wat mis je NIET

Heeft u algemene vragen op het gebied van veganisme?

Moderators: Rick, Martine, jet, Rorrim

Plaats reactie
Anna

Re: wat mis je NIET

Bericht door Anna » wo mei 07, 2008 19:49

Boukje schreef:
(wat ik wel mis, is een broodje BLT (met bacon er op dus, sorry mensen), en kaas ook daarom eet ik dat nog (wel steeds minder) en met vegetarisch stremsel. Ik doe mijn best om het af te bouwen :grin: )
ik vond dit vroeger ook heerlijk, en ik heb een super vega-variant gevonden: hard opgebakken plakjes seitan, met extra zout. misschien dat je het ook wel lekker vind?

ik mis karnemelk wel, ik vond het superlekker vroeger. ik meng nu vaak een beetje soyamelk met yofu, of een beetje azijn (ugh, klinkt goor).

wat ik niet mis is vlees, gewone melk en eieren. vies idee, vieze smaak...

Art

Bericht door Art » wo mei 07, 2008 20:37

Vlees en vis mis ik niet, ik kan me ook echt niet herinneren hoe het smaakt. Ik dacht dat ik de kaas wel zou missen, maar de laatste paar keren dat ik kaas at vond ik het echt niet lekker. Terwijl ik toch altijd veel kaas heb gegeten :? . Eieren, gekookt of gebakken heb ik vroeger ook met plezier gegeten, maar daar was ik al mee gestopt voor ik het 'veganzijnisgoed.nietteextreem'-idee in m'n kop kreeg. Dat was geen bewuste abrupte stop dus mis ik het ook niet. Melk mis ik ook niet en als ik het wel mis, mis ik de sojamelk, niet de koemelk. http://www.veganisme.org/phpBB3/images/ ... iggrin.gif

Valt me erg mee nu ik er over na denk, dat ik zuivel en ei totaal niet mis. http://www.veganisme.org/phpBB3/images/ ... _smile.gif En ik zal hier maar niet zeggen wat ik wel mis, is gelukkig ook niet zo veel.

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » wo mei 07, 2008 21:12

ik mis sowieso eigenlijk niks, maar waar ik ZEKER blij mee ben om nooit meer te eten:
draadjesvlees zo taai dat je na een halfuur kauwen alleen nog een smakeloze onverteerbare substantie overhebt en uggghhhhrrr *bibber*

Sakura
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Sakura » wo mei 07, 2008 21:36

wat is draadjesvlees?
is dat iets als stoofvlees of biefstuk (mis ik in elk geval niet, en ook geen ander vlees/vis/ei/melk)

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » wo mei 07, 2008 21:39

Ik weet eigenlijk niet precies, alleen dat dat is waar ze hachee van maken. En dat het vaak niet te kauwen is.

Sakura
Contacteer:

Bericht door Sakura » wo mei 07, 2008 21:46

hachee?
EDIT: ik denk dat wij het stoofvlees noemen

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » wo mei 07, 2008 21:49

Dat is... draadjesvlees met ui?

aan mij heb je niks :)

jet
Moderator

Bericht door jet » wo mei 07, 2008 22:35

wat ik niet mis:
-van die bloederige hompjes op je bord (ik geloof dat het biefstuk heet)
-van die stukjes leer waar je een uur op moet knagen (geen idee, maar al het vlees dat mn moeder klaarmaakt smaakte op die manier volgens mij)
-frikandellen (speciaal) enzo, brrrr
-barbecues met ongaar vlees, en andere smerige zooi... brrrrr (en bovendien veelal erg verspillend, omdat er altijd teveel is, en ladingen spul weggeflikkerd wordt)
-van die maaltijden met draadjes die je een paar uur later nog tussen je tanden weg moet peuteren, en die na tijdje kauwen nog niet weg te krijgen zijn
-.....

wat ik wel mis zijn de echte frisse puddinkjes (die met soja vind ik vaak wat weeig), de bamischijf en de echte oude kaas.... (van die brokjes stevige kaas).
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

onderdezon
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door onderdezon » do mei 08, 2008 18:03

ik mis geen vlees en vis. want dat eet ik al heel lang niet meer
maar ik mis wel kaas en dat eet ik soms nog wel eens. maar ik heb gelezen dat er ook vegenistische kaas bestaat dus dat wil ik een keer gaan proberen dan kan ik helemaal veganistisch worden :grin:

LouLou

Bericht door LouLou » za mei 10, 2008 13:22

Vla en kaas! ik zie ze al wegtrekken op mijn heupen:D

Wen

Bericht door Wen » zo mei 11, 2008 12:48

Ha, shin dat vind ik goed gezegd. Er zijn idd lekkere niet vegan dingen, maar wie wil er nu verantwoordelijk zijn voor al dat lijden dat er aan vast hangt, dan liever vegan hoor

Jippia

Bericht door Jippia » ma mei 26, 2008 7:49

Bonnie schreef:draadjesvlees zo taai dat je na een halfuur kauwen alleen nog een smakeloze onverteerbare substantie overhebt en uggghhhhrrr *bibber*

Nee, dat mis ik ook niet. Brrr

charlotte

Bericht door charlotte » wo sep 03, 2008 18:34

ik mis bijna niets. ik ben al heel mijn leven vegetariër. dus de overstap naar veganisme was wel makkelijk!

Plaats reactie