30 Days Challenge

Heeft u algemene vragen op het gebied van veganisme?

Moderators: Rick, Martine, jet, Rorrim

Plaats reactie
Vervelend

30 Days Challenge

Bericht door Vervelend » wo jul 26, 2017 13:32

Ik ben compleet nieuw in dit wereldje (als ik het zo ma noemen :roll: ), en wil minimaal 30 dagen een veganistisch dieet gaan volgen om hier toch eens kennis mee te maken.

Qua avond eten denk ik dat ik er wel uitkom, gezien ik best wel graag in de keuken te vinden ben 's avonds. Waar ik voornamelijk tegen op kijk is hoe ik het over dag ga opvullen.

Ik werk redelijk veel en ben daarom vaak van huis. Ik werk overigens buiten, het is voor mij min of meer de gewoonte dagelijks langs de supermarkt te rijden en daar mijn eten te halen.

Ik vraag mij daarom af of jullie wat tips hebben om over dag makkelijk veganistisch te kunnen blijven eten.

Voor mij was voorheen de gewoontje brood met kipfilet en sambal, een croissantje of een maaltijd salade te halen. Meeste dingen bevatten naast vlees vaak dus ook roomboter of melk.

Laat me graag wat weten haha :-D

Martine
Moderator

Re: 30 Days Challenge

Bericht door Martine » wo jul 26, 2017 16:22

Welkom Harold! Je bent niet Vervelend hoor :-D

Bij welke supermarkt haal je meestal je lunch? Veel supermarkten hebben wel wat opties voor vegan maaltijdsalades (vooral Jumbo en AH, wel minder keus dan met vlees uiteraard). Gewoon brood en harde broodjes zijn ook vaak vegan. Je kunt dan ook broodbeleg kopen zoals hummus, pindakaas, tapenade, vegan paté (AH en Jumbo), vegan boterhamworst (AH) etc. Jumbo heeft soms vegan Wilmersburger 'kaas'plakjes. AH heeft ook vegan 'kipsaté' broodjes en focaccia. Bij Jumbo is het Friese suikerbrood vegan.

Ken je de VeganChallenge al? https://veganchallenge.nl/

En mijn blogs (zie onder)? Gewoon Vegan is voor producten, Vegetus voor recepten.

Succes! Als je nog meer vragen hebt mag je ze altijd stellen. (y)
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Vervelend

Re: 30 Days Challenge

Bericht door Vervelend » wo jul 26, 2017 21:06

Bedankt voor je reactie :P Ik haal inderdaad boodschappen bij die twee supermarkten dus ga morgen eens lekker rond snuffelen, van die challenge had ik nog niet gehoord, ik ga me ook zeker inschrijven! Ben echt ontzettend benieuwd naar de komende tijd :grin:

Plaats reactie