vleesvervangers: jack fruit

Heeft u algemene vragen op het gebied van veganisme?

Moderators: Rick, Martine, jet, Rorrim

Plaats reactie
jet
Moderator
Leefwijze: veganist

vleesvervangers: jack fruit

Bericht door jet » zo mei 24, 2009 15:08

vandaag Sajoer lode gegeten.
Daarin zat jack fruit, maar mijn woordenboek heeft daar geen Nederlandse naam voor. Weet iemand die?
Bij het zoeken naar plaatjes en recepten ermee kwam ik wel hele lekkere dingen tegen:
http://recipesbyrashmi.blogspot.com/200 ... -rice.html" target="_blank
En bij mij zag de jack fruit eruit als een stukje tonijnmoot. Daar schrok ik toch wel even van, want het gerecht zou veganistisch zijn..... Uiteraard was het geen tonijn, het smaakte er (gelukkig!) ook niet naar, maar ik vond het wel frappant.
Afijn, ik vroeg me af waar je het kunt krijgen, en hoe het in het Nederlands heet, want het smaakte me bijna zo goed als seitan deed (daar zitten gluten in, dus dat probeer ik te vermijden).
Ik heb op internet wel blikjes gezien, maar daar zit het spul in siroop (en dan is het dus zoet), maar ik bedoel dus de 'hartige' versie....
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Framboos

Re: vleesvervangers: jack fruit

Bericht door Framboos » zo mei 24, 2009 16:12

Volgens mij is de Nederlandse naam jackfruit.

En volgens Wikipedia nangka?

jet
Moderator

Bericht door jet » ma mei 25, 2009 14:28

hmmm, ik was er zo van overtuigd dat jack fruit niet de Nederlandse benaming was, dat ik daar eigenlijk alleen maar op engelse sites naar gekeken heb.....
Afijn, maar eens langs de toko dan, en zien of ze ze daar ook hebben (de hartige variant smaakte me wel prima).
Dank je wel! :mrgreen:
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

rik23

Bericht door rik23 » vr feb 05, 2010 22:02

Kan de nl benaming niet broodvrucht zijn? zou er wel eens een in mijn hand willen hebben en eten...

Apraxia

Bericht door Apraxia » di feb 09, 2010 13:31

Hmz dat soort shit ga ik over tien nachtjes weer een maand lang, elke dag eten alsof het de normaalste zaak van de wereld is 8)
Als er iemand op je pist, dan is het vast een veganist.

cavia

Bericht door cavia » wo feb 10, 2010 12:53

Jackfruit? Wat is dat dan?

Plaats reactie