etc.?
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Martine
Moderator

Re: Vegan in Zeeland

Bericht door Martine » ma mei 05, 2014 8:51

ambervanr schreef:
Martine schreef::Hoe is het om vegan te zijn in Zeeland? Mijn ouders wonen in Koudekerke, en de supermarkt daar verkoopt niet eens kikkererwten... Ik hoop dat in Vlissingen makkelijker is!
Ik haal al mijn fruit op de markt, dat is gelukkig recht voor mijn huis, en verder hebben ze hier de appie, jumbo, lidl, aldi en een kleine bio supermarkt! :) Ik red het dus gelukkig prima :) Ik vind het eerder lastig om mensen te vinden die ook veganistisch zijn en zich ook bewust zijn van wat ze eten etc... Hebben jullie dat ook en hoe vinden jullie dat? (y)
Heb je al op de buddy kaart van de Veganchallenge gekeken? Daar staan wel een paar Zeeuwse vegans op met wie je contact zou kunnen zoeken? Misschien kun je een facebook groepje oprichten ofzo? http://veganchallenge.nl/vegans-in-jouw-buurt/

Welke biowinkel is dat in Vlissingen? Ik ken eigenlijk alleen Ludovicus in Middelburg.

ambervanr
Leefwijze: veganist

Bericht door ambervanr » do mei 08, 2014 20:30

Dat is een eetwinkel het hof Welgelegen in het centrum van Vlissingen! Daar verkopen ze groente/fruit en ook dingen van Ekoplaza eigen merk. Heel fijn! :D

Martine
Moderator

Bericht door Martine » do mei 08, 2014 20:37

Oh leuk, daar ga ik dan ook eens kijken als ik weer in het Zeeuwse ben. :)

Ik moet ook nog eens uitvogelen waar je als vegan leuk uit eten kan in Middelburg of Vlissingen. Tips?

laFleur

Bericht door laFleur » zo mei 11, 2014 10:32

Ik ben in het weekend meestal op Walcheren, maar ken niet echt speciale restaurants. De site geeft Surabaya aan in Middelburg (http://www.surabaya.nl), maar dan zijn er vast meer restaurants die hun gerechten voor je kunnen aanpassen. Vegan clubjes zijn er volgens mij ook niet, maar wel een leuk idee misschien! ;)

Fruitig

Bericht door Fruitig » wo mei 21, 2014 7:17

Er zijn meerdere restaurants waar je goed vegan kunt eten, mits je het van te voren maar laat weten. Onlangs heb ik in Le Beau gegeten, zowel gluten vrij als veganistisch. In Goes heb je de Biodrome, een leuke biologische supermarkt waar veel vegan en glutenvrije voedingsmiddelen te koop zijn.
vegan with an edge!

Martine
Moderator

Bericht door Martine » wo mei 21, 2014 10:35

Fruitig schreef:Er zijn meerdere restaurants waar je goed vegan kunt eten, mits je het van te voren maar laat weten. Onlangs heb ik in Le Beau gegeten, zowel gluten vrij als veganistisch. In Goes heb je de Biodrome, een leuke biologische supermarkt waar veel vegan en glutenvrije voedingsmiddelen te koop zijn.
Heb je tips in Middelburg? Toen we nog vegetariër waren gingen we soms naar Panneke. Ik denk dat die best vegan friendly zou kunnen zijn, maar heb het nog niet geprobeerd.

Fruitig

Bericht door Fruitig » do mei 22, 2014 6:57

Beste Martine,

Nee, helaas niet v.w.b. Middelburg. Vlissingen wel: Soif. Hier wel eens goed veganistisch gegeten.
vegan with an edge!

franske
Leefwijze: vegetarier

Bericht door franske » za jun 14, 2014 1:54

Strandpaviljoen 't Schor te Paal (zeeuws-vlaanderen heeft naast 2 vegetarische maaltijden nu ook een Vegnaistische maaltijd.
Bij Sydney in Terneuzen kun je (volgens mij) ook veganistisch eten.

Martine
Moderator

Bericht door Martine » za jun 14, 2014 9:20

Thanks! Stiekem zijn er denk ik best veel restaurants met vegan opties. Bij mijn ouders op het dorp vond ik bijvoorbeeld een chinees met een paar vegan gerechtjes: http://www.orientalgarden.nl/

Martine
Moderator

Bericht door Martine » ma jun 23, 2014 14:30

Kersverse Vegan Facebook groep voor Zeeland en West-Brabant: https://www.facebook.com/groups/1431161747168911/

miepmans

Bericht door miepmans » ma aug 25, 2014 12:35

Ik sluit heel even aan :)
Mijn moeder woont in Kapelle (bij Goes) en vindt het allemaal nogal lastig.
Ze heeft de Biodrome al gevonden en ik heb haar de laatste keer 2 toko's laten zien.

Iemand nog tips voor uit eten in omgeving Goes?

Plaats reactie