Partnerkeuze

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Rick, jet, Rorrim

Plaats reactie

Wat vind je belangrijk in een partner:

Partner moet veganist zijn.
14
11%
Partner moet minstens vegetarier zijn.
37
28%
Het zou fijn zijn als de partner veganist is.
25
19%
Het zou fijn zijn als de partner minstens vegetarier is.
41
31%
Het is totaal niet belangrijk of de partner vegetarier/veganist is.
15
11%

Totaal aantal stemmen: 132

Wanda
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Partnerkeuze

Bericht door Wanda » di mar 18, 2003 1:51

De ideale partner?

Je kiest natuurlijk niet op wie je verliefd wordt. Maar als je zou kunnen kiezen...

VEMP

.

Bericht door VEMP » di mar 18, 2003 9:29

Precies, mijn ideale partner heb ik gevonden, maar ze eet wel vlees. Verliefdheid kan je niet tegen gaan.

Marla

Bericht door Marla » di mar 18, 2003 9:55

Mijn partner moet minstens vegetarier zijn. Dat was mijn vriend ook,maar na een maandje met mij is hij ook veganist geworden. Hij stond daar zowieso al voor open hoor,ik heb hem alleen ff een duwtje gegeven.

Mijn ervaring is dat het met een vleeseter gewoon niks wordt. Misschien komt het wel omdat ik zoveel met veganisme bezig ben, ik moet dan wel iemand hebben die dat begrijpt. Verder zou ik echt absoluut geen vlees in mijn huis meer willen.
Over het algemeen wordt ik trouwens verliefd op iemand die vegetarier is dus het is ook niet zo'n probleem.

veglife

CHOICE

Bericht door veglife » di mar 18, 2003 10:40

Hoi, ik vind het belangrijkste of ze mooi is aan de binnenkant. Dit kan ik makelijk zeggen omdat mijn vrouw ook vegan is........ :lol:

Het is wel enorm handig als je partner ook vega leeft.

Stan

Bericht door Stan » di mar 18, 2003 12:50

Is het dan zo logisch dat je een partner zou willen?

Denker

Bericht door Denker » di mar 18, 2003 15:47

--
Laatst gewijzigd door Denker op vr nov 19, 2004 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » di mar 18, 2003 17:45

Ik kan niet leven met iemand die niet veggie is! Met een vleeseter zou ik het niet uit kunnen houden en ik kan niet verliefd worden op iemand die niet op mijn 'niveau' zit. Dus het wordt zoeken geblazen! :P

Franca
Contacteer:

Bericht door Franca » vr mar 21, 2003 13:13

uiteindelijk gaat het daar niet om, maar het zou wel handig zijn, omdat ik namelijk wel zeker ben dat ik nooit vlees voor hem klaarmaak..

een uitzondering is saté dat duw ik nog wel met zakje en alles onder water, maar hji zal het dan zelf uit moeten pakken :P

ShirleyPi?tte
Contacteer:

Bericht door ShirleyPi?tte » di apr 01, 2003 19:14

jee wat klinkt dat allemaal kortzichtig.
En dan ook nog het 'als je zou kunnen kiezen'. Dat kun je niet dus waar heb je het over. Alhoewel je kunt wel kiezen maar niet in de manier waarop het hier wordt gebruikt. Sjeeminee, waar praten jullie over, je bent gek op iemand of je bent het niet, aan echte liefde mogen geen eisen gesteld worden.
xkusx Shirley
Kiekeboe!

Christiaan

Bericht door Christiaan » di apr 01, 2003 19:39

"echte liefde" die alles overwint is, vrees ik, een fictie uit Hollywood. in het echt hebben mensen zweetvoeten, eigenaardige karaktereigenschappen en rare eetgewoonten. en die kunnen soms een relatie onmogelijk maken. om op voorhand een niet-vegetarier of -veganist uit te sluiten is wellicht wat kortzichtig, maar je zal denk ik toch wel moeten toegeven dat het stukken makkelijker is om met iemand samen te leven die ongeveer dezelfde overtuigingen heeft.

