Efteling

Moderators: Rick, Martine, jet, Rorrim

Plaats reactie
medjool
Leefwijze: veganist

Efteling

Bericht door medjool » ma jun 08, 2015 10:27

Hoi

deze zomer gaan we voor 3 dagen naar de Efteling. Omdat drie dagen met lunchpakket misschien wat kunnen gaan vervelen vroeg ik me af of er vegan opties zijn ginder?
- vegan ijs?
- vegan snacks?
- volwaardige vegan gerechten (rijst, tofu, groentjes,... / vegan pasta / ..).

We gaan met een omni koppel en hun twee vrienden, en natuurlijk wil ik zo goed mogelijk ingelicht zijn wanneer de kinderen collectief om ijsjes gaan zeuren en zo. Niet zo makkelijk om je eigen kinderen dingen te ontzeggen als de andere kinderen die mee zijn wel iets lekkers krijgen. Sowieso nemen we vanalles mee, maar soms is het wel leuk om ter plaatse iets te kunnen kopen, al is het maar een waterijsje of zo.

Bedankt!

Lisa

Re: Efteling

Bericht door Lisa » di jun 09, 2015 9:07

Ik weet dat ze deze verkopen in de efteling:
http://potato-chips-twister.nl/wp-conte ... ages-3.jpg
Aardappelchips. Kan het niet met 100% zekerheid zeggen maar volgens mij is dit vegan.
Gewoon aardappel. Je kunt er 3 verschillende smaken uit kiezen, gewoon met zout, bbq en kaas.

Dino

Bericht door Dino » do jun 23, 2016 22:24

Ik logeer al een paar jaar 4 nachten in Bosrijk in de Efteling - 3 keer als omnivoor, 1 keer als vegetariër. Dat laatste was bijzonder makkelijk overigens. Ik ga deze zomer weer en ik ben me aan het verdiepen in de restaurants waar we normaal eten. Bij Raveleijn hebben ze een vegetarische optie en denken ze veel mee, ik denk dat als je daar gaat reserveren dat ze er totaal geen moeite mee hebben om je gerecht aan te passen - twee jaar geleden hebben ze zelfs een pannenkoek gebakken voor mijn schoonbroer met autisme die overstuur was. Het is wel vrij duur daar.

Ik heb vandaag de Efteling gemaild over de opties bij het pannenkoekenrestaurant, ik laat het weten als ik bericht terug heb. Verder kan je bij het theater een lopend buffet krijgen - niet fantastisch maar wel met veel groenten. Er is een pastarestaurant waar je de kaas kan weigeren, maar ik weet niet of de saus zelf vegan is, dat zou je kunnen vragen. Ze verkopen ook vegetarische burgers bij de Bob, daar zou je ook moeten vragen of die vegan zijn omdat ik er dus nog niet ben geweest sinds mijn overgang.

Bij Station de Oost kan je fruitsalades krijgen en ze verkopen op meer plekken in het park watermeloen en aardbeien. Wel echt vreselijk prijzig.

En tja verder gewoon patat met ketchup vrees ik! En die Eigenheymers en waterijs.

Ik hoop dat je er wat aan had. Ik heb veel Efteling expertise maar nog niet zo veel vegan expertise :D

Martine
Moderator

Bericht door Martine » vr jun 24, 2016 7:54

In de facebookgroep Vegan Nederland is iemand die bij de Efteling werkt. Ik heb even haar informatie gekopieerd.

Entree
Vrolijke Noot: Friet
Restaurant applaus: vragen naar mogelijkheden,evt pasta of pizza mogelijk, niet zeker

Anderrijk
Seylend Fregat/Casa Caracol: Croky Chips, Nachos met Salsa-Saus, Popcorn, Suikerspin, slush-puppie, nootjesmix
Steenbok: Friet, churros
Octopus: pasta met rode saus, self-service mogelijkheden

Marerijk
Kleyne Klaroen (Sprookjesbos): Croky Chips, Lollies
Gelaarsde Kat: suikerspin, popcorn
Smulpaap: friet
Witte paard: self-service, vragen naar mogelijkheden, friet
Wapen van Raveleijn: vragen naar mogelijkheden
Droomvlucht: eigenheymer
De soete inval: diverse soorten snoep

Reizenrijk
Welkom/Ballonvaarder/Globetgrotter: vragen naar mogelijkheden, self-service
Toko Pagode: Rijst/Noodles met wokgroenten

Ruigrijk
Station de Oost: Friet, Stokbroodje met niks of evt salade met couscous bij Verse Oogst (navragen), nootjesmix, fruitijs, eigenheymer,
Kombuys: Suikerspin, popcorn, chips, slush-puppie, nootjesmix
Meermin: Friet
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Dino

Bericht door Dino » vr jun 24, 2016 17:47

Dat is erg nuttig voor mijn vakantie, bedankt!

Dino

Bericht door Dino » ma aug 15, 2016 17:16

Ik heb uiteindelijk na mijn vakantie goede en slechte ervaringen gehad betreft veganistisch eten in de Efteling. We zijn elke dag uit eten geweest in verschillende restaurants en ik zal hieronder even beschrijven wat ik heb gegeten

Bij het pannenkoekenrestaurant kon ik de tomatensoep nemen, maar dat is een klein voorgerechtje dus ik heb daarna nog patat moeten kopen. Jammer, ze hadden nml wel lactosevrije pannenkoeken, maar niet zonder ei. Bij de Globetrotter hebben ze een salade in elkaar geïmproviseerd met ingrediënten van andere gerechten, wat erg lekker en érg veel was. Je kreeg twee dikke plakken donker brood met verschillende groenten, ik weet het niet meer uit mijn hoofd wat precies. Maar het was zoveel en ik kreeg het nauwelijks op :lol:. Daarna heb ik fantastisch gegeten bij het Wapen van Raveleijn, waar je drie gangen vegan kan eten. Je moet hier wel van te voren reserveren en het aangeven. Het voorgerecht was wel oké, je kreeg een salade en je kan het gemeenschappelijke brood eten, maar de salade was vnl rucola met weinig topping. Daarna krijg je echter een heerlijke aubergine uit de oven gevuld met ratatouille. Ook grote porties. Als toetje hebben ze een fruitsalade in een schattig klein pannetje. Donderdag at ik bij de Toko Pagode. Echter zijn geen van de noedels vegan want er zit overal ei bij in, je kan alleen de witte rijst nemen. Dat vond ik jammer want ik ben juist gek op noedels en mihoen en minder op rijst, maar ach. Ze gaven me echt een heel karig schepje groente met kokosmelk waardoor je bijna enkel droge rijst had. De rest vd familie had wel flinke toppings, dus misschien had ik gewoon pech. Op vrijdag at ik bij Restaurant Applaus, daar kan je alleen de Spaghetti Aglio Olio eten als ze de parmezaanse kaas eraf laten. Er zit denk ik kaas in de standaard tomatensaus want je kan dus niks daarmee bestellen en dus ook geen pizza. Het was wel oké maar ik vind pasta met alleen olijfolie en knoflook zelf niet zo.

Voor lunch nam ik vrij veel zelf mee, soms kocht ik wat churros, patatjes of fruit.

Naast friet wat in de post hierboven staat beschreven kan je ook de bamischijf eten in de Efteling :mrgreen: Ik heb het nagevraagd, ze zijn vegetarisch en ik mocht het kaartje nalezen met allergeneninformatie en er zit geen melk of ei in.

Ik hoop dat iemand er wat aan had voor als ze ook naar de Efteling gaan en daar willen eten :grin:

Plaats reactie