Waarom veganist geworden?

Heeft u algemene vragen op het gebied van veganisme?

Moderators: Rick, Martine, jet, Rorrim

Plaats reactie
Katrien1979

Waarom veganist geworden?

Bericht door Katrien1979 » ma aug 28, 2017 13:12

Misschien dat er hier al een topic over is, ik heb snel even gezocht maar kon het niet vinden (of heb er straal overheen gekeken).
Maar ik ben wel benieuwd hoe jullie de keus hebben gemaakt om veganist te worden.
Ik ben sinds eind juni pas vegetarisch geen eten en doe in oktober mee met de challenge om 100% veganistisch te gaan leven.
Ik woonde altijd dicht bij mijn werk, maar moet sinds ruim een jaar ivm een verhuizing 45 minuten in de auto zitten om op het werk te komen.
Ik rijd nu ook over de snelweg en ik werd (word nog steeds eigenlijk) zo treurig als ik die volgepropte veewagens zie rijden.
Vooral als er zo'n snoezige varkenssnuit naar buiten steekt of de veren je om de oren vliegen omdat er een eind voor je een kippentransport rijdt.
Daardoor ben ik me er in gaan verdiepen en kwam er al vrij snel achter dat vegetarisch voor mij niet genoeg is om het dierenleed iets te verzachten.

Wat heeft jullie bewogen om een andere levensstijl te kiezen?

@rno
Leefwijze: veganist

Re: Waarom veganist geworden?

Bericht door @rno » ma aug 28, 2017 15:54

Hoi Katrien,

Ik was al vegetariër sinds geboorte, dus die stap hoefde ik niet te nemen.

De weg naar het veganisme heeft wat langer geduurd. Geleidelijk aan heb ik eieren, melkproducten en uiteindelijk kaas uit m'n menu geschrapt en ben nu volledig vegan. Mijn vrouw en mijn inwonende dochter zijn mij gevolgd en dat maakt het gezinsleven een stuk makkelijker.

@rno
Zodra je vega wordt, moet je een strijd voeren met je smaak en met je sociale omgeving. De meeste mensen op dit forum hebben die strijd gewonnen.

Katrien1979

Bericht door Katrien1979 » ma aug 28, 2017 17:22

Dat is ideaal ja. Als iedereen in huis er hetzelfde over denkt. Ik ben al heel blij dat mijn man al een stuk minder vlees eet (zelfs zegt dat hij zich daar lichamelijk beter bij voelt) en wie weet doet hij in oktober gezellig met me mee.

Rorrim
Moderator

Bericht door Rorrim » za sep 02, 2017 11:28

Tijdens een periode van religieus vasten ben ik tot het inzicht gekomen dat al het leven heilig is. Voorheen was ik een fanatiek vleeseter die vegetariërs belachelijk maakte.
Veganisme bewijst de redelijkheid temidden van waanzin.

@rno

Bericht door @rno » za sep 02, 2017 17:11

"Eerbied voor het leven" - Albert Schweitzer (1875-1965)
Zodra je vega wordt, moet je een strijd voeren met je smaak en met je sociale omgeving. De meeste mensen op dit forum hebben die strijd gewonnen.

Plaats reactie