ShirleyPi?tte
Contacteer:

Bericht door ShirleyPi?tte » di apr 01, 2003 19:47

Christiaan schreef:"echte liefde" die alles overwint is, vrees ik, een fictie uit Hollywood. in het echt hebben mensen zweetvoeten, eigenaardige karaktereigenschappen en rare eetgewoonten. en die kunnen soms een relatie onmogelijk maken. om op voorhand een niet-vegetarier of -veganist uit te sluiten is wellicht wat kortzichtig, maar je zal denk ik toch wel moeten toegeven dat het stukken makkelijker is om met iemand samen te leven die ongeveer dezelfde overtuigingen heeft.
Oke ik ben het met je eens dat echte liefde niet overduidelijk in iedere relatie aanwezig is, ik bedoel alles kan kapot. Maar een relatie is een kwestie van geven en nemen, en als degene waar jij stapelgek op bent, het goed mee kan vinden op alle vlakken dan niet vegetarisch is vind ik dat je op dat vlak een beetje moet meegeven. Ik denk dat er veel meer relaties en huwelijken zouden slagen als wij allemaal niet zo egoïstisch zouden denken en zouden denken dat echte liefde vanzelf komt, maar als we eens wat meer zouden geven en nemen. Dat moet je ten slotte met alles in je leven.
Storend eigenlijk dat ik een 18-jarig wezen dat inzie....
xkusx Shirley
Kiekeboe!

Christiaan

Bericht door Christiaan » di apr 01, 2003 19:55

ShirleyPiëtte schreef:Oke ik ben het met je eens dat echte liefde niet overduidelijk in iedere relatie aanwezig is, ik bedoel alles kan kapot. Maar een relatie is een kwestie van geven en nemen, en als degene waar jij stapelgek op bent, het goed mee kan vinden op alle vlakken dan niet vegetarisch is vind ik dat je op dat vlak een beetje moet meegeven.
nou, ik denk dat we het dan wel eens zijn. maar ja, als je iemand hebt die niet mee kan gaan in jouw veganisme... dan houdt het toch wel op he?
niet om aan jouw inzicht afbreuk te doen, maar als 25-jarige ( ;) ) begin ik me te beseffen dat je nog zoveel kunt inzien, maar dat het er uiteindelijk op neer komt of je wat met dat inzicht kan doen. inzicht dat zich niet bewijst in handelen is zinloos.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » di apr 01, 2003 20:04

ShirleyPiëtte schreef:
Christiaan schreef:"echte liefde" die alles overwint is, vrees ik, een fictie uit Hollywood. in het echt hebben mensen zweetvoeten, eigenaardige karaktereigenschappen en rare eetgewoonten. en die kunnen soms een relatie onmogelijk maken. om op voorhand een niet-vegetarier of -veganist uit te sluiten is wellicht wat kortzichtig, maar je zal denk ik toch wel moeten toegeven dat het stukken makkelijker is om met iemand samen te leven die ongeveer dezelfde overtuigingen heeft.
Oke ik ben het met je eens dat echte liefde niet overduidelijk in iedere relatie aanwezig is, ik bedoel alles kan kapot. Maar een relatie is een kwestie van geven en nemen, en als degene waar jij stapelgek op bent, het goed mee kan vinden op alle vlakken dan niet vegetarisch is vind ik dat je op dat vlak een beetje moet meegeven. Ik denk dat er veel meer relaties en huwelijken zouden slagen als wij allemaal niet zo egoïstisch zouden denken en zouden denken dat echte liefde vanzelf komt, maar als we eens wat meer zouden geven en nemen. Dat moet je ten slotte met alles in je leven.
xkusx Shirley
Iemand zou heus wel een impact op me kunnen maken ook al is ze misschien niet veggie of vegan, maar een heel leven leiden met steeds maar denken aan het vlees wat ze eet e.d., dat zou alleen maar stress op leveren en dat kan alleen maar hartklachten e.d. veroorzaken.
Egoistisch? Nee, want het bespaard beiden iets. Principes zijn trouwens heel wat anders dan interesses. Interesses zou ik wat bij kunnen toegeven.

ShirleyPi?tte
Contacteer:

Bericht door ShirleyPi?tte » di apr 01, 2003 20:15

Ik snap je punt, ik weet ook nog lang niet alles, dat zeg ik ook niet. Maar toch is het wel frappant dat er (naar mijn mening) wel een kern van waarheid in mijn punt zit. Veel mensen zijn vergeten waar het omdraait, en dat we minder egoïstisch moeten zijn.
xkusx Shirley
Kiekeboe!

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » di apr 01, 2003 20:30

ShirleyPiëtte schreef:Ik snap je punt, ik weet ook nog lang niet alles, dat zeg ik ook niet. Maar toch is het wel frappant dat er (naar mijn mening) wel een kern van waarheid in mijn punt zit. Veel mensen zijn vergeten waar het omdraait, en dat we minder egoïstisch moeten zijn.
xkusx Shirley
Ja, we moeten idd minder egoistisch zijn, dat klopt, ik probeer zo min mogelijk egoistisch te zijn, en dat lukt wel aardig, maar dit punt vind ik niet dat ik mijn principes niet opzij moet schuiven, omdat het anders ook heel egoistisch is ten opzichte van de dieren.

En iedereen is anders, dus het kan per persoon verschillen met dit punt!

Ed
Leefwijze: flexitarier

Bericht door Ed » di apr 01, 2003 20:38

Toen ik mijn vrouw ontmoette in 1985 was ik fruitariër en mijn vrouw een vleeseter. We zijn al bijna 18 jaar met, zoals in elke relatie, ups and downs bij elkaar. Toen ik mijn vrouw leerde kennen geloofde ik (en dat raak je nooit meer kwijt) en had sinds een jaar of zo het onnoembare 'ontmoet', mijn vrouw is humanist en had een gruwelijk hekel aan het begrip god. Ondertussen is ze vegetariër (maar kan ook rustig wel eens een stukje vlees of vis eten, ook al is dat zelden) en ziet ze in dat wat ik de onnoembare noem, en anderen God, eigenlijk hetzelfde is als waarin zij als humanist gelooft.

Principes zijn iets van en voor jezelf, laat anderen vrij en beperk je zelf niet.

Shirley heeft het goed gezien, als je niet leeft voor de ander leef je niet echt, want die ander ben jij.

ShirleyPi?tte
Contacteer:

Bericht door ShirleyPi?tte » di apr 01, 2003 20:43

*klap*klap*

staande ovatie!
xkusx Shirley
Kiekeboe!

Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda » wo apr 02, 2003 0:07

ShirleyPiëtte schreef:jee wat klinkt dat allemaal kortzichtig.
En dan ook nog het 'als je zou kunnen kiezen'. Dat kun je niet dus waar heb je het over. Alhoewel je kunt wel kiezen maar niet in de manier waarop het hier wordt gebruikt. Sjeeminee, waar praten jullie over, je bent gek op iemand of je bent het niet, aan echte liefde mogen geen eisen gesteld worden.
xkusx Shirley
Ik vind dat je toch een beetje kan kiezen. Mensen zoeken in het leven toch vaak het gezelschap op van mensen waar ze iets mee gemeen hebben. En zo heb je ook kans dat je op zo'n plek je partner tegenkomt. Dit heeft dan ook niets met eisen stellen te maken.

Gast

Bericht door Gast » wo apr 02, 2003 11:27

Wanda schreef: Ik vind dat je toch een beetje kan kiezen. Mensen zoeken in het leven toch vaak het gezelschap op van mensen waar ze iets mee gemeen hebben. En zo heb je ook kans dat je op zo'n plek je partner tegenkomt. Dit heeft dan ook niets met eisen stellen te maken.
Om maar weer ff on-topic verder te gaan, ik vind dat wanda groot gelijk heeft. Ik ga voornamelijk om met mensen binnen de "hardcore-scene"en veel mensen daar zijn vegetarier of vegan. Als ik daar een leuke jongen tegenkom is de kans groot dat hij dus vegetarier is.
Als ik verliefd wordt op iemand die het niet is zal ik toch proberen om een relatie te beginnen, ik denk niet dat liefde alles overwint maar ik denk dat het wel mogelijk is om met iemand te zijn die niet helemaal het zelfde is. Samenwonen zou echter wel een groot probleem worden, ik wil echt geen vlees in mijn ijskast hebben!

Maar goed, gelukkig heb ik nu een vriend die vegan is en hopelijk blijven we de rest van ons leven bij elkaar, dus ik zal dat probleem nooit meer hebben :)

Ed
Leefwijze: flexitarier

Bericht door Ed » wo apr 02, 2003 21:03

Wanda schreef:Wie is er voorwaarden aan het stellen?????
Dit topic gaat er over of en in hoeverre je voorwaarden stelt aan een partner.

Geen antwoord op mijn vraag? (<-jij dus)

Plaats reactie