Veganisme aanbod supermarkt

Heeft u algemene vragen op het gebied van veganisme?

Moderators: Rick, Martine, jet, Rorrim

Plaats reactie
Soufyan
Leefwijze: veganist

Veganisme aanbod supermarkt

Bericht door Soufyan » ma okt 12, 2015 16:07

Hallo luitjes, ik ben sinds kort veganist, ik doe nu bijna al mijn boodschappen bij de Albert Heijn en bij een klein biowinkeltje hier om de hoek, maar dan kan ik niet altijd heel gevarieerd boodschappen doen.
Ik vroeg me af of er hier in Nederland ook supermarkten zijn met een groot aanbod met veganistische producten. Iemand een idee? :D

Brent

Re: Veganisme aanbod supermarkt

Bericht door Brent » ma okt 12, 2015 16:28

Bij Dirk van den Broek heb ze heel veel groenten en fruit.
Qua "vleesvervangers" (die ik nooit koop) hebben ze een mager tot redelijk aanbod, maar te weinig is veganistisch.
Namaakkaas kan ik er helemaal niet vinden en pizzabodums ook niet.

Ik wissel niet graag van supermarkt, het is dan teveel zoeken en met zware tassen van winkel wisselen is me een gruwel (ik winkel eens per week).

Maar tips voor veganistische vleesvervangers bij gewone supers (zonder uien of knoflook) zijn welkom.
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

Martine
Moderator

Bericht door Martine » ma okt 12, 2015 18:13

Er zijn een paar speciale vegan winkels in Nederland: Vegabond in Amsterdam, Veggie4U in Den Haag, Heavenly Cupcakes in Rotterdam en HAP in Den Bosch.

Van de 'gewone' supermarkten vind ik Jumbo en Albert Heijn het beste vegan assortiment hebben. Plus en Deen zijn ook best goed. Dirk, Lidl en Aldi zijn vooral fijn voor de lage prijzen, en Dirk en Lidl ook voor de fijne groente-afdeling zoals Brent zegt. Op mijn site Gewoon Vegan heb ik per supermarkt lijstjes van specifieke vegan producten die je daar kunt kopen: https://gewoonvegan.nl/extra-informatie/winkels/
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Poffel

Bericht door Poffel » ma okt 12, 2015 18:30

Soufyan schreef:Hallo luitjes, ik ben sinds kort veganist, ik doe nu bijna al mijn boodschappen bij de Albert Heijn en bij een klein biowinkeltje hier om de hoek, maar dan kan ik niet altijd heel gevarieerd boodschappen doen.
Ik vroeg me af of er hier in Nederland ook supermarkten zijn met een groot aanbod met veganistische producten. Iemand een idee? :D
Hey, ik ben ook sinds kort veganist :) Tot nu toe:

-Lidl voor groenten, fruit, hummus, vegan gehakt, sojadrink, noten en andere dingen.
-Jumbo voor tofu, al ben ik er niet over te spreken dat het laatste blok dat ik kocht veel te vroeg bedierf. Ga er toch weer heen binnenkort want ik heb het nodig voor de eiwitten.
-Albert Heijn voor hun volkorenbrood, groenten en fruit als die in de bonus voordelig genoeg zijn, ze hebben er ook een amandeldrink die goedkoper is dan de rest voor €1,64. Haal er net als bij de Jumbo/gewone supermarkten in het algemeen mijn peulvruchten, dus linzen, bonen, kikkererwten etc uit blik en pot.
-Aldi heeft (als ik het goed heb) vegan broodbeleg dat ook biologisch is.(zelf nog niet geprobeerd)

Soufyan

Bericht door Soufyan » ma okt 12, 2015 19:20

Brent schreef:Bij Dirk van den Broek heb ze heel veel groenten en fruit.
Qua "vleesvervangers" (die ik nooit koop) hebben ze een mager tot redelijk aanbod, maar te weinig is veganistisch.
Namaakkaas kan ik er helemaal niet vinden en pizzabodums ook niet.

Ik wissel niet graag van supermarkt, het is dan teveel zoeken en met zware tassen van winkel wisselen is me een gruwel (ik winkel eens per week).

