Ik ben op zoek naar een uitstekende Blue Zone diëtist

Heeft u algemene vragen op het gebied van veganisme?

Moderators: Rick, Martine, jet, Rorrim

Plaats reactie
Thijmen
Leefwijze: vleeseter

Ik ben op zoek naar een uitstekende Blue Zone diëtist

Bericht door Thijmen » za jan 09, 2016 15:59

Na jarenlang verschillende voedingsvisies gevolgd te hebben, ben ik recentelijk zeer geïnspireerd geraakt door die van de zogenaamde Blue Zones, de vijf gebieden in de wereld waar de hoogste percentages van mensen met een leeftijd van boven de 100 wonen.

Hoewel hun succes tot deze hoge leeftijd mogelijk natuurlijk ook door andere factoren bepaald wordt, zie ik geen reden om hun dieet niet als het meest gezonde te beschouwen.

Terwijl ik me ervan bewust ben dat zij ook vlees weten, ga ik ervanuit dat mijn vraag geenszins misplaatst op dit forum, aangezien hun vleesinname zeer, zeer minimalistisch is en voor het overgrote gedeelte bestaat uit vegenistisch voedsel.

Na het boek The Blue Zones gelezen te hebben, kwam ik echter tegen het probleem aan hier geen precieze, kwantitatieve gegevens ten aanzien van het dieet aan te treffen. Ik mis hierin bijvoorbeeld het onderscheid tussen vrouwen en mannen, de verschillende leeftijden, verschillende gewichtsklasses. Ook staan er bij recepten vaak geen hoeveelheden vermeld.

Andere boeken, met meer handvaten over dit dieet heb ik helaas niet kunnen vinden.

Tegelijkertijd zou ik mijzelf hierin veel tijd besparen door me te laten begeleiden door een heel goede diëtist.

Mijn vraag is dus of iemand misschien een diëtist weet die me hierbij zou kunnen helpen. Ik besef dat het waarschijnlijk niet gewenst is reclame te maken, dus een kort berichtje via de PM zou ook helemaal goed zijn.

Bij voorbaat vriendelijk dank.

Met vriendelijke groet,

Constantijn

Thijmen
Leefwijze: vleeseter

Re: Ik ben op zoek naar een uitstekende Blue Zone diëtist

Bericht door Thijmen » za feb 20, 2016 13:21

Ondertussen heb ik een diëtist getipt gekregen door de Nederlandse diëtetiekvereninging. Overigens ben ik zelf afgestapt voorlopig na het lezen dat er rekening wordt gehouden met mogelijke belangen van de deskundigen die meewerken aan het opstellen van nieuwe voedselrichtlijnen.

Mocht iemand alsnog willen weten welke diëtist het is, laat het gerust weten.

Plaats reactie