Kookboeken!

Moderators: Rick, Martine, jet

Plaats reactie
Framboos

Kookboeken!

Bericht door Framboos » zo dec 10, 2006 20:14

Ik ben dol op kookboeken. Helaas zijn er in Nederland niet veel veganistische kookboeken te koop, maar gelukkig bestaan ze wel!

Wat is/zijn jullie favoriete kookboek(-en)? En welke kookboeken staan nog op jullie lijstje?

Kirsten, jij hebt die kookboeken van How it all vegan, Garden of Vegan en die andere toch? Hoe vind je die en welke gebruik je het meest? Nou kan ik me herinneren dat Wanda er niet enthousiast over was; zijn er meer die er niet enthousiast over zijn?

Bovenaan mijn lijstje staat Vegan with a Vengeance (en die ga ik ook kopen zodra de nieuwe druk bij Amazon beschikbaar is). Op dit moment is Vegan Cupcakes Take over the World mijn favoriet (goh) :D. Naast Vegan van Tony Weston en Yvonne Bishop. Het leukste boek om 'gewoon' in te lezen is Nonna's Italian Kitchen van Bryanna Clark Grogan. Ook boeken van Rose Elliot vind ik leuk.

En Vive le Vegan van Dreena Burton is onderweg naar Nederland. :cheerie:

Framboos

Bericht door Framboos » zo dec 10, 2006 20:44

En ik ben trouwens erg benieuwd naar (een foto van) Wanda's kookboekenkast.

En nog een vraagje: gebruikt Fran Costigan veel silken tofu in haar recepten? Dat is hier in Groningen namelijk niet te krijgen...

Kirsty xvx
Leefwijze: veganist

Re: Kookboeken!

Bericht door Kirsty xvx » zo dec 10, 2006 22:39

Framboos schreef: Kirsten, jij hebt die kookboeken van How it all vegan, Garden of Vegan en die andere toch? Hoe vind je die en welke gebruik je het meest? Nou kan ik me herinneren dat Wanda er niet enthousiast over was; zijn er meer die er niet enthousiast over zijn?
Ja, ik vind de boeken geweldig. Ik heb echt heerlijke brownies er uit kunnen maken, en ook de scrambled eggs en ideeen voor sandwiches enzo word ik erg blij van. En de tips en natuurlijk het moderne karakter van het boek. Ik gebruik ze eigenlijk allebei. How its all vegan is deel 1 en Garden of Vegan is de opvolger, met wat meer diepgang terwijl How its all vegan ook een introductie is voor veganisme. Maar het is ook helemaal in mijn hoekje, ik hou wel van dat american-esque eten. Ik word bv helemaal niet blij van de recepten van het kookboek van Lorna Sass 'VEGA!'. Ik werd er eerder verdrietig van.
Put a ribbon round my neck and call me a libertine
I will sing you songs of dreams I used to dream
I will sail away on seas of silver and gold
Until I reach my home

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » zo dec 10, 2006 23:16

Ik heb vegan cupcakes en vegan with a vengeance besteld.

Billie&Bollie

Bericht door Billie&Bollie » ma dec 11, 2006 19:35

Waar heb je ze besteld?

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » ma dec 11, 2006 19:37

bol.com

Billie&Bollie

Bericht door Billie&Bollie » ma dec 11, 2006 19:51

thanks!! Ik ga ns kijken, en op mn verlanglijstje voor kerst zetten als t interessant lijkt.

Apraxia

Bericht door Apraxia » ma dec 11, 2006 21:12

Ik heb Vegan/Italian (bij NVV besteld). Heb het alleen nog maar even doorgebladerd en ik vind t jammer dat er veel recepten zijn waarbij je vegan mozarella oid moet gebruiken.
Daar was ik zelf ook nog wel opgekomen, dat ik uit bestaande italiaanse recepten de kaas door vegan kaas moet vervangen.
Liever had ik wat gerechten waar dat überhaupt niet inzit.

Jamie Oliver heeft soms ook hele smakelijke vegan (bij-) gerechten in zijn boeken staan.
Als er iemand op je pist, dan is het vast een veganist.

Framboos

Bericht door Framboos » ma dec 11, 2006 21:16

ik heb het Vegan Baking boek van Linda Majzlik en daar ben ik ook niet superenthousiast over. Hoewel ik er eerlijk bij moet zeggen dat ik er ook weer niet heel veel uit gebakken heb.

* HiPpY * die niet inlogt

Bericht door * HiPpY * die niet inlogt » wo dec 13, 2006 13:03

Ik heb 'cookbook for people who love animals' en 'vegan for one or two' Vooral de laatste heb ik wel al vaak gebruikt, veel indiaas achtige recepten dus helemaal top wat bij betreft (ben 'n echte india fan, vooral wat betreft het eten!) De eerste heb ik nog niet zoveel gebruikt en is momenteel uitgeleend, maar heb ik ook wel al 'n paar leuke recepten uit gemaakt!

