kaarsen

Heeft u algemene vragen op het gebied van veganisme?

Moderators: Rick, Martine, jet, Rorrim

Plaats reactie
Ineke

Re: kaarsen

Bericht door Ineke » di mei 11, 2010 20:08

Zoals ik al eerder zie kun je misschien beter van die nep dingen op batterijen gebruiken, of indirekte verlichting, of spaarlampen 3 watt flame. ik zet al 20 jaar geen kaarsen meer neer afgezien van de schadelijkheid nemen ze ook zuurstof weg en kunnen brand veroorzaken.

* die nep waxinelichtjes flikkeren alleen te frekwnent vind ik.ik koop die weer niet omdat ze vaak knoopcel batterijen gebruiken en die zijn (nog) niet herlaadbaar, het is ook altijd iets . . . :roll: :grin:
Maybe There's a world where we don't have to run, And maybe There's a time we'll call our own Livin' free in harmony and majesty . . . Uit: Maybe van Thom Pace http://www.youtube.com/watch?v=z9VgJAdMTZc

Ananas
Leefwijze: veganist

Bericht door Ananas » di mei 11, 2010 20:30

Ja, die zijn ook ideaal als je huisdieren hebt!

rik23
Leefwijze: veganist

Bericht door rik23 » di mei 11, 2010 22:40

Ineke schreef:Zoals ik al eerder zie kun je misschien beter van die nep dingen op batterijen gebruiken, of indirekte verlichting, of spaarlampen 3 watt flame. ik zet al 20 jaar geen kaarsen meer neer afgezien van de schadelijkheid nemen ze ook zuurstof weg en kunnen brand veroorzaken.

* die nep waxinelichtjes flikkeren alleen te frekwnent vind ik.ik koop die weer niet omdat ze vaak knoopcel batterijen gebruiken en die zijn (nog) niet herlaadbaar, het is ook altijd iets . . . :roll: :grin:
er zijn lava en andere sierlampen die ik mooi vind maar ik vind kaarsen met hun langzaam zakkende vlammetje nou eenmaal leuk. ik kan er wat mee spelen en het mijn kamer wordt er zo lekker warm door.

maar als mijn longen van binnen nou net zo grijs zijn geworden als mijn plafond..... brrrr, ik moet er niet aan denken!

Ineke

Bericht door Ineke » do mei 13, 2010 18:58

Bij alles wat je verbrandt krijg je in meer of mindere mate giftige stoffen zoals roet, koolmonoxide, etc. ook bij soja kaarsen of plantaardige olie, alleen zal het daarbij wat minder zijn.
Maybe There's a world where we don't have to run, And maybe There's a time we'll call our own Livin' free in harmony and majesty . . . Uit: Maybe van Thom Pace http://www.youtube.com/watch?v=z9VgJAdMTZc

Plaats reactie