Maar tips voor veganistische vleesvervangers bij gewone supers (zonder uien of knoflook) zijn welkom.
Ik heb wel eens pizzabodems bij de Albert Heijn gehaald die veganistisch waren. :P
Namaakkaas heb ik ook nergens gezien...

Soufyan

Bericht door Soufyan » ma okt 12, 2015 19:23

Martine schreef:Er zijn een paar speciale vegan winkels in Nederland: Vegabond in Amsterdam, Veggie4U in Den Haag, Heavenly Cupcakes in Rotterdam en HAP in Den Bosch.

Van de 'gewone' supermarkten vind ik Jumbo en Albert Heijn het beste vegan assortiment hebben. Plus en Deen zijn ook best goed. Dirk, Lidl en Aldi zijn vooral fijn voor de lage prijzen, en Dirk en Lidl ook voor de fijne groente-afdeling zoals Brent zegt. Op mijn site Gewoon Vegan heb ik per supermarkt lijstjes van specifieke vegan producten die je daar kunt kopen: https://gewoonvegan.nl/extra-informatie/winkels/
Zal eens een kijkje nemen bij Veggie4U, nooit van gehoord.
Die site heb ik maar eens opgeslagen, bedankt!

Soufyan

Bericht door Soufyan » ma okt 12, 2015 19:30

Poffel schreef:
Soufyan schreef:Hallo luitjes, ik ben sinds kort veganist, ik doe nu bijna al mijn boodschappen bij de Albert Heijn en bij een klein biowinkeltje hier om de hoek, maar dan kan ik niet altijd heel gevarieerd boodschappen doen.
Hey, ik ben ook sinds kort veganist :) Tot nu toe:

-Lidl voor groenten, fruit, hummus, vegan gehakt, sojadrink, noten en andere dingen.
-Jumbo voor tofu, al ben ik er niet over te spreken dat het laatste blok dat ik kocht veel te vroeg bedierf. Ga er toch weer heen binnenkort want ik heb het nodig voor de eiwitten.
-Albert Heijn voor hun volkorenbrood, groenten en fruit als die in de bonus voordelig genoeg zijn, ze hebben er ook een amandeldrink die goedkoper is dan de rest voor €1,64. Haal er net als bij de Jumbo/gewone supermarkten in het algemeen mijn peulvruchten, dus linzen, bonen, kikkererwten etc uit blik en pot.
-Aldi heeft (als ik het goed heb) vegan broodbeleg dat ook biologisch is.(zelf nog niet geprobeerd)
Vegan gehakt bij de Lidl? :P Nog niet gezien, zal eens kijken!
Had ik ook, tofu van de AH dik voor betaald, maar was echt binnen 3 dagen slecht. :( Amandelmelk heb ik alleen van de Alpro gevonden voor €2,17, is een best goed prijsje, drink het toch bijna nooit. :P
Heb helaas geen Aldi in mijn omgeving. :( Ik moet eens kijken of dat beleg van Zonnatura veganistisch is. :grin:

Bedankt

Brent

Bericht door Brent » ma okt 12, 2015 21:30

Martine schreef:Op mijn site Gewoon Vegan heb ik per supermarkt lijstjes van specifieke vegan producten die je daar kunt kopen: https://gewoonvegan.nl/extra-informatie/winkels/
Bedankt voor de link. :)
Ik ben geen fan van soya, ik haal mijn eiwitten liever uit fruit, groenten en zaden.
Maar hier in Amsterdam hebben ze een grote Chinese supermarkt (bij de Nieuwmarkt dichtbij de brug) waar ze dagverse tofu-blokken verkopen voor de helft van de supermarktprijs. Ze liggen in water, je tilt ze zelf in een zakje.
Daarnaast verkopen ze allerlei soorten ingeblikt namaakvlees zoals kip, eend enzo. gemaakt in China.
Omdat ik niet van blik of glasvoer hou koop ik het nooit, maar voor wie van echte vleessmaken houdt is het mss wat? En ze hebben heel veel soorten soyasaus.
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

Plaats reactie