docu films over veganisme, dierenrechten etcc

Heeft u algemene vragen op het gebied van veganisme?

Moderators: Rick, Martine, jet, Rorrim

Plaats reactie
Sic
Leefwijze: veganist

docu films over veganisme, dierenrechten etcc

Bericht door Sic » zo jun 01, 2008 8:13

Hallo!

elke dinsdag kook ik voor het veganistische eetcafe bij ons thuis. Erg leuk en gezellig, maar volgens mij ben ik vaak de enige aanwezige veganist. Mensen vinden het eten over het algemeen erg ok (geloof ik), maar ik zou ze wat meer uitleg willen geven waarom we nou veganistisch koken en wat het precies inhoud!

Hebben mensen tips voor interessante info films over veganisme, dierenrechten, hoe slecht is de mac etccc.
En weten jullie waar ik misschien infofoldertjes kan bestellen?
Of actiegroepen/mensen die zelf al info avonden houden zijn ook welkom!! (daarmee kunnen we de deal maken van gratis eten en drinken en treinkaartje vergoeding)

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen!!

raymond

Re: docu films over veganisme, dierenrechten etcc

Bericht door raymond » ma jun 02, 2008 0:30

je kan ze bijvoorbeeld ''earthlings'' laten zien, of ''meet your meat''

foldertjes kan je bijvoorbeeld krijgen bij RespectvoorDieren, Antiedierproeven Coalitie, BiteBack, NVV (bij dit forum eventjes de site zoeken dus :P), PETA en nog zo vanalles.. en deze organisaties kan je dus ook contacteren wel om een infoavond te geven ;)

Framboos

Bericht door Framboos » ma jun 02, 2008 6:46

Denk je niet dat dit je gasten heel erg afschrikt?

raymond

Bericht door raymond » ma jun 02, 2008 8:40

Framboos schreef:Denk je niet dat dit je gasten heel erg afschrikt?
als je het op een juiste manier brengt moet het best doenlijk zijn... niet meteen de meest gruwelijke beelden laten zien.. maar een spreker aan het woord laten bijv. lijkt me wel kunnen
of van te voren aankondigen dat er een film/documentaire getoond gaat worden ;)

xmarloesx
Contacteer:

Bericht door xmarloesx » ma jun 02, 2008 12:03

in earthlings zitten toch best heftige beelden? ik heb hem zelf nooit gekeken, ik denk dat ik daar zoniet blij van word.. maar een vriend van me wel en hij vond ook dat je als veganist jezelf niet hoefde te pijnigen..

ik denk dat je op een subtielere manier mensen al veel duidelijk kunt laten maken... en super size me laat toch iets zien over de mac?? heeft niet echt met veganisme te maken maar dat heeft wel veel vrienden van me aangezet niet meer naar de mac te gaan aangezien er zoveel troep bij in gedaan word..

Wen

Bericht door Wen » di jun 03, 2008 18:50

Leg gewoon wat verschillende folders ergens, die de mensen vrijblijvend kunnen inkijken. Dan kunnen ze je er zelf over aanspreken of kan je er enkele meegeven, als ze er na vragen. Voordeel hiervan, is dat ze thuis nog iets in hun handen hebben om verder over na te denken of op te zoeken op de website. Vraag er bij Peta of Bite Back. Ik vind het trouwens super dat je dit wil doen. Ik hoop dat je enkele mensen hun hart kan bereiken (y)

Sic

Bericht door Sic » di jun 03, 2008 20:43

Bedankt voor de reacties!

Folders wil ik zelf meer als aanvulling hebben, maar juist wel films laten zien. Of het afschrikt doet me er niet heel erg toe, persoonlijk vind ik dat er veel mensen zich helemaal niet zo bewust zijn van alles. Een beetje confrontatie kan geen kwaad, het enige is dat het geen uber propagandistische films moeten zijn, geloofwaardigheid is ook wel belangrijk. Er komen bij ons zelfs vrij veel vleeseters. Ik verwacht niet dat ik mensen ga 'bekeren' en dat is in principe ook niet mijn eerste intentie. Ik heb eerst ook heel lang rondgelopen met het idee om vegan te worden, maar heeft t wel even geduurd voor het daadwerkelijk zo ver was. Het is meer dat ik duidelijk wil maken waarom ik zo leef, waarom we het eetcafe zo doen (veganistisch, zo veel mogelijk biologisch). Mensen moeten zelf maar kijken wat ze er mee doen.
Plus dat ik het voor mezelf ook interessant vind, er valt nog zo veel te leren!

Voor mensen uit omgeving leiden: kom eens langs op de dinsdagavond! Kan mailen voor info: mydyingsic@hotmail.com" target="_blank

Wen

Bericht door Wen » wo jun 04, 2008 12:04

veglife

Bericht door veglife » wo jul 02, 2008 12:36

xmarloesx schreef:in earthlings zitten toch best heftige beelden? ik heb hem zelf nooit gekeken, ik denk dat ik daar zoniet blij van word..
Net een stuk van gezien, wat een gruwel.......... :cry:

Wen

Bericht door Wen » wo jul 02, 2008 13:04

Ik kijk daar niet naar naar zo'n dingen. Ik weet hoe het er in de slacht enzo aan toe gaat. En eens zoiets bekijken is genoeg voor 10 jaar. Ik vind het belangrijk om positief en optimistisch in het leven te staan. En zoiets bekijken zuigt dat weg :cry: :cry:

veglife

Bericht door veglife » wo jul 02, 2008 14:33

Wen schreef:Ik kijk daar niet naar naar zo'n dingen. Ik weet hoe het er in de slacht enzo aan toe gaat. En eens zoiets bekijken is genoeg voor 10 jaar. Ik vind het belangrijk om positief en optimistisch in het leven te staan. En zoiets bekijken zuigt dat weg :cry: :cry:
Klopt, het kan ontzettende woede en negativiteit oproepen.

vegalan

Bericht door vegalan » vr sep 05, 2008 13:09

Earthlings heeft wel heftige beelden, maat ik heb jaren geleden een documentaire op tv gezien welke nog gruwelijker was om te zien. Helaas weet ik niet meer welke dat was.

Je kan natuurlijk ook filmpjes van Youtube gebruiken om te laten zien wat veganisme is en waarvoor je het bent. Het hoeven niet allemaal afschrikwekkende beelden te zijn.

http://nl.youtube.com/watch?v=hMpHF2a-I ... re=related
http://nl.youtube.com/watch?v=Scb690898 ... re=related
http://nl.youtube.com/watch?v=DeGz-GYYz ... re=related
http://nl.youtube.com/watch?v=VIjanhKqV ... re=related
http://nl.youtube.com/watch?v=IzOomhUMNb8

zo zijn er nog veel meer!

.

Plaats reactie