Ik heb voor sinterklaas van m'n moeder 'VEGA' gekregen dat is een kort dik boekje. het is een vegetarisch kookboek maar ze gebruiken superweinig ei/melk dus heel veel gerechten zijn gewoon geschikt (vooral als je van soya/haverroom houd). ik zal nog een keer de schrijver opzoeken, ben nu in almere bij m'n ouders, kookboek staat in wageningen.

de bakboeken 'simple threats' en sinfully vegan kan ik ook zeker aanraden!! de laatste is wel erg americaans met veel cheesecakes en silken tofu recepten, maar al een hele lekkere chocolade taart gemaakt!

ben benieuwd naar jullie recencies, ik ben echt 'n kookboeken freak aan 't worden :P

Framboos

Bericht door Framboos » wo dec 13, 2006 13:05

* HiPpY * die niet inlogt schreef:Ik heb 'cookbook for people who love animals' en 'vegan for one or two' Vooral de laatste heb ik wel al vaak gebruikt, veel indiaas achtige recepten dus helemaal top wat bij betreft (ben 'n echte india fan, vooral wat betreft het eten!) De eerste heb ik nog niet zoveel gebruikt en is momenteel uitgeleend, maar heb ik ook wel al 'n paar leuke recepten uit gemaakt!

Ik heb voor sinterklaas van m'n moeder 'VEGA' gekregen dat is een kort dik boekje. het is een vegetarisch kookboek maar ze gebruiken superweinig ei/melk dus heel veel gerechten zijn gewoon geschikt (vooral als je van soya/haverroom houd). ik zal nog een keer de schrijver opzoeken, ben nu in almere bij m'n ouders, kookboek staat in wageningen.

de bakboeken 'simple threats' en sinfully vegan kan ik ook zeker aanraden!! de laatste is wel erg americaans met veel cheesecakes en silken tofu recepten, maar al een hele lekkere chocolade taart gemaakt!

ben benieuwd naar jullie recencies, ik ben echt 'n kookboeken freak aan 't worden :P
Vega is toch van Lorna Sass?

Sinfully vegan wil ik ook hebben! Maar ik zag net twee heel slechte recensies. Heb je er wel eens iets uit gemaakt?

HiPpY

Bericht door HiPpY » wo dec 13, 2006 20:33

Ik heb een kookboek van Veltman uitgevers en dat heet voluit: Vega gerechten, van bijgerecht tot hoofdgerecht. het is 'n boekje van ong A5 formaat en vrij dik. MIjn moeder heeft hem gekocht bij Selexyz boekhandel.

Ik heb uit de sinfully de brownies gemaakt (errug lekker!!! ) en voor een deel chocoladetaart (de cake kwam uit simple treats, de roomvulling en topping uit sinfully (op basis van silken tofu). Ik heb in Wageningen niet zo'n geweldige oven, dus ik kan er niet uitgebreide taarten in bakken. In de komende vakantie wil ik nog wel 'n keer wat lekkers uit proberen. Ik vind wel dat er vaak vers fruit (zoals bessen enzo) gebruikt worden, dus meer een zomerboek ;) Als ik er wat meer uit gemaakt heb wil ik je wel even op de hoogte houden, of ik kan een keer een recept pm'en als je wilt?

Zoë

* HiPpY *

Bericht door * HiPpY * » do dec 14, 2006 11:03

Het leuke is trouwens dat die bovenste 9,95 kost, dus dat is ook wel 'n leuk prijsje ;) heb ik laatst erg lekkere soep uitgemaakt, speciaal maar wel eenvoudig
* PeAcE *

Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda » ma dec 25, 2006 2:29

Framboos schreef:En ik ben trouwens erg benieuwd naar (een foto van) Wanda's kookboekenkast.

En nog een vraagje: gebruikt Fran Costigan veel silken tofu in haar recepten? Dat is hier in Groningen namelijk niet te krijgen...
Nee hoor. Ze houdt van firm tofu. :)

Ik zal kijken of ik zo even een fotootje kan maken.

Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda » ma dec 25, 2006 2:42

Hier zijn de meeste (paste niet allemaal) van mijn kookboeken.

http://www.veganpeace.com/miscellaneous ... 0_7897.JPG

De enige niet veganistische is de 'Bread Machine Recipes'.

De boeken van Lorna Sass blijven trouwens mijn favorieten.
Jammer dat ze Vega vertaald hebben, want die is veel slechter dan haar anderen.

Marla

Bericht door Marla » ma dec 25, 2006 11:59

Ah cool, die dikke (vegan planet) heb ik ook!

* HiPpY *

Bericht door * HiPpY * » di feb 06, 2007 18:50

Ik heb van het weekend samen met mijn moeder 'Vegan tastes of India' en 'The Spicy vegan' gekocht, kunnen we ze uitwisselen :D Ik ben echt benieuwd (H) hoop dat ze snel komen!
* PeAcE *

Framboos

Bericht door Framboos » do feb 08, 2007 17:33

The Everyday Vegan van Dreena Burton is naar mij onderweg (Vive le Vegan! bevalt namelijk z? goed dat ik haar eerste kookboek ook moest hebben. En kan niet wachten tot Eat, Drink & Be Vegan uitkomt.)

The Ultimate Uncheese Cookbook en Vegan with a Veangeance (ein-de-lijk) komen eind deze maand. :cheerie:

Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda » vr feb 09, 2007 6:04

Ook een goed kookboek is "Dining With Friends" van Priscilla Feral.
Ik heb drie recepten hieruit op mijn site staan.
De lasagna is echt ontzettend lekker.

Morgen ga ik waarschijnlijk weer eens de "Tomato and Cheez Souffl?" maken uit de Ultimate Uncheese boek.
Moet je zeker proberen als je hem binnenkrijgt!

Framboos

Bericht door Framboos » vr feb 09, 2007 12:46

:D Zal ik doen!

Plaats